• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyret här!

Gaiona

Mästare
Jag har några synpunkter på nya brödraskapsäventyret.

De flesta förändringar har blivit till det bättre men det finns två medaljer som har för tuffa krav för att kännas rätt.

Dels medaljen Gyllene armband som kräver lite väl mycket T1-varor hör att tillverkas, jag kan klara det på två maxboostade fabriker med Magisk tillverkning aktiverad, husdjur matade och 24 timmar tillverkning, men hallå, utan dessa Instanser och tidsboostrar så tar det alldeles för lång tid för ett armband och det behövs många av dessa medaljer...

Dels medaljen Mystiskt överskott, 10 visionsdimma låter inte så mycket men med tidsboostrar går det sällan att tillverka fler än tre medaljer (ofta inte fler än två och det är tråkigt när det recept ger 20+ visionsdimma helt bortkastat) över de sex timmar som recepten i akademin är igång, med sovtid kanske 10 - 12 medaljer per dygn...

Något måste göras till nästa BÄ, sänk kraven för dessa två medaljer, antingen att det krävs färre på stigarna (och ta bort dem från hålet) eller lägre krav för att tillverka dem.
 

anga

Mästare
Jag har några synpunkter på nya brödraskapsäventyret.

De flesta förändringar har blivit till det bättre men det finns två medaljer som har för tuffa krav för att kännas rätt.

Dels medaljen Gyllene armband som kräver lite väl mycket T1-varor hör att tillverkas, jag kan klara det på två maxboostade fabriker med Magisk tillverkning aktiverad, husdjur matade och 24 timmar tillverkning, men hallå, utan dessa Instanser och tidsboostrar så tar det alldeles för lång tid för ett armband och det behövs många av dessa medaljer...

Dels medaljen Mystiskt överskott, 10 visionsdimma låter inte så mycket men med tidsboostrar går det sällan att tillverka fler än tre medaljer (ofta inte fler än två och det är tråkigt när det recept ger 20+ visionsdimma helt bortkastat) över de sex timmar som recepten i akademin är igång, med sovtid kanske 10 - 12 medaljer per dygn...

Något måste göras till nästa BÄ, sänk kraven för dessa två medaljer, antingen att det krävs färre på stigarna (och ta bort dem från hålet) eller lägre krav för att tillverka dem.
Håller med fullkomligt, bort med dimman och gör om armband så vi får köra 9h som förut. Annars tycker jag om detta BÄ mer en tidigare :)
 

harpan

Legend
Jag å en tjej la samtidig å vips så försvann min samhällsundermedalj , har nog stått förut men blev så paff hade det vart ett armband skulle jag vart GAL
 

Gaiona

Mästare
Förtrollad Tiara kräver att man använder tre förtrollningar, förtrollningarna är de som ligger på första fliken i lagret men alla förtrollningar räknas inte, ex. vis husdjursmat (som ju används för att förtrolla byggnader vilket figuren säger I pratbubblan att förtrollningar gör).

Även kombinationskatalysatorn är en förtrollning men den räknas inte heller när den används i magiakademin (man kan väl inte använda den i någon annan byggnad).

Hur det är med Teleportera byggnad vet jag inte men jag misstänker att inte heller den räknas för medaljen.

Några saker måste Innogames göra om till nästa BÄ!
 

anga

Mästare
Jo men det
Det här är troligast ett sätt att komma åt de som startar upp städer bara för att klara äventyret. Nu måste man spela på riktigt för att nå bra poäng. Vilket jag tycker är bra.
fanns inge mellan läge, stora spelare var lönlöst att ens ge sig på armband och då får dom små dra lasset, jag gillar detta BÄ förutom, 9h på armband igen och bort med visionsdimman.
 

Jian

Mästare
Det är snopet att bara 1 kombinationskatalysator räknas i BÄ (som Druidstav) om man får flera vid samma tillfälle. Jag lyckades få 5 st från spiran men kunde bara tillgodoräkna 1 Druidstav på dessa 5 Kombik. Kombik tar ju "en evighet" att tillverka och det är ju inte givet att man har (eller kan skaffa) alla reliker som behövs.
 

Elvenlis

Legend
Klart det ska vara utmaningar men när det blir näst intill omöjligt att få ihop armband , särskilt utan tidsboostrar som man mellan bän vill ha till annat, så suger det ut lite av det kuliga med det hela,, tycker också att 9 timmar t1 vore mycket bättre, annars gillar jag det nya
 

harpan

Legend
Kollade precis vi ska göra 65 smedern as... 5 verktygslådor på varje går grönväg... Känns jävligt svårt fast jag har 24 verkstäder... Så måste det göres korgar å annat krafs grr morrf för att inte tala om 35 gyllene armband galet
 
Senast ändrad:

Aurene

Legend
Nya utmaningar, gillar något denna BÄ, men visst de kunde vara mindre mängder T1 varor samt kraven borde vara mindre för visionsdimman, men nu lär de flesta använda tidsboostar mm. och inte ha de i lager och mögla. ;) Återstår att se hur de blir i bottenlösa. ;)
 

Mammio

Mästare
Stora mängder T1 men det går att lösa, även om jag önskar att mängden sänktes ytterligare.
10 visionsdimma däremot är väldigt svårt för många spelare, trots att man har en fullt uppgraderad magiakademi. Det här är också inte lika lätt att öka utan tidsboostrar, som jag inte tycker ska vara nödvändigt att använda.

Annars tycker jag att det här upplägget är mycket bättre, väldigt trevligt att kunna få ihop många medaljer med enbart vanligt stadsspelande.
 

Alvros

Medlem
Armbanden orsakar problem och frustration i vårt BS på grund av mängden. Inte alla har boosters på lager i vår grupp. Visionsdimma är okej men inte alla kan göra så många då det oftast krävs kombinationskatalysator. De i gruppen som ännu inte har hunnit uppgradera magiakademin behöver nästan ett helt dygn för att tillverka den och några har ännu inte nått kapitel 3 för att spela spiran. Vore bra om Innogames ändrar lite på kraven inför nästa brödraskaps äventyr.
 

Gaiona

Mästare
Kraven borde anpassas utifrån nivå på spelarna så det ungefär lika svårt för alla att göra en del medaljer men det vore tråkigt om det lönade sig att kasta ut aktiva spelare till förmån för farmarstäder när det är dags för BÄ.
 
Topp