• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyret här!

Jian

Mästare
Armband skapas ju genom "En stor mängd T1-varor, beroende på hur stor spelaren är"
Gör en motsvarande uppgift som handlar om förnödenheter. Det finns en mängd producerade förnödenheter som "går till spillo" låt de istället bli en uppgift. Utan att för den skull bli så svår att klara av som armbanden är i dagsläget.
 

Mia Alven

Kändis
Eftersom det verkar vara slumpen som styr vilka recept vi får i magiakademin (vilket gör att man ibland bara får recept som ger väldigt lite visionsdimma) så föreslår jag att mystiskt överskott/underskott framöver kräver att man slutför ett recept istället. Dvs. en tillverkning i magiakademin ger ett magiskt överskott oavsett hur mycket visionsdimma det ger. Detta gör det lättare för spelare i kapitel 1-3 att bidra, då kan de slutföra recept som inte kräver ingredienser från spiran.
Mycket bra förslag!
Detta eller att överskott av producerat i såväl akademi som fabriker, spira och turnering finns kvar när vi hämtar badges och ger full utdelning - 12 kombinationskatalysatorer ger 12 druidstavar, 6 förtrollningar ger 3 häxhattar och 23 visionsdimma ger 2 mystiska överskott och 5 dimma tillgodo till nästa. Kanske detta är svårt att lösa tekniskt och då är Midgards förslag i alla fall en god bit på väg som förbättring.
 

Alvros

Medlem
Armbanden orsakar stora problem och diskussioner i vårt brödraskap då vi alla tycker att det krävs för mycket även för de som ännu inte har hunnit så långt i forskningen.
Visionsdimma försöker vi klara av så gott det går men mängden som ska levereras av mystiskt överskott till äventyret är lite väl mycket enligt flera i vår grupp.
Annars är vi nöjda med de förändringar och nyheter som kom i november.
Håller med att det borde finnas en möjlighet i bakgrunden där eventuellt överskott som man har vunnit i spiran, turneringen och i äventyrets skattkistor lagras och så fort man har samlat in ett märke kommer fram för att kunna få ytterligare märken.
 

Jian

Mästare
Ett annat förslag:
Man skulle kunna producera sina T1-varor till en egen pool, för att sedan hämta loss så mycket som behövs till det som ska produceras.
T.ex. 1 armband "kostar" 1000 enheter. Jag har 2 fabriker som producerar 750 enheter/st. I det här exemplet "tappar" jag 1/2 armband vid varje producerat armband. Om jag kunde producera "via pool" så skulle jag kunna leverera 3 armband istället för 2.
 

Macbolan

Mästare
Jag tror att BÄ..skulle må Bra av Ännu flera Armband..samt öka produktionskraven för att få till Ett Armband!
Det skulle skapa lite mera balans emellan "normala" städer..Vs Farmstäder, som plockas in vid BÄ! :cool: :rolleyes:
 

Jian

Mästare
Stämde det:
mot slutet, under de sista skälvande minuterna, så tyckte jag att själva bilden blev mindre och mindre. Istället verkade det som om det kom in, allt mer dimma, smygande, vällande från sidorna, underifrån, ja det var en allt mer tätnande dimma ...
Kanske bara jag som var trött (på all dimma) eller så var det någon, tecknare, ursäkta ifall det inte är så ni heter, om ni får säga det själva, som hade en stor portion humor.
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
mot slutet, under de sista skälvande minuterna, så tyckte jag att själva bilden blev mindre och mindre. Istället verkade det som om det kom in, allt mer dimma, smygande, vällande från sidorna, underifrån, ja det var en allt mer tätnande dimma ...
Hmm...kanske dax å lägga ner Da Ganja smoking jian? ;):cool:
1612330830854.png
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Är inte Elemental Marbles felöversatt på svenska? Det måste vara marbles som i kulor som avses, det ser man på bilden och att ordet är i plural.
Marble betyder faktiskt även marmor men det är värt att fundera över vad Innogames tänkte på när de döpte den medaljen men i pluralformen så borde det faktiskt bli kulor, Elementära kulor eller Grundläggande kulor skulle ju kunna vara ett alternativ.
 

Alvros

Medlem
Sista äventyret hade igen en del förändringar som till viss del var okej men inte alla. Halsband behövde nu 4 x 24 timmars produktion istället för 3 x 24. Armbanden är fortfarande hopplösa att få ihop. Det som däremot var den svåraste utmaningen den här gången var Anden i flaskan som det behövdes väldigt mycket av med tanke på att äventyret numera börjar på en torsdag. Hur vi ska få ihop dessa märken i så stort antal enbart på två och en halv dag kvar av turneringen och endast en dag kvar av spiran? Vår grupp klarade av det enbart genom att några av oss satsade allt vi kunde i turneringen och spiran med resultatet att vakter nästintill blev 0 trots idogt tränande och ett lager som såg ut som om någon hade gjort inbrott i den.
 
Topp