• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera uppdateringar här!

ZpaRoW

Mästare
har folk klagat på dem små kontona har mer fördel i bä att producera saker så inno är tvungna att tvångs flytta upp dem ett kapitel? haha, får folk inte spela hur dem vill utan tvinga spelare till saker? diktatur...
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
har folk klagat på dem små kontona har mer fördel i bä att producera saker så inno är tvungna att tvångs flytta upp dem ett kapitel? haha, får folk inte spela hur dem vill utan tvinga spelare till saker? diktatur...
Spelare har inte klagat och ändringen har inget med BÄ att göra.
Tillkännagivandet är för att vi vill vara transparenta med detta även om det påverkar 0.01% av konton.

Anledningen till ändringarna är för att få ett bättre flyt i de första kapitlen för nya spelare så att de förhoppningsvis fortsätter spela. Även uppdrag och en del av handledningen har förändrats men eftersom det inte påverkar spelare som redan är här så är det inget som annonseras.

Denna förändring gjordes redan för 6 månader sedan för nya spelare, men alla som började spela innan dess har varit kvar på det gamla trädet.
Anledningen till att denna ändringen görs nu 6 månader senare är för att större delen av spelare har hunnit komma förbi de första kapitlen. Så denna uppflyttning påverkar bara ett fåtal konton.
 

ZpaRoW

Mästare
bara tråkigt med min extra gubbe, bästa kapitlet är kapitel 3 förhandlar hela spiran och tar 5-6k turneringen varje vecka (förhandlingar), går man upp ett kapitel så kommer de kosta massa mer i både turneringen och spiran, å perfekt för köra BÄ för samla visa "medaljer". så förstår fortfarande inte varför tvinga upp dem en nivå pga en uppgradering, sett många uppgraderingar genom alla åren men aldrig någon som fått ett extra kapitel på köpet ;) hehe jaja, ska nog gå bra ändå men kommer inte gynnas av det ;P
 

AlienPoppy

Medlem
InnoGames har infört reklam även i Elvenar? Det som var så himla skönt att spela spel och slippa en massa reklam. Visserligen är det placerat med möjlighet att välja bort, men det finns ändå i Arendyll.
Tankar om införandet av reklam:

I nuläget och utifrån min erfarenhet så långt, verkar det vara så att reklamen vid tryckandet på filmrullen i stadens utkant genererar standardvaror som kan tillverkas i fabrikerna (bas-, förädlade och dyrbara). Eftersom jag föredrar att spela spel utan reklam, väljer jag att inte trycka på filmrullen. Så länge InnoGames väljer att ha endast standardvaror som "belöning" till spelare som väljer att "titta" på reklamen, kan jag med ro i själen fortsätta att välja bort den del av spelet jag önskar inte existerar, utan att känna det som att jag går miste om något, eftersom "belöningen" är något jag kan tillverka i mina fabriker. Skulle InnoGames besluta att införa andra "belöningar" av mer sällsynt karaktär, såsom diamanter (som ju är sällsynt för oss som väljer att inte köpa några sådana), ritningar, kunglig restaurering, spökstenar och dylikt, skulle jag känna det som att jag går miste om något genom att välja bort något i spelet som jag inte vill ha där. Detta skulle leda till att jag känner att jag borde spela upp reklamen fastän jag inte vill, samt att jag stressas av att gå in i spelet flera gånger/dag för att trycka på filmrullen varje gång den dyker upp i utkanten av staden eftersom jag annars kan missa att få någon värdefull resurs. Min poäng är att spelupplevelsen ändras från fridfull (jag kan spela hur sällan jag vill, allt i min stad sker utifrån min energinivå, och jag känner aldrig att jag borde någonting) till fylld av stress. Elvenar existerar i mitt gamerliv som avkoppling och återhämtning. Livet består även av andra saker än att ägna all sin vakna tid åt att spela ett enda spel. Jag skulle önska att InnoGames har detta i åtanke och tar hänsyn till sina trogna spelares spelupplevelse, istället för att fokuset ska ligga på företagets ekonomiska vinstintresse.

Jag skulle också önska framförhållning och kommunikation vid införandet av nytt innehåll till spelet. Ang detta med hobbyrummet och filmrullen hade det varit bra att spelarna fick veta i förväg att det skulle införas och att det först skulle testas på några spelare. Vi ska inte behöva vända oss till forumet för att ställa frågor om vad som hänt när nyheter införs. Ansträng er för att upprätthålla vårt förtroende. Utan spelare inget InnoGames.
 

Gaiona

Mästare
I nuläget och utifrån min erfarenhet så långt, verkar det vara så att reklamen vid tryckandet på filmrullen i stadens utkant genererar standardvaror som kan tillverkas i fabrikerna (bas-, förädlade och dyrbara).
Just nu har jag ingen filmrulle att titta på men det går att se att det finns andra varor att vinna, för några dagar sedan vann jag faktiskt diamanter vilket ju inte är fy skam.
 

Gaiona

Mästare
Så där, nu kunde jag få se fördelningen av vinster när man tittar på reklamen.
Screenshot_20230705_151903_Elvenar.png
 
Senast redigerad av en moderator:

P3Games

Legend
Jag kan hålla med i mycket det AlienPoppy säger, rynkade lite på näsan över den invasiva reklamen inne i spelet.
Men, så länge den inte trycks upp i nyllet utan att man kan skydda sig mot det så är det ok för min del. Det finns ju tre varianter (vad jag sett) där man kan göra dessa reklamval, och en av dessa - hobbyrummet - kör jag jämt. Där får man ju chansen att boosta just det man behöver och kan göra det flera gånger under dagen (gjorde misstaget att köra alla fyra direkt och skapa 12h, funkar ju inget bra). Den andra varianten, "stödja forskningen" där man kan få lite kp är väl ok, kör den ganska ofta.
Sen, den tredje, filmrullen ute i staden...jag kör den aldrig. Och ett stort tack Gaiona för listan. Det gav mig ett definitivt stöd att veta att det inte är värt det. 7% chans att vinna 18 diamanter, öh? Nej, ack. För mig finns bara tre saker värda att starta en reklam för, och deras sammanlagda chans är 19%. Så fyra ggr av fem är det alltså bortkastat.

Så länge Inno håller reklamen som ett valbart alternativ för spelare så tycker jag man håller sig inom rimlighetens gräns.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Uppdateringen har inte skett ännu. I webbläsaren kan du se vilken version av spelet du kör på i inställningarna:
1691051662626.png


Även om du har version 1.180 i appen så aktiveras inte expansionen förrän webbläsaren också är på samma version.
 
Topp