• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyret här!

Elvenlis

Legend
Det positiva med visionsdimman är att brödraskap som använder farmarstäder får det iaf liiiiiiite svårare nu. Armbanden kan de ju fixa genom att pimpa upp sina städer med en massa uppgraderade t1, men blir svårare att göra något åt visionsdimman utan att tidsboosta eller använda diamanter. Så för min del får den gärna stanna :)
Jo den kan vara kvar men det behöver inte vara så många :rolleyes:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag får nog skriva ett par rader då diskussionerna går i kors och glider in på andra saker hela tiden som försvårar konstruktiv feedback.

Angående uppdateringen:
Jag var mycket noga och påpekade mer än en gång till InnoGames att många tycker att uppdateringen är positiv, dvs att brödraskapsäventyr har tagit ett steg i rätt riktning. Men att ni inte är positiva till brödraskapsäventyr som helhet. Även andra servrar verkar dela denna uppfattning.
Om det sen kommer fler förbättringar eller inte vet jag ännu inte men jag ska göra allt jag kan för att de ska fortsätta ta steg som gör brödraskapsäventyren bättre då det just nu verkar var det spelare är mest negativa till.

Angående diskussionen:
Dessa inlägg är fortfarande relevanta:
Angående fler än ett konto
Utnyttja problem med speldesign

InnoGames testade några brödraskapsäventyr får något år sedan att inte publicera datumet någonstans för att de brödraskap som bjöd in andra konton innan äventyret inte skulle kunna förbereda sig. Det uppstod dock större problem på grund av detta så som att det blev en stor ökning i supportbegäran där spelare frågade om när äventyret skulle starta. Äventyret måste dessutom testas på beta först så det tog inte lång tid innan de flesta som ville utnyttja systemet bara tittade på beta och räknade ut att det var äventyr på gång. Det blev även svårare för nya spelare att hänga med på varför det helt plötsligt dök upp en ikon i ena hörnet.
Att InnoGames inte implementerat någon direkt lösning ännu är minst lika frustrerande för mig som för er och jag kan försäkra er om att det är en av sakerna som de vill fixa och som sagt tog ett steg i rätt riktning med denna uppdatering.

Att anklaga andra brödraskap för att fuska tillför inget till någon diskussion, hade det enligt reglerna varit fusk så hade de varit avstängda.
Har ni misstankar om att en spelare fuskar så kan ni anmäla dem till supporten inte anklaga varandra här på forumet.
Enligt forumets regler, 12. Regelbrott i spelet:
"För att rapportera regelbrott av en annan spelare i spelet vänligen använd supportsystemet. Lämna inte öppna klagomålsämne i forumet."

Gaiona skrev ett bra inlägg om det då och då återkommande tankesättet att InnoGames inte borde tjäna pengar på spelet:
https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/bÄ-haha.1998/#post-13317
Det enklaste sättet att uttrycka detta på är att: Går InnoGames inte med vinst på spelet så kommer det inte finnas något spel att spela.
Med det sagt så implementerar inte InnoGames funktioner vars enda mål är att tjäna pengar utan att du som spelare ska få något värde för det.
Det finns otaliga spel liknande Elvenar där det praktiskt taget är omöjligt att spela utan att betala, där det skulle ta över 200 år att komma till toppen utan att betala. Elvenar är ett av de få spelen där själva spelet faktiskt är spelbart och enligt mig roligt utan att betala.

Just diskussioner om brödraskapsäventyren kommer antagligen alltid bli mer uppskruvade än om andra funktioner i spelet. Jag gissar att det är på grund av att det är en av få delar i spelet där ni verkligen tävlar mot varandra som lag utan något "tak". I turneringar och spira till exempel kan ni bara ta er till toppen och det finns ett max ni kan uppnå. I brödraskapsäventyr kan ni fortsätta att kämpa för att komma rank 1 hur mycket ni vill och de spelarna som vill vinna mest kommer så klart att göra så mycket de kan för att vinna.
 

anga

Mästare
Inno har ändrat BÄ som absolut inte gynnar små BS. Större spelare har suttit sida upp o ner gnällt o klagat på farmaspelare, inno ändrade, men till vad? Jo att dom större tar fördel av det o dom små har inte en chans. Förut hade vi samma utgång att starta produkter. Så hur ska ni göra nu? är det 3-4 BS som ska spela BÅ o slåss? Då blir det nog inte många kronor till inno. Jag röstar för det gamla systemet igen, och har folk problem med Aladdin, skaffa er egna Aladdin då, men om ni är så stora och nycken är att spela tillsammans, jamen då ska ni väl kunna slå en spelare som Aladdin.
 

DeletedUser158

Guest
Inno har ändrat BÄ som absolut inte gynnar små BS. Större spelare har suttit sida upp o ner gnällt o klagat på farmaspelare, inno ändrade, men till vad? Jo att dom större tar fördel av det o dom små har inte en chans. Förut hade vi samma utgång att starta produkter. Så hur ska ni göra nu? är det 3-4 BS som ska spela BÅ o slåss? Då blir det nog inte många kronor till inno. Jag röstar för det gamla systemet igen, och har folk problem med Aladdin, skaffa er egna Aladdin då, men om ni är så stora och nycken är att spela tillsammans, jamen då ska ni väl kunna slå en spelare som Aladdin.
Du har mycket rätt i det du säger, men vissa saker är lite motsägelsefulla, tänker jag. För om man tittar på just ditt gäng Scorpions, som är ganska små jämfört med många andra, så har ni presterat bättre än de flesta - inte bara med det gamla systemet, utan även detta.
Er placering är fantastiskt bra, och det fixade ni trots visionsdimmor och svårare armband. Att bara komma upp över 35k är grymt, tycker jag, i ett äventyr där de flesta känner sig fram för att se hur det funkar. Och även om Seven har gjort sjukt bra ifrån sig med sin fjärdedels fart och dessutom utan sina farmarstäder har ni låtit dem kämpa för sin placering. Och vad jag ser i spelet är ni inte ens färdiga än, ni ökar fortfarande i poäng.

Så jag tycker nog inte att storleken på städerna och spelares ranking borde ha så stor betydelse, inte nu när det inte längre är statyer och halsband som är problemet (det vill säga mängden verkstäder), utan det är med armbanden och visionsdimmorna utmaningen finns. Och där är det lika för alla spelare och alla brödraskap, även de med farmarstäder.
Nästa äventyr kommer bli väldigt spännande, tycker jag, och jag hoppas innerligt att ni är med och kämpar även då. Det är kul att se ett mindre brödraskap göra så bra ifrån sig.
:)

Och när det gäller Boefst inlägg så har han helt rätt, jag ska tänka på vad jag skriver hädanefter. :rolleyes:
Tack för värdefull information, dessutom. Även Gaiona, som så snyggt förklarade att utan diamantköp har vi inget spel. Helt rätt.
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
går det att få BÄ rättvist ....ja det tror jag är rätt enkelt...men det krävs lite ommarbete av inno .....jag skulle vilja att dom såg till att endast dom verkstäder o fabriker från dom 3föregånde kapitlen var giltiga från den nivå man var på..... i gengäld kunde dom då sänka kraven på antalet som krävs för dom olika medaljerna ...tex istället för 5 verktygslådor 2st osv ...det skulle ju göra att alla har samma föresätningar ....om sedan en del vill lägga ner kraft och tid för att bygga upp fabriker eller verkstäder så är det ju okej ...men jag tror inte att dom skulle göra så stort antal av sådana vilade byggnader

Mvh Taj
 

DeletedUser158

Guest
går det att få BÄ rättvist ....ja det tror jag är rätt enkelt...men det krävs lite ommarbete av inno .....jag skulle vilja att dom såg till att endast dom verkstäder o fabriker från dom 3föregånde kapitlen var giltiga från den nivå man var på..... i gengäld kunde dom då sänka kraven på antalet som krävs för dom olika medaljerna ...tex istället för 5 verktygslådor 2st osv ...det skulle ju göra att alla har samma föresätningar ....om sedan en del vill lägga ner kraft och tid för att bygga upp fabriker eller verkstäder så är det ju okej ...men jag tror inte att dom skulle göra så stort antal av sådana vilade byggnader

Mvh Taj
Men vilken sjukt bra idé, Taj!!!! Det borde kanske skickas som förslag till Inno.
Fast å andra sidan, om man startar en ny stad som inte har kommit in många kapitel så blir det ändå små byggnader (ex Aladdin har nog inte kommit långt i forskningen), så kanske det inte hade funkat så bra med just farmarstäderna. Men en bra start på nytt tänk!
 

anga

Mästare
Du har mycket rätt i det du säger, men vissa saker är lite motsägelsefulla, tänker jag. För om man tittar på just ditt gäng Scorpions, som är ganska små jämfört med många andra, så har ni presterat bättre än de flesta - inte bara med det gamla systemet, utan även detta.
Att komma trea är fantastiskt bra, och det fixade ni trots visionsdimmor och svårare armband. Att bara komma upp över 35k är grymt, tycker jag, i ett äventyr där de flesta känner sig fram för att se hur det funkar. Och även om Seven har gjort sjukt bra ifrån sig med sin fjärdedels fart och dessutom utan sina farmarstäder har ni låtit dem kämpa för sin placering. Och vad jag ser i spelet är ni inte ens färdiga än, ni ökar fortfarande i poäng.

Så jag tycker nog inte att storleken på städerna och spelares ranking borde ha så stor betydelse, inte nu när det inte längre är statyer och halsband som är problemet (det vill säga mängden verkstäder), utan det är med armbanden och visionsdimmorna utmaningen finns. Och där är det lika för alla spelare och alla brödraskap, även de med farmarstäder.
Nästa äventyr kommer bli väldigt spännande, tycker jag, och jag hoppas innerligt att ni är med och kämpar även då. Det är kul att se ett mindre brödraskap göra så bra ifrån sig.
:)

Och när det gäller Boefst inlägg så har han helt rätt, jag ska tänka på vad jag skriver hädanefter. :rolleyes:
Tack för värdefull information, dessutom. Även Gaiona, som så snyggt förklarade att utan diamantköp har vi inget spel. Helt rätt.
Tack för dina fina ord och berömmelse till BS Scorpions, ja vi har kämpat, men detta på bekostnad av alla tidsboostrar. Mina medlemmar har tömt sina lager totalt, visst vi får skylla oss själva, samt att vi deltar. Men gänget älskar BÄ och den gemenskap dom har, men som ledare när jag ser att dom totalt tömmer sig,så det finns inget kvar till kapitlen, då måste jag som ledare försöka sätta stopp. Men hur stoppar du ett gäng som vill oxå vara med att slåss. Jag kan inte med ord sätta stoltheten jag har till medlemmarna i BS Scorpions.
 

DeletedUser158

Guest
Tack för dina fina ord och berömmelse till BS Scorpions, ja vi har kämpat, men detta på bekostnad av alla tidsboostrar. Mina medlemmar har tömt sina lager totalt, visst vi får skylla oss själva, samt att vi deltar. Men gänget älskar BÄ och den gemenskap dom har, men som ledare när jag ser att dom totalt tömmer sig,så det finns inget kvar till kapitlen, då måste jag som ledare försöka sätta stopp. Men hur stoppar du ett gäng som vill oxå vara med att slåss. Jag kan inte med ord sätta stoltheten jag har till medlemmarna i BS Scorpions.
Men vill de vara med så tycker jag inte du ska hålla dem tillbaks, även om det är för deras skull. Det är bara att peppa och uppmuntra, för det är ju ett frivilligt val från deras sida.

Det kostar för oss alla. Jag har valt att inte använda tidsboosts, då de behövs till att göra trupper när nallen har blivit matad. Jag behöver kp för mitt kapitel.
Det var längesen jag slutade köpa diamanter i spelet, just pga orättvisa med att vissa får "fler diamanter på köpet"-erbjudande och vissa inte får det. Däremot vann jag diamanter i akademin för nån dag sen och har använt lite av dem för att byta ut varor i akademin när jag bara har sådana som ger lite visionsdimma. Det skäms jag inte för att medge, för alla har den möjligheten - särskilt de stora brödraskapen som får närapå 200 diamanter varje vecka (när de tar guldet)
Det är ju upp till var och en, tänker jag, hur man vill göra.

Och kommer du ihåg i början av spelet, Anga, när alla vi veteraner var bebisar? Det fanns inga tidsboosts då, inga truppboosts, ingen spira som gav diamanter eller någonting. I början fanns det inte ens turneringar. Eller teleporters, så vi fick riva byggnader inför varje äventyr om vi ville ha plats.
Och vi fixade kapitlen ändå. Det gick lite trögt, javisst, men nog tusan klarade vi det. Se var vi befinner oss idag.

Och om du puffar på dem att avancera i turneringen kommer de att få kunskapspoäng därifrån och växa snabbare. Jag har bara 18k i min lilla stad på engelska servern (https://www.elvenstats.com/player/en3/849059988) och tar redan varje vecka närmare 2k. Jag hade tagit mer om jag hade hittat fler provinser, men än så länge bara 10.
Och ni som är större kan hjälpa dem med varor, för det krävs betydligt mindre för att förhandla när man är liten spelare. Och glöm inte heller att den nya turneringen är anpassad för att göra det lättare för små spelare och svårare för stora. Vilket märks tydligt, då jag har både en ministad på engelska servern och en jättestad på den svenska. Skillnaden har aldrig varit mer tydlig för min del.

:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
kollade vad aladdin stadshus låg på och hans sk verkstäder skulle vara 3x5 minst för den nivån dessutom skulle han behöva en jäkla massa bostäder så jag tror nog att det skulle göra även sk farmarstäder olönsamma eftersom det skulle kräva en massa resuser som han hade varit tvungen att bygga upp och utan fabriker är det ju inte lätt... men visst kan man kanske vinna ändå på det men med tanke på att varje verkstad han nu hade skulle ca 4 av dom försvinna och räknar man till bostäder då så skulle minst 7 av 8 försvinna


Mvh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
får rätta mig igen såg att han magiska bostäder var på högre nivå än stadshuset och eftersom jag vet av min andra spelare lopan så måste verkstäderna i mitt exp vara på 5x5 så bara att ersätta 1 verkstad skulle mer än 5försvinna och det innan man skulle räkna till platsen för vad bostäder kräver

Mvh Taj
 

Elvenlis

Legend
går det att få BÄ rättvist ....ja det tror jag är rätt enkelt...men det krävs lite ommarbete av inno .....jag skulle vilja att dom såg till att endast dom verkstäder o fabriker från dom 3föregånde kapitlen var giltiga från den nivå man var på..... i gengäld kunde dom då sänka kraven på antalet som krävs för dom olika medaljerna ...tex istället för 5 verktygslådor 2st osv ...det skulle ju göra att alla har samma föresätningar ....om sedan en del vill lägga ner kraft och tid för att bygga upp fabriker eller verkstäder så är det ju okej ...men jag tror inte att dom skulle göra så stort antal av sådana vilade byggnader

Mvh Taj
Både gillar och inte,,,, är man mot slutet av kapitlen blir det en sjuk mängd folk för att uppgradera extra byggnader ,,och plats ,, kan ju kompenseras med färre antal,, men helt klart nåt att spinna vidare på :)
 

Aurene

Legend
Förkorta tiden med BÄ över en veckoslut och gör fler pris nivåer för olika BS i olika rang, i nyläget är det omöjligt för en liten BS att komma till ens plats 20, de stora kommer alltid ta hem högsta priser. De BS som är fullt med högrankade spelare med flera dubbla konton samt beta spelare i ett, för stort föresprång. De 2 artefakter är inte tillräklig morot för att spendera hela 6 dagar i BÄ. För farmarstäder det tar lika mycke tid att plocka de varor och saker som för alla andra, om inte de finns en autobot som gör saken lättare, vet inte. Många av oss är dedikerade spelare gillar Elvenar och i stort vet ju alla att speltillverkarna behöver pengar till löner mm. du jobbar inte gratis heller, men så länge har vi inte direkt valuta för pengarna för INNO tycks inte lyssna sina spelare, bättra de olika funktioner i själva spelet. BÄ har stampat på samma spår länge, gör om BÄ helt. Så länge kan vi ha lite hantverkar utmaningar korta events mm, det börjar blir tröttsamt också för alla evolving byggnader med sina artefakter det stör också balansen med varor.
 

Taj-Lej

Kändis
jag är ju inget fan av bä mest på grund av dom löjliga priserna ...vad jag menade med mitt inlägg var ett rättvisare bä för min del kunde det gärna vvara bara den nivån man är på o föregående nivåns byggnader sklle vara giltiga i ett bä och att då dom kompenserar med mindre antal per medalj ...även kartorna skulle kunna minska antals som krävs för att ta en plump...och eftersom det är olika storlekar på dom olika nivåerna så blir det rättvissare även mot dom små..även om stora bs har större städer så kräver deras verkstäder och fabriker större område ...så mit förslag är bara en väg att gå för att få rättvisare bä

Mvh Taj
 

Rosis

Mästare
Så bra inlägg ni skriver! Och jag ber om ursäkt om jag har trampat folk på tårna med det jag har skrivit, det var verkligen inte menat som kritik mot någons spelsätt - jag ville mer tala om att min åsikt, att jag anser att detta system känns bättre än det tidigare, och att man kan liten som stor delta på sina egna premisser tillsammans. Och att det troligast är enklare för de som har spelat länge, att klara de utmaningar som vi får, det känns ganska självklart för mig. Men där har Inno försökt i alla fall; eftersom mängden till armbanden ökar med varje kapitel, så hejdar de de även allra största spelarnas framfart. och likadant visionsdimman är inte att leka med. Inno har lång väg kvar att gå för att få till äventyren, och som Aurene skriver, det bästa är att skrota äventyret och göra något helt nytt. Det börjar bli dags. Har vi någon ide´spruta som kan värka fram (i en ny tråd) något helt nytt, som kan ersätta äventyret? Det vore spännande,
 

Jian

Mästare
Vad olika funktion spelet har för olika deltagare.

Där uppe i de högre sfärerna händer saker och diskuteras det på en nivå som är oändligt långt från den vardag jag, på nivå 3, och de i mitt BS kommer i kontakt med.

Det känns som om det blir en allt större skillnad mellan de "där upp" och de "där nere".

Så man kan vinna diamanter och säkert en hel del andra "godsaker" som kan vara till gang i städerna. Jag är glad att vi kom oss igenom 2 kartor så jag kunde få en häxhatt till :).
 

Gaiona

Mästare
Vad olika funktion spelet har för olika deltagare.

Där uppe i de högre sfärerna händer saker och diskuteras det på en nivå som är oändligt långt från den vardag jag, på nivå 3, och de i mitt BS kommer i kontakt med.

Det känns som om det blir en allt större skillnad mellan de "där upp" och de "där nere".

Så man kan vinna diamanter och säkert en hel del andra "godsaker" som kan vara till gang i städerna. Jag är glad att vi kom oss igenom 2 kartor så jag kunde få en häxhatt till :).
Jag var där nere för drygt ett år sedan, nu är jag i mitten på fältet så nog går det att komma upp en bra bit med en rejäl insats (och då pratar jag inte reda pengar), jobba på, spela varje dag och försök att spela klokt så kommer du lite snabbare framåt men stressa inte för det, risken är att du tröttnar på Elvenar så utan låt saker ta lite tid.

Ibland kan man skynda på saker med olika instanser, använd den klokt så kommer du framåt på ett bra sätt.

Om ett år kan du vara ett antal kapitel längre i spelet och har lärt dig hur man spelar klok, fik nyfikenhet som du vist här i forumet (och som kanske retat gallfeber hos några) är en bra sak för att lära sig spelet.

Bättre att fråga och verka dum än att förbli dum och inte fråga. Du har säkert ställt många frågor som andra inte vågat fråga, det är bra och det uppskattas säkerligen av fler än de du retat gallfeber på.
 
Topp