• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskussion Elvenarerna

Rosis

Mästare
Ser ut att vara ett konstärligt vackert kapitel. Vilken tur att jag inte riktigt är färdig med Konstruktionerna så att alla barnsjukdomar (?) kan fixas till innan jag hinner börja på det. ;)
 

Aurene

Legend
ooh vackert och nya expansioner, hela 2 stads och 1 provins + 1 premium om jag förstod de rätt :D
 

ZpaRoW

Mästare
stod inte hur många man kunde köpa aurene :) så kanske mer? :D
  • 2 new research expansions
  • New premium expansions
  • 1 more available province expansion
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Kommer upp på wikin när jag uppdaterat det men det kommer vara totalt 5 nya expansioner:
2 forskning
2 premium
1 provins
 

McThorien

Medlem
Är inte så imponerad av de nya... ingen ny tanke på hur man bygger upp det hela. En centrumbyggnad och sedan bygger man allt utifrån det, tycker nog att vi har sett det där nu. Gör tvärtom bara för skojs skull, det blir annorlunda, bygg på höjden, bygg i vattnet, bygg i luften eller bygg i jorden. Samma sak gör att många kommer att tappa intresset för spelet, man tröttnar för att det går i samma fåra.....
 

pling

Medlem
ett mycket långt och tråkigt kapitel 15. teleportera! visst, men vill inte förlora för mycket kultur och personal för att få mer plats. kan bli mycket dyrt med diamanter om man vill gå fort fram. expansioner är det dåligt med som vanligt. vet inte riktigt hur skaparna har tänkt. mer pengar i plånboken förmodar jag. börjar faktiskt tröttna lite på spelet. det börjar bli alldeles för dyrt. :(:mad:
mer expansioner, tack! utan extra kostnad.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med pling till vissa delar..Vill man gå snabbt fram..så lär det kosta Diamanter/pengar!..helt klart!
Men iövrigt..så tycker jag det har blivit mera utmanande...
Men får bita i det "sura äpplet" å släppa sin Rankingprestige..i form av att..antingen teleportera eller Riva byggen..för att skapa plats!
..Tycker det känns rätt så "Karaktärsdanande" detta kapitel! :cool::rolleyes:
 

Mammio

Mästare
Vi får nog räkna med att nya kapitel inte kommer lika ofta längre, så vi behöver inte ha bråttom (om vi inte vill).
Om man tittar på alla uppgifter i teknikträdet så skulle jag rekommendera att bygga så många akademier man kan i början för att sen kunna minska på deras antal, man kan teleportera några till lagret för att sen plocka fram dom vid behov. Efter man har samlat från akademin, ateljén, lantbruket, visdomens valv & fabrik så kan man använda portalförtjänster.
 

Mammio

Mästare
Väldiga mängder kännande varor blir det till att producera. Jag inser att jag förmodligen måste bygga en T6-fabrik till om jag inte ska dö av tristess ;)
Hur många T4, T5 och T6 fabriker har Ni andra?
 

anga

Mästare
Godmorgon alla elvenar spelare :) En fråga måste man göra uppdragen i kapitel 15, kan köra forskningen med portalförtjänsterna :)
 

ZpaRoW

Mästare
ja kör alltid uppdragen, sen vet ja inte vilka uppdrag man kan ta bort! har du otur och inte har några "kapitel" byggnader så kanske du behöver bygga dem igen om du vill ha belöningarna som komme rmed uppdragen, brukar ju bli diamanter å lita annat smått och gott
 
Topp