• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskussion: Flerspelarläge i Evighetens spira

Aurene

Legend
"Kör ni hellre med brödraskapet än ensam?" Vårt brödraskap jobbar så gott de kan och har möjligheter både i turneringar och BÄ, spiran provar vi på, den är visserligen mer rättvis än turneringen som några kan sk. snylta, fast det är inte alltid i den meningen, kanske man vill ta några poäng bara för att det gäller och få kistan och de fattas några poäng. Det beror också på vilka nivåer alla medlemmar är, vissa har svårt och kamma hem max poäng varje vecka, vi utvecklar våra städer forskar och annat, turneringar i mitt tycker är inte de viktigaste i själva spelet dock en bra tillskott och skaffa reliker, det skall vara balans med byggande forskande, turneringar, vi vill ju alla till nästa nivå, frågan är spira eller turneringar, för båda kan man inte nå bra poäng, vettiga belöningar, spiran slukar enormt med varor eller trupper och då blir de inte mycke kvar till turneringar. Kanske spiran utvecklades till de högre BS som redan har allt maxad och färdiga med senaste kapitel. Så vi provar och ser hur de går och vad alla tycker, om det är värt att satsa. Jag själv är nöjd hittils för jag fick magisk bostad, första vettiga belöningen. :D
 

DeletedUser166

Guest
Turneringen är definitivt viktigare belöningsmässig. Dom trupper eller varor som de kostar i spiran är inte värt belöningarna efter nivå 1 imo. Ja körde spira ut den här gången bara så dom i guilden ska kunna gå hur långt dom vill utan att ha nån bromskloss, men de kommer inte hända igen vilket ja gjort tydligt, för mig är de här samma som BÄ, totalt ovärt i förhållande till belöningarna.
 

DeletedUser576

Guest
Jag tycker det är kul att samarbeta som grupp, ställa upp för varandra, och sedan är det ett spel, där man ibland gör slut på varor/trupper, men det är ju bara att fixa till nytt igen.
 

Taj-Lej

Kändis
har sett att ett par av dom största just nu söker spelare och är bara 22 st jag undrar lite hur det är tänkt eftersom man bara kan ta 63 själ låt oss anta att dom är ena jäklar på att ta spiran men att en är borta ..dom kör alla till toppen så dom får 1323 poäng men dom får inte sista belöningen för det krävs 1330 som jag ser det är det ju inte lite som krävs är ju varken en morot för dom som ger allt eller för dom som kanske inte tar mer än första bossen..rättvist vill jag inte kalla det eftersom om dom på toppen vill ha den vinsten så krävs det att dom som kanske inte kan ta mer än första till stora fuluster av varor eller soldater nej någon höjdare är det inte enligt mig ..antingen gör man motståndet lättare ..eller så sänker man kravet betydligt av dom 1330 som krävs men detta är min åsikt bara

Mvh Taj-Lej
 

Rosis

Mästare
Ja, lite tråkigt är det att de ska vara nästan omöjligt att få topp-belöningen, men man kan ju alltid försöka. Och det är ju då en sporre för att få in hungriga spelare till de BS:en som vill spela det som bjuds, och försöka nå toppen tillsammans, Precis som att de som inte är så intresserade av att delta kan samlas i ett eget BS... Tänker jag... Jag är en hungrig spelare... ;)
 

DeletedUser93

Guest
Taj, du har så rätt, så rätt!
Ang. att jobba som team, så vill jag nog säga att vårt Br gör verkligen vad de kan. Men vissa uppgifter går bara inte. Vi är inte fullt i vår br så begränsningar finns.
Tycker fortfarande att belöningarna är usla i förhållande till insatserna. Alldeles för dyrt att förhandla och för många soldater dör i striderna.
Så efter denna omgången lägger jag spiran åt sidan och tar kanske en eller två nivåer, inte mer.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Tycker fortfarande att belöningarna är usla i förhållande till insatserna. Alldeles för dyrt att förhandla och för många soldater dör i striderna.
Ja verkligen. Vårt BS kämpar på bra även i spiran (tar 10 kistor i turneringen också), men att motivera sig själv eller för den delen sitt brödraskap att göra av med så mycket i spiran känns inte ok. Belöningarna är för klena och sedan det blev flerspelarläge upplever jag att man får betydligt färre extra kistor också.
 

Taj-Lej

Kändis
man skulle kanske kunna ändra det så att andra avdelningen gav dubbla poäng och sista tredubbla det skulle ju kanske sporra fler att försöka ...jag menar att man måste ju ändå nå den vinst eller rättare sagt man kan ju inte få någon vinst om man inte når upp till den nivå så någon fråga om snåltjust blir det ju ine


Mvh Taj
 

harpan

Legend
få som spelar hos mig tyvärr kommit upp till höga hallar men inte dom andra kan jag få belöning då ???
sitter på en annan dator nu med Window 10 fixar inte ta skärmdump hehe tekniska märta Skärmklipp.PNG
hittade :p
 

Macbolan

Mästare
Ang. "Belöningar"..så har Vi "Anarkister" tagit beslutet att skippa nuvarande BÄ...för att istället köra 10-kistor..samt fixa belöningar ifrån Spiran...
Några av oss kör nån stig i 1.a kartan..Men det e frivilligt...i övrigt lägger Vi som gäng...Tid/energi på att fixa bättre belöningar än BÄ ger!
Sen har Vi betydligt roligare under våra Helgfester tillsammans..med ett gäng Bärsa, Whiskey å Vin..än å gnälla över en massa regler å "Måsten"! :D :cool:
 

Komigen

Kändis
Extrakistor har blivit sällsynta och belöningarna som är värt något likaså. Hur många besvärjelsefragment kan en ha liksom? Det kostar dyrt att köra spiran med trupper och varor. Vill antingen ha bättre belöningar igen eller lägre kostnad för att köra.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Har varit ett par spelare som sagt att de får färre kistor, men när jag kollade upp det så borde det inte vara det. Jag kollar upp det en gång till.
 
Topp