• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Obesvarad Discord

Gaiona

Mästare
Discord går annars utmärkt att köra på valfri webbläsare så appen behövs inte alls.
Screenshot_20230919_122157_Chrome.png

Klicka på knappen Öppna Discord i din webbläsare. I en mobil så väljer man Datoranpassad webbplats i webbläsarens meny så visas knappen.
Screenshot_20230919_122601_Chrome.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Alvros

Medlem
Funkar inte alltid på landsbygden att alltid ha bra uppkoppling till mobila nätet och således kunna vara inne på en webbläsare. I synnerhet inte om arbetsverktygen i mobilen och datorn ska fungera medans man jobbar utomhus. Inne i städerna är detta annorlunda. Så mig får ni trots allt inte se i Discord.
 

Mirabella77

Legend
För tydligen kommer forumet försvinna och vi blir mer eller mindre tvingade.
Nej, forumet använder jag mycket, nej nej den för de inte ta bort :mad::eek::confused:o_O

Eftersom du svarat dig själv med rätt svar så ger jag bara lite ytterligare information:
Om du frågar mer varför InnoGames har beslutat att flytta till Discord så är det inom spelvärlden där man har sin gemenskap nu för tiden.
Större delen av InnoGames andra spel använder sig redan av Discord så det var väl bara en tidsfråga om när det skulle ske för Elvenar också.

För några år sedan frågades det ofta om "en chatt för alla" här på forumet och det är väl en fördel att nu till slut kan vi ha en chatt för hela svenska Elvenar.
Annars ger Discord nog inga större fördelar för er som redan är här, men för nyare spelare är det enklare att gå med i Discord än att skapa ett forumskonto.
Det är inget krångel att skapa en konto här, tycker även allt är smidigare här i forumet!

ja kommer inte va med på discord flytten heller inte för att ja inte gillar discord utan för ja har alldeles för många kanaler ja är med i redan och väljer redan att inte va med i flera som ja ändå skulle prioritera mycket högra än elvenar discorden. Så de är lite synd man kommer missa alla diskussioner.
Samma dilemma här faktiskt!
 

AlienPoppy

Medlem
*pil uppåt*

Jag och de andra servrarna har tagit upp det med InnoGames. Nyheter, uppdateringsinfo, tävlingar och annan officiell information kommer ett skötas genom Discord. Men det är möjligt InnoGames kan låta forumen vara kvar för spelare som hellre använder det för att diskutera spelet m.m.
Det är inget bestämt ännu så vi får vänta och se, de har i alla fall fått eran feedback.
*hoppas på fortsatt existens och liv
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag kommer få köra lite extra info på annan kanal för de som inte kör discord för mitt gäng nu, t ex när event info endast kommer ligga på discord. Synd att inte discord kan få komplettera forumet istället för att fasa ut forumet helt.
 

anga

Mästare
Jag kommer få köra lite extra info på annan kanal för de som inte kör discord för mitt gäng nu, t ex när event info endast kommer ligga på discord. Synd att inte discord kan få komplettera forumet istället för att fasa ut forumet helt.
Håller fullständigt med. Har några i BS som tycker det är krångligt med D-C. Mycket handlar om, att det är inte ett gäng ungdomar som spelar, som var född med dagens teknologi. Vi måste vara rädd om dessa spelare, många av dom har varit med och byggt upp Elvenar, till vad det är i dag. Fasas forumet ut, finns risken att vi fasar ut spelare med.
 
Topp