• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat det är problem att registrera sig !

harpan

Legend
Det är tydligen fler som inte kan registrera sig som ny medlem ( många som vill tävla ? )
 

harpan

Legend
Det har tillkommit fyra helt nya medlemmar det senaste dygnet så det låter inte rimligt att de inte kan registrera sig.
det hade kanske kommit in fler medlemmar om dom kunnat ???? chattade me min Archmage och det funkade inte. å hon i sin tur hade hört från fler som hade strul ?? sk fråga henne i morgon igen ;) nu sängen ;) i den officiella FB gruppen är det fler som haft/har problem ..?? eller inte?
 
Senast ändrad:

harpan

Legend
Det har tillkommit fyra helt nya medlemmar det senaste dygnet så det låter inte rimligt att de inte kan registrera sig.
Det här meddelandet fick jag av en av mina kompisar i Brödraskapet igår : -Jag har inte tagit mig in där och har även bett supporten om hjälp med det och då skrev dom att dom skulle skicka mig ett mail som jag skulle klicka på en länk för att aktivera men inget sånt mail kom så jag gav upp.
 

Gaiona

Mästare
Det är lätt hänt att aktiveringsmail fastnar i skräpfiltret så man måste titta i papperskorgen i sin mail för att hitta mailet där.

När man hittar mail i papperskorgen som man faktiskt vill ha så är det lämpligt att ange att det mailet inte är spam, då löser sig det problemet inför nästa gång som mail kommer från den avsändaren.
 

Mammio

Mästare
För att registrera sig på Forumet:

1. Gå till: https://se0.elvenar.com/web/forum
2. Användarnamn: Fyll i ditt användarnamn som du använder i spelet (inte e-postadress, måste vara användarnamn)
3. Spellösenord: Lösenordet du använder för att logga in i spelet
4. Önskat forumlösenord och Bekräfta forumlösenord: Ett lösenord för att logga in på forumet med, detta kan inte vara samma som du använder i spelet.
5. Acceptera villkoren och tryck på registrera.

Det är en del spelare som glömmer att verifiera sin e-post när de registrerar sig i spelet. Därför kan det komma upp felmeddelanden som att man t.e.x inte finns. Samma problem kan uppstå om man loggar in i spelet via Facebook.
Om detta inträffar, gå in i spelet via en dator och gör följande:

1. Tryck på Inställningar (kugghjulet nere till höger)
2. Tryck på Avancerade Inställningar (det mindre kugghjulet som kom upp)
3. Gå till fliken "Konto"
4. Tryck på kugghjulet till höger om "E-post och Lösenord"
5. Tryck på "Begär nytt bekräftelsemeddelande"

Om inget av det här hjälper, kontakta Supporten.
@harpan
 

dernta

Medlem
Hej,
jag hade problem igår med att registrera mig i forumet. och det saknas instruktioner för hur man går tillväga för att regga sig i forumet när man loggar in i spelet med FB....
efter mycket testande insåg jag att fast jag använder FB för att logga in i spelet så har man en inloggning via sitt användarnamn.
Det jag då gjorde var att begära ett nytt lösenord till mitt användarnamn (från spelet)
och då skickas ett e-mail till den mail-adress som hör ihop med FB-kontot,
sedan kan man logga på i forumet med sitt användarnamn (från spelet) med det nya lösenordet.

//Dernta
 
Topp