• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera Fenixeventet 2018 här

DeletedUser3

Guest
En fortsättning på Fenixsagan är här! Dela mer er av vad ni tycker och tänker i denna tråd.
 

Grizabella

Kändis
Jag blir lite förvånad när eventet begär att jag ska producera något som mina stålfabriker inte klarar av på grund av att de produktionsalternativen har tagits upp av alternativen för kännande varor.

Borde man inte se till att questen i sådana här uppdrag begär att man ska producera något man faktiskt kan producera? För det är väl inte alltid man har möjlighet att slänga upp level ett fabriker i en fulllproppad stad? (Nu hade jag det - Men det ändrar inte sakförhållandet).

Jag tycker alla sådana här questuppdrag borde innehålla alternativ som man kan ta till om man inte har möjlighet att uppfylla huvuduppdraget och ännu mer så i fall där man inte har möjlighet att producera denna vara utan att bygga nytt - som i fallet ovan. G.
 

Macbolan

Mästare
Tyvärr Griza..så hamnar man i samma "elände"..som typ; "Uppgradera 3 Byggnader till nivå 3-4..eller whatever"...:confused:
Man får helt enkelt bygga nya Stålfabriker till nivå#1...och fixa det...så gjorde Jag!...
Men Jag förstår Din frustration...
Mvh
Mac
 

DeletedUser387

Guest
Varför tar uppdragen slut, jag har 550 fjädrar kvar att samla ihop men inga uppdrag att slutföra för att få sista byggnaden!
Hur löser man det??
 

DeletedUser345

Guest
Dagliga uppdrag ger en del, plocka nedfallna ägg lite till och om du har tur, får/vinner du mer himlaessens när du "kläcker" äggen. Annars är det nog bara diamanter som gäller om det stora priset verkar lockande. o_O
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Värdelösa vinster den här eventet ...verkligen värdelöst!
 

DeletedUser85

Guest
Värdelösa vinster den här eventet ...verkligen värdelöst!
Förstår inte riktigt, kanske om du nyanserar kritiken?
För mig är t.ex. en eventbyggnad värdefull om den producerar mer kultur/befolkning/mana/frön än de byggnader man kan bygga utan diamanter i kapitlet man befinner sig i. Det, och att byggnaden "håller" ett eller ett par kapitel till, alltså inte blir omsprungen för fort av de icke-diamantbyggnader vi får från forskningsträdet.
Med den definitionen har eventbyggnaderna den här gången absolut ett värde även om undertecknad satsade mer på boostar för kommande turneringar än byggnader den här gången.
En bisak, kanske, men jag tycker att eventbyggnaderna den här gången är de bäst designade hittills och hade gärna haft några fler i min stad, men antalet kistor man kan öppna är trots allt begränsat :p
 

DeletedUser166

Guest
Har inte varit nån riktigt bra byggnad, men ja tycker inte heller de ska va en byggnad som är en fet uppgradering vare gång heller. Over all belöningarna är nog bra, alla kp å tids booster är mer än nog sett till tiden och den minimal ansträngning man måste göra för att få dom.
Förra julen fick vi vinter stjärnan i år fick vi de där trädet som var motsvarande. de är en extremt bra event byggnad, tycker dom kan hålla sig till sån nivå på vinter å sommar eventet. Pumpa ut sånna bra saker i varje event blir overkill och lite löjligt tycker jag.
Bra nivå på de här eventet skulle jag säga.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med Rhavin!....det är tjusiga vinster..
..Men bara man är selektiv och lägger sina "kulor" på rätt ställe! ;)
Mvh
Mac
 

DeletedUser473

Guest
En liten fråga så här på slutet av eventet, om jag tar det sista stora priset idag försvinner då möjligheten att plocka de dagliga vinsterna eller kommer jag att kunna göra det tills eventet är slut???
 
Topp