• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera mobilversionen av Elvenar här!

Elvenlis

Legend
Hej nu är jag här igen.
Gick in på datorn det tog en halvtimme och visade sig vara en miss.... Datorn kan nog inte hantera grafiken så det är seeegt tröttnade och gick ur och upptäcker att jag låst appen på nåt sätt. Går inte starta om.
Men jag undrar, varför får man inga skatt kistor i appen och varför ser man inte meddelanden ?
Ha de Elvenlis
 

Elvenlis

Legend
Ville bara säga att jag tycker det är skitkul att kunna besöka andras städer kul att se när chatten kommer igång
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Ta en skärmbild/screenshot och skicka till supporten så kan jag kolla på det.
 

Elvenlis

Legend
Nu var du ju kul,,,, jag har ingen aning om hur man gör,, och nu kommer en rad gubbar som garvar läppen av sig,,,, du får föreställa dig dom ;-)
 

Elvenlis

Legend
En fråga. Varför kan man se att folk byggt fräcka byggnader på berget i datorn men byggnaderna finns inte på berget i appen ?
 

DeletedUser345

Guest
Egentligen kan man inte bygga dem utan de är som en "dekoration" som man får för olika under man bygger.
Vem vet, det kanske dyker upp så småningom, men jag misstänker (och hoppas) att utvecklarna prioriterar funktioner som mail och donationer till andras under.
 

DeletedUser345

Guest
Ja det vore ju kul med lite samma villkor,, tekniken finns väl där kan jag tro
Tekniken finns där inte ännu eftersom den första mobilversionen kom i november 2017 om jag inte minns fel. Sedan har ju inte resten av spelet stått still och väntat på mobilversionen utan fortsatt att utvecklas med bl.a nya raser. Ge det åtminstone till sommaren så hoppas jag att alla funktioner är på plats även i mobilappen.
 

ZpaRoW

Mästare
Tror dem inte prioriterar om visa byggnader utseendemässigt inte finns i appen utan andra viktigare funktioner som finns på "datorn" men inte på mobilen tex visa underverk inte gör nån funktion, mail, ge kp på underverk mm :D
 

Elvenlis

Legend
Nä vi får väl hoppas dom börjar i rätt ände,, men kan man bygga på berget blir det ju mer plats i byn. Vore ju inte så dumt.
 

Josefin89

Legend
Saknar meddelande funktionen på mobilen, då jag inte har tillgång till rimlig dator att spela på så har jag massa missade meddelanden :(:(
Detta hade varit toppen om det kunde lösas. :cool:

Saknar även att man inte kan söka på specifika medlemmar i mobilen. :D

Och till sist att kunna lägga kpn på andras under :rolleyes:

/Josefin :p
 

Macbolan

Mästare
Komplett.se samt gamla hederliga Net on Net..har budgetversioner på Datorer som fixa Elvenar alldeles lysande..för knappt ett par tusenlappar!
Bara ett Tips..och har man Inte 2000 Kr över..så kan man köpa på räntefri kredit i typ 12 månader..blir bara en dryg 200-hundring i månaden..;):cool:
..skippa å köpa den senaste blusen..så är det finansierat! :rolleyes::D
Mvh
Mac
 

Josefin89

Legend
Haha, då jag går hemma och är föräldraledig samt renoverar huset för 300.000+ så är det tyvärr inte aktuellt just nu  :p:D;)
Men tack för tipset :)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Du tog nog fel på mötesplatsen och elvenar forumet @Macbolan och jag har svårt att se sammanhanget med mobil-versionen?
Vill du ge feedback att man ska kunna möta "ensamma elvenarer när dig" genom appen så får du skriva det tydligare ;)
 

Gaiona

Mästare
Önskar att det går att se hur länge som förtrollningar är aktiva på respektive byggnad etc.

Det fungerar på datorn men datorn har en massa tråkiga begränsningar (som att det inte går att svepa över skärmen för att hämta det som är producerat) så jag föredrar mobilversionen för det mesta.
 
Topp