• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Diskussion om vad ni tyckte om Black Friday i Elvenar

Gaiona

Mästare
I vårt BS har det dykt upp några synpunkter i chatten om Black Friday i Elvenar som jag delar med mig av här:
  • Besviken!! Hade trott att jag skulle kunna investera några diamanter för att få de sista artifakterna, så erbjuds endast ett komplett paket för pengar.
  • förra timmen fick jag erbjudande om fenixartefakterna och annat som jag ej vill ha..men man måste logga in varje timma nu:/
 

Jian

Mästare
Hur är det med byggnader som är köpta för diamanter - kan man uppdatera dem,
eller är de låsta till det kapitel man köpte dem i?
 

Gaiona

Mästare
Hur är det med byggnader som är köpta för diamanter - kan man uppdatera dem,
eller är de låsta till det kapitel man köpte dem i?
Nej, de är inte låsta, de går att uppdatera med kungliga restaureringar som alla andra event-byggnader. Kostnaden för att uppdatera en level är en kunglig restaurering per ruta som byggnaden upptar, så en 2x3 stor byggnad kostar 6 kungliga restaureringar för att levla en nivå.

De byggnader som inte går att uppdatera med kungliga restaureringar är de som man köper via byggnadsmenyn i spelet (vad jag så är enda undantaget från det stadshuset som man har från starten i spelet).
 

Oktan

Legend
En grej som jag la märke till förra året o även detta år va priset för utvecklingsbara byggnader från events
En byggnad plus 9 artefakter kostade hela 850 kronor!

Vill bara jämföra; för 850 kronor kan du få ett HELT Triple A-spel, typ Doom, Mortal Kombat osv. (i vissa fall kan du till o med få ett/flera DLC med),
i Elvenar får du en byggnad....
Frågar du mig känns prissättningen väldigt fel, förstå mig rätt, självklart ska Inno kunna tjäna pengar
Men sen skulle jag tänka mig att de får fler sälj om prissättningen sjunker
 

RosCool

Legend
En grej som jag la märke till förra året o även detta år va priset för utvecklingsbara byggnader från events
En byggnad plus 9 artefakter kostade hela 850 kronor!

Vill bara jämföra; för 850 kronor kan du få ett HELT Triple A-spel, typ Doom, Mortal Kombat osv. (i vissa fall kan du till o med få ett/flera DLC med),
i Elvenar får du en byggnad....
Frågar du mig känns prissättningen väldigt fel, förstå mig rätt, självklart ska Inno kunna tjäna pengar
Men sen skulle jag tänka mig att de får fler sälj om prissättningen sjunker

Håller med allt. Inget lockade mig att köpa. Kändes inte som nån Black Friday. Kanske vi har svag valuta i Sverige och det är billigt i andra länder...?
 

Oktan

Legend
@RosCool
de grejerna som såldes för diamanter tyckte jag hade helt ok värde, de va de utvecklingsbara byggnaderna jag reagerar över.
dessvärre väldigt skev bild prismässigt....
 

Oktan

Legend
Kollar just nu på Steam's sida för Doom Eternal (senaste Doom-releasen (Och för er som inte vet är Doom ett STORT varumärke inom spelvärlden))
För originalpriset på 90 euro (dryga 900-1000 sek, orkar inte översätta till exakt summa) så får du Original-spelet, Battlemode, Year one Pass (som innehåller två ytterligare story-expansioner) och till sist Deluxe Edition Content (med allt vad sakerna innebär)
Alltså får du ett HELT spel (en väldigt stor titel) plus lite till för inte allför mycket mer i pris, i jämförelse

Vill mest berätta för o ge något att väga mot, vad du får för nästan samma pris
 

Sompote

Tävlingsledare
Team Elvenar
Kollar just nu på Steam's sida för Doom Eternal (senaste Doom-releasen (Och för er som inte vet är Doom ett STORT varumärke inom spelvärlden))
För originalpriset på 90 euro (dryga 900-1000 sek, orkar inte översätta till exakt summa) så får du Original-spelet, Battlemode, Year one Pass (som innehåller två ytterligare story-expansioner) och till sist Deluxe Edition Content (med allt vad sakerna innebär)
Alltså får du ett HELT spel (en väldigt stor titel) plus lite till för inte allför mycket mer i pris, i jämförelse

Vill mest berätta för o ge något att väga mot, vad du får för nästan samma pris
Får kolla in Doom vid tillfälle, men slog faktiskt till på Sims4 för typ 60 kronor. =)
 
Topp