• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyret här!

Sompote

Tävlingsledare
Team Elvenar
Tänkte göra ett längre inlägg om vad Mor och fru Sniffle hittat på, men ska skärpa mig och endast hålla mig till den konstruktiva återkopplingen.

Älskade äventyret! Men, som de flesta andra, så var både armband och mystiskt överskott alltid en bristvara.
Tidigare har det varit svårt att få till alla utvecklande instanser, och det löstes genom att vi hade två chanser att få dem. Först, i samband med att vi får byggnaden, och sedan finns en chans till i samband med brödraskapsäventyret.
( Och, om jag inte minns helt fel, enstaka tredje försök via magiakademien?)

Så, problemet är alltså inte att vi behöver mindre armband, eller mindre antal mystiska överskott. Vi behöver andra alternativ för få in mer T1 och visionsdimma för att skapa dem!
 

Elvenlis

Legend
Tänkte göra ett längre inlägg om vad Mor och fru Sniffle hittat på, men ska skärpa mig och endast hålla mig till den konstruktiva återkopplingen.

Älskade äventyret! Men, som de flesta andra, så var både armband och mystiskt överskott alltid en bristvara.
Tidigare har det varit svårt att få till alla utvecklande instanser, och det löstes genom att vi hade två chanser att få dem. Först, i samband med att vi får byggnaden, och sedan finns en chans till i samband med brödraskapsäventyret.
( Och, om jag inte minns helt fel, enstaka tredje försök via magiakademien?)

Så, problemet är alltså inte att vi behöver mindre armband, eller mindre antal mystiska överskott. Vi behöver andra alternativ för få in mer T1 och visionsdimma för att skapa dem!
En egen Sniffle tråd tycker jag behövs,,vill höra mer av den sagan :)
 

Mjolner

Legend
jag hade oxå problem med att få i hop armband, och jag försökte verkligen med förtrollningar och tidsboostrar. Sedan påpekar någon vacker själ att det går bättre om man oxå använder den blå stormfenixen. Handflatan smäll mot pannan. Den hade jag heeeelt glömt av vitsen med. Suck.
tycker det är bra av inno att ge dessa äldre byggnader lite värdeoch användning i bä. Sedan kommer förhoppningsvis fler bra sådana frammöver för nyare spelare.
över lag tycker jag att detta var roligare, med mer spänning och nerv. Många gjorde det bra och säger bara scorpions. Roligare än på länge. Sedan har vi en mycket kompetent och duktig analytiker som leder oss. Men nog tror jag vi ger hen magsår på köpet,...
 

anga

Mästare
jag hade oxå problem med att få i hop armband, och jag försökte verkligen med förtrollningar och tidsboostrar. Sedan påpekar någon vacker själ att det går bättre om man oxå använder den blå stormfenixen. Handflatan smäll mot pannan. Den hade jag heeeelt glömt av vitsen med. Suck.
tycker det är bra av inno att ge dessa äldre byggnader lite värdeoch användning i bä. Sedan kommer förhoppningsvis fler bra sådana frammöver för nyare spelare.
över lag tycker jag att detta var roligare, med mer spänning och nerv. Många gjorde det bra och säger bara scorpions. Roligare än på länge. Sedan har vi en mycket kompetent och duktig analytiker som leder oss. Men nog tror jag vi ger hen magsår på köpet,...
Hon tål jag lovar :)
 

Midgard

Kändis
Eftersom det verkar vara slumpen som styr vilka recept vi får i magiakademin (vilket gör att man ibland bara får recept som ger väldigt lite visionsdimma) så föreslår jag att mystiskt överskott/underskott framöver kräver att man slutför ett recept istället. Dvs. en tillverkning i magiakademin ger ett magiskt överskott oavsett hur mycket visionsdimma det ger. Detta gör det lättare för spelare i kapitel 1-3 att bidra, då kan de slutföra recept som inte kräver ingredienser från spiran.
 

Jian

Mästare
Eftersom det verkar vara slumpen som styr vilka recept vi får i magiakademin (vilket gör att man ibland bara får recept som ger väldigt lite visionsdimma) så föreslår jag att mystiskt överskott/underskott framöver kräver att man slutför ett recept istället. Dvs. en tillverkning i magiakademin ger ett magiskt överskott oavsett hur mycket visionsdimma det ger. Detta gör det lättare för spelare i kapitel 1-3 att bidra, då kan de slutföra recept som inte kräver ingredienser från spiran.
Fram för fler sådana förslag :D

Kanske skulle liknande förslag få "nykomlingar" att bli mer intresserade/engagerade så att de inte ledsnade och flyttade ut från Elvenar.
 

Midgard

Kändis
I äventyret, om någon bara bidragit med medaljer/märken på en punkt som inte färdigställs, får de då del av priserna för den kartan?
 

anga

Mästare
Visst fanns det en lista på sluk hålet nånstans hittar inte den nån som har koll?
Namnlös.png
 

Shannara

Medlem
Har hänt saker på BÄ:
Visionsdimman om man nu ska ha den i BÄ vore det bra om nya recept kom hela tiden och att man inte behöver vänta flera timmar på nya och att man reglerar visionsdimman så den stämmer in bättre i mängden för BÄ.
Silver armbanden den nya metoden gillar jag inte vill att den ska vara som förut.
 

ZpaRoW

Mästare
Inno!! GÖR OM GÖR RÄTT!
Priserna ska vi inte ens prata om... Skörda i magiakademin å en sak ger 35 dimmor, haha 26 bortkastade, är samma med produkter, behöver säg 50k varor och har tagit 49500 och fabriken ger ger 5k så tycker ja det som blir över ska läggas över till nästa, kunna skörda allt på EN GÅNG så det räknas ihop så man får det man har RÄTT TILL!!!!!
STARTA Fabrikerna som Verkstäderna är F*n ett måste under BÄ!! Får massa "snorkråkor" när spirans stängs men bara 1 räknas...... som sagt, gör om HELT och gör rätt :) puss på er <3 (kanske glömt nåt?)
 

Gaiona

Mästare
Mindre spelare borde få Mystiskt överskott för 1 eller 2 visionsdimma, mitt förslag.
Spelare upp till kapitel 2 (som inte kan spela i spiran) får mystiskt överskott för 1 dimma (det finns några sådana recept).
Upp till kapitel 4 krävs det 2 visionsdimma,
kapitel 6, 3 dimma,
kapitel 10, 4 dimma
kapitel 12, 5 dimma osv
Det skulle ge brödraskap med små spelare än rättvis chans att konkurrera med brödraskap som har massor med större spelare.

Det blir dock svårt att göra något åt brödraskap som använder kronor och ören för att köpa diamanter och gör nya recept med hjälp av diamanterna. Trots allt uppskattar innogames de inkomsterna...
 

anga

Mästare
Ja vad har vi lärt oss av detta? Jo att skicka in klagomål till inno inte hjälper utan stjälper. Har vi suttit tyst och inte skriket oss hesa på att en del BS byter ut spelare, så kanske vi har haft det gamla BÄ kvar. Så ju mer vi skriker ju mer jävlas inno. Tänk man lär sig alltid något i detta spel . Trevlig helg alla gobitar ❤️
 

harpan

Legend
eller som kan man göra som jag gjorde....samlar dimma glöm att hämta den ....i bä ....snabbar på en 9 dimma och samlar ... så o smart!!!!
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Så här:

:kp: Diamanter är en del av spelet och dessutom en av anledningarna till att spelet finns - Inno vill så klart tjäna på sin produkt - vilket innebär att diamanter (oavsett vad man tycker om saken) är helt lagligt att använda i ett BÄ. Det är ju farmarstäder också :)
:kp: Kraven för alla medaljer är lika, förutom för armbanden där kraven stiger med kapitlet, alltså samma villkor för alla spelare.
:kp: Ja, kombinationskatalysatorerna är knepiga för mindre spelare - kan vara en sak som Inno kan ta med sig och fundera på, men att det skulle skilja så mycket som föreslås ovan skulle garanterat skapa ännu större reaktioner och illvrål (tror jag).

:diamond: Tycker att @ZpaRoW är inne på en bra tanke med att överskottet ska "följa med" över till nästa medalj när man överstiger kravet :)
:diamond: Tycker dessutom absolut att vi ska fortsätta komma med feedback :)

:eek: Priserna är ju ett kapitel för sig, för bra är de i alla fall inte enligt mig. Men att spela BÄ är ju av många andra anledningar roligt och givande :)
 
Topp