• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera mobilversionen av Elvenar här!

DeletedUser297

Guest
några frågor:
halloweeneventet finns inte i mobilappen, är det som det skall vara?
appen aviserar dubbelt, 2 ikoner finns brevid varandra i statusraden, men när man drar ner statusraden finns det bara text i den ena. bugg?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Kommer mobilappen vara kopplat till den stad man har redan på PC, eller är det så att det är ett helt skilt spel?
 

DeletedUser244

Guest
Du kommer logga in med dina uppgifter du använder på datorn och ha din stad där i mobilen Gose :)
Calethra, jag gissar på att det är för att appen egentligen inte släpps förrän på onsdag nästa vecka, då kommer säkert allt att fungera ;)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Du kommer logga in med dina uppgifter du använder på datorn och ha din stad där i mobilen Gose :)
Calethra, jag gissar på att det är för att appen egentligen inte släpps förrän på onsdag nästa vecka, då kommer säkert allt att fungera ;)
Det vore ju sååå bra =)
 

DeletedUser3

Guest
några frågor:
halloweeneventet finns inte i mobilappen, är det som det skall vara?
appen aviserar dubbelt, 2 ikoner finns brevid varandra i statusraden, men när man drar ner statusraden finns det bara text i den ena. bugg?

Teamet jobbar fortfarande på att lägga till mer och mer funktioner och oftast brukar eventen vara det sista som läggs till med fullt stöd. Sen kan det mycket väl vara en bugg, däremot så får vi inte tillgång förrän när appen släpps officiellt imorgon :)
 

DeletedUser166

Guest
De är lite app relaterat. Om man inte kan göra så att man kan få varorna då man grannhjälper utan appen vilket borde va de bästa så tycker ja att man kan boosta tiden på klockspiran för att väga upp den bajsmacka som många åkte på då underverket blev mycket sämre. Om inte bara släng in att de är värt lite kultur eller nått.
 
Vet inte om jag förstår dig rätt Rhavin, men jag undrar om jag går miste om de skattkistor som dyker upp ibland när jag ger grannhjälp i datorn när jag gör det i appen? Någon som vet?
 

DeletedUser166

Guest
Du får inte några skattkistor då du kör i appen. men de var inte de ja mena, ja gnäller bara på att dom plockat bort varorna man fick då man grann hjälpte å de har man ju gjort för att de skulle bli så simpelt att fixa varor för alla med appen, å de köper jag. Dock så borde de va kvar så att man skulle kunna få dom varorna om man boosta utan appen. Eller kompensera underverket på nått sätt så de har nån vettig funktion annat än tids boosten. kistorna är ju ett skämt.
 

DeletedUser345

Guest
Har noterat att det är fler som kör via appen genom att det är fler som övergått till att putsa på stadshuset nu. Hade varit trevligt ifall man kunde promota vilket putsalternativ som skall ligga mest till vänster och därigenom hinta om vad man helst vill få putsat.
 

DeletedUser345

Guest
Det kom en uppdatering av appen idag. Är det enbart buggfixar eller någon ny feature också?
 

DeletedUser297

Guest
måste säga att det är besvärligt att mailen inte finns i appen. kan bara delta i Wondermailen på kvällarna...
 

DeletedUser345

Guest
Samma med att enbart Frammaningar finns medan Instanser samt Förtrollningar saknas (eller är det en bugg).
 

DeletedUser387

Guest
Hur gör man för att lägga kunskapspoäng på sina underverk i appen?
 

Macbolan

Mästare
Personligen tycker Jag att Alla Mobiltelefoner borde förbjudas!
....eftersom dom gör lika stor skada på mänskligheten som Alkohol och Tobak numera! :cool:
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

Elvenlis

Legend
Hej, Jag är ny här och har använt både dator och app. Nu har min dator tackat för sig och jag använder bara appen. Saknar flera funktioner och undrar väl mest över vart runorna man vinner tar vägen?
Må väl / Elvenlis
 

DeletedUser345

Guest
Du har dina runor, men kan inte se dem via appen. Vilket inte gör så mycket så länge du inte kan hantera dina under där heller.
 

Elvenlis

Legend
Hej o tack för svar
Idag dök den upp på appen där man kan lägga in runor och skärvor. Där står att jag kan placera ut en av dom men har lite platsbrist så vi får se om det funkar om ett tag
Ha en bra dag
 
Topp