• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Din favorit enhet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Din favorit enhet

Info


Slutdatum: 18:e augusti 2019
Vinster:
1.
1500
diamond.png

2. 1000
diamond.png

3. 500
diamond.png


Tävling


En enkel tävling, vilken enhet i spelet är din favorit och varför?
Här kan ni se alla enheter enkelt: https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Enheter#Rasernas_basenheter

Regler

  • En post per spelare.
  • Inlägg kommer vara dolda i tråden, så ni inte kan se andras bidrag.
Lycka till!
Team Elvenar​
 

DeletedUser345

Guest
Gagnlös groda
Den spottar upp sig för varje uppgradering den får. Sitter där och decimerar fiender till "menlösa floskler" innan de hinner fram för att göra skada.
 

RomPunch2

Medlem
Jag gillar Blomstermagikerna,små väna väsen som väl inte kan göra större skada, men ack vad man bedrar sig :)
 

DeletedUser201

Guest
Kerberos för att jag alltid blir glad när jag kommer på att den har fem stjärnor mot magiker!
 

DeletedUser158

Guest
Min favoritenhet är troligtvis blomstermagikern, även om jag oftast använder bågskyttarna och granitjättarna (också grymt bra).
Det jag gillar med blomstermagikern är att hon för det första kan attackera sin motståndare på långt avstånd, typ 4 rutor eller så. Hon är bra mot andra magiker, dödar oftast dem direkt. Men eftersom hon är lika känslig mot dem som de är mot henne får man se till att hålla henne på långt avstånd när de attackerar (manuellt spel kan ofta fixa detta lilla problem). Dessutom är blomstermagikern grym mot de tunga närstridsenheterna, ex. bergstrollen.
Glömde jag att säga att blomstermagikern är sjukt snyggt designad, dessutom?
 

Rosis

Mästare
Orchstrategen er en av mina favoritsoldater, och måste jag välja enbart en enhet så blir det den. Inte för att jag skulle klara mig i relikturneringarna med enbart Orchstrateger, men det är en långdistansenhet med gul markering som är väldigt bra att ha mot lätta distansenheter med grön markering, och det bästa av allt: Man kan få dem producerade kontinuerligt i byggnaden Orchstrategens mark. Så när de elaka dryaderna bara väller in, så fixar mina gratis-soldater biffen lätt. För att klara efterfrågan har jag två "Orchstrategens mark". Gul gubbe mot grön gubbe, det funkar så bra! ;)
 
Senast ändrad:

DeletedUser576

Guest
Min favorit-enhet är PC:n. Nä skämt åsido, jag har läst frågan och mitt svar är: Magienheten som heter andeväsen. Äntligen en redig kvinna som kan sätta skräck i alla dessa soldater som verkar bestå av mest män...
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Min klara favorit är Äldre treant, eller Gammel Groot som den numer heter i detta hem sedan min son fick syn på den. Inte mycket som klarar av att slå ned den och den kan rensa ett helt fält! För övrigt älskar jag hur den så sakta och makligt rör sig över fältet som om den har all tid i världen på sig för att sedan elegant slå ner sin motståndare. <3 Länge leve Gammel Groot ;)
 

DeletedUser514

Guest
Favoritenheten: Kerberos.

Detta är i princip den enda anledningen till att jag har ett övningsfält, sedan kerberosen kom i bilden är det den enda lätta närstridsenheten jag använder. Snabb och dödlig helt enkelt!
 

DeletedUser578

Guest
Häxan har en så snygg lila färg på enhetsmarkeringen.
 

MarbiLilla

Medlem
Jag väljer Elitbågskytten som fungerat väldigt bra för mig och jag gillar den. Det är en lättdistansenhet som även fungerar väldigt bra mot Tung närstridsenhet och Magienhet.
 

DeletedUser93

Guest
Blomsterprinsessan, hon glider stilla fram och sätter in nådastöten. Snyggt! Så man slipper gå fram och slåss, vilket jag avskyr. :)
 
Treanterna är min favoritenhet. Som eftertänksamma, envetna jättar slår de ner sina motståndare med en urkraft som hämtad från naturen. Mystiska, trädliknande varelser som lockar till sig motståndarna som inte har en chans mot treanternas råstyrka - inte heller är det mycket som tar sig igenom deras barkliknande pansar.
 

DeletedUser583

Guest
Svärdakrobaterna är mina favvisar. Akrobater som dansar med svärd, det låter ju till och med läckert!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp