• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera nyheten här!

DeletedUser85

Guest
Kul med en ny gästras, när kan vi vänta oss den?
Men vilka fulingar, hehe, är det troll måhända som kommer att ersätta feerna? ;)
Kul med lite nya utmaningar (& expansioner!) hur som. Hoppas det blir ngt typ dvärgkapitlet. Var svårare och krävde mer tankearbete än feerna, där enda egentliga svårigheten var att verktygen tog slut hela tiden, iofs gick det ändå rätt smidigt med magiakademins hjälp. :rolleyes:
 

Vega

Medlem
Lite svårt att se men han den store som sitter på dinosaurien ser ut som en krigare från WoW , dom små syns inte så mycket men det kan väl kanske vara troll som Rheinstahl säger.
 

DeletedUser85

Guest
Vad var det för tankearbete som krävdes för dvärgarna Rheinstahl?

Tja, var ju faktiskt en hel del:
  • Problem I - Inte plats nog för alla granitgruvor och det krävs ju många.
  • Lösning: Dyk snabbast möjligt på dvärgbostäderna i forskningsträdet - den rutan + halva rutan för mindre vägkontakt per bostad löser det problemet förutom att man får designa om sin stad pga storleksändringen på bostäderna.
  • Problem II - Granitgruvor ok, men nu kommer strax koppargruvorna och de behöver ju också plats.
  • Lösning: Forska fram Uråldriga marker före koppargruvorna och byt ut gammal kultur medans man arbetar sig fram mot koppargruvorna i forskningsträdet. Nu har man plats också för kopparn när forskningen är klar.
  • Problem III - Balansen mellan koppar och granitgruvor, produktionen bör ske så att proportionerna matchar forskningens behov.
  • Lösning: Individuell, beror på hur mycket man använder 3 resp. 9h produktion i koppargruvorna.
  • Problem IV - Break even punkten för gruvuppdateringarna. Hur långt lönar det sig att uppgradera granit resp. koppargruvorna?
  • Lösning: Granit fullt uppgraderade, koppargruvor lvl 2 för mig, men också individuellt beroende på hur många gruvor man har.
Säkert ngt mer jag glömt, men fekapitlet hade inget av de här bryderierna. Mycket beroende på att dag/nattgårdarna (till skillnad mot gruvorna) producerar varor snabbare än man hinner få kunskapspoäng och att utrymmet för dem redan fanns när man rev gruvorna.
 

DeletedUser85

Guest
Får nog backa från min första tanke, troll, de där bräckliga (och slarvigt byggda?) trästruktuterna håller inte för nåt bastant troll. Men en primitiv ras och är det mammutbetar på andra bilden? Goblins (tänker på Bilbo) då?
 

DeletedUser85

Guest
Goblins & Bilbo (filmen) är återigen de associationer jag får. Men vad gör i så fall Conan barbaren(?) på första teckningen? Är det måhända två gästraser som lever i symbios?
 

McThorien

Medlem
Goblins kan jag hålla med om, men hobbitar borde redan finnas i denna värld.
Så det kan vara en portal till något gammalt äldre än så vad sägs som vättar, rumpnissar, vildssvins vättar, älvor, mylingar och gårdstomtar.
 
Topp