• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diamantköp? Till vad?

DeletedUser578

Guest
Funderar. Ibland kommer erbjudande om att få köpa diamanter till bra rabatt, och nog har det hänt att jag har fallit för frestelsen. Sedan kan man ju även få diamanter gratis i själva spelet också, och jag önskar verkligen att jag får byggnaden Anden från spiran så jag kan casha in rejälare belopp jämfört med önskebrunnen som känns ganska tråkig i jämförelse...

Vad lägger ni era diamanter på oavsett om ni köper eller får dem gratis?

Själv har jag hjälpt till lite i Magiakademin, när jag velat göra uppgraderingsinstanser och inte haft ritningar, så är det nog värt en del diamanter för mig. Det finns några setbyggnader som jag vill få upp till bättre nivåer. Jag använder även diamanter i spiran när jag misslyckas med de tre försöken på "Master Mind". Kommer inte ihåg vad de kallar det i spelet, men minns namnet på det gamla spelet från barndomens dagar. :cool:

Sedan är det ganska skönt att ha några diamanter på fickan om det kommer rabatt på expansioner, för det skulle kunna bli att jag faller för frestelsen då också. Allra helst en fredag- eller lördagskväll... Ähum. ;)
 

Aurene

Legend
Jag har köpt några magiska byggnader, samt prem. byggnader för bara att de är så måste ha :p spenderar de lilla som kommer med spelet till uppgraderingar, men nu är de stopp för "godispeng", måst ha mat på bordet:eek: men frestande förståss att köpa för vissa lägen när de går långsamt, tålamod o_O;)
 

Rosis

Mästare
:diamond::diamond::diamond: Ja, expansioner har jag svårt att låta bli. Magiska byggnader likaså. Och sådana där uppgraderingsinstanser, de är så bra. :diamond::diamond::diamond:

Jag köper diamanter emellanåt, ibland mer ofta i perioder, vid tex ett event som intresserar mig. Tack vare det har jag nu två brunbjörnar i min stad, klart värt det! Man kan säga så här, utgifterna är konstanta, men föremålen varierar... Under flera år (från sjutton års ålder) lade jag pengar på spel-kassetter, skivor, mm, till olika typer av enheter. Sedan efter cirka tre decennier övergick jag till online-spel, och även om jag spelat sådana som inte finns längre, är jag inte ledsen över att ha betalat några slantar till de nu nedlagda spelen. Tänker att de som utvecklar onlinespelen måste också få lön. Och jag får ett mervärde, och visar min uppskattning. Elvenar gillar jag skarpt, så det är mitt främsta spel just nu, och kommer nog att fortsätta vara så länge till. :elf: :human: :elf: :human:
 

Macbolan

Mästare
Jag lägger en hel del Diamanter i detta spel...Men å andra sida så springer jag Inte på krogen på helgerna..eller köper en massa dyra modekläder!
..gillar kläderna på Verktygsboden..rejäla och robusta! ;) hehe
Men skall man lägga Diamanter?..så tycker jag upgrade av Byggmästarstuga samt Magiakademi är Prio#1...allt går mkt fortare då..
På tal Om kläder!?
Larsa lyckades övertala(lura) mig att beställa dom sk. strech Jeansen ifrån H&M..på nätet..Han hade ju 25% rabatt eftersom han jobbar där..
Så Han beställde sk."Skinnyjeans" åt mig...hmmm?
Jag fick hem detta paket..öppnade upp å testade dessa sk. fantastiska byxor!...det var största storleken..Men det tog mig en kvart å få skiten ovanför låren å höfterna!!
"Sitter ju Bra..sa Larsa"!..Hmm
Jag såg ut som en Rysk Balettdansör..med en rumpa som putade ut,,och framtll vågar jeg Inte ens Nämna! :eek::oops::rolleyes:
Nää..det blev "Retur"..håller mig nog till Verktygsbodens utbud av kläder i framtiden! :cool:
 

DeletedUser166

Guest
Som sagt Byggmästarstugan och magiakademin är prio ett sen är de premiumexpansioner som gäller mer utrymme för byggnader är de viktigaste.
 

DeletedUser578

Guest
Mmm, bygg och akademi var det första jag uppgraderade helt. Det har lönat sig, även om jag inte är en storspelare. Tack för input. :diamond::diamond::diamond: :human: :elf:
 
Topp