• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Drömmarnas säsong

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback och diskutera säsongen, Drömmarnas säsong!
Förslag på frågor ni kan svara på:
  • Vad tycker ni om denna nya funktion?
  • Hur var uppdragen?
  • Vad tycker ni om belöningarna för säsonger?
 

Jian

Mästare
Skärmavbild 2023-01-26 kl. 11.36.07.png
Skärmavbild 2023-01-26 kl. 11.35.20.png

Brister i översättningen
 

Gaiona

Mästare
Man köper ju inte säsongspasset förrän möjligen sista dagen då det går att utvärdera om det möjligen mot förmodan skulle kunna vara värt det...
 

Jian

Mästare
Skärmavbild 2023-01-28 kl. 19.28.53.png

I veckouppdraget står det skaffa, inte producera, förnödenheter.
När man putsar och får förnödenheter för det, räknas dessa inte in som "skaffade"

I andra uppdrag (utanför drömmarnas säsong) är det tydligt uttalat om det ska vara producerade förnödenheter.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Visa bilaga 2368
I veckouppdraget står det skaffa, inte producera, förnödenheter.
När man putsar och får förnödenheter för det, räknas dessa inte in som "skaffade"

I andra uppdrag (utanför drömmarnas säsong) är det tydligt uttalat om det ska vara producerade förnödenheter.
Den är inte helt tydlig, jag har ändrat den så det står "samla in" istället för "skaffa" (kommer inte ändras i spelet förrän när version/uppdatering).
Det är bara förnödenheter du samlar in från t.ex verkstäder, eventbyggnader m.m som räknas.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Man köper ju inte säsongspasset förrän möjligen sista dagen då det går att utvärdera om det möjligen mot förmodan skulle kunna vara värt det...
Jo, som för andra event med "guldpass", men i detta fall så är ju inga eller tom alla vinster värda 3000 diamanter. Enligt min åsikt förstås :)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Tyvärr är det nog så att släppa en ny funktion har högre prioritet än att kolla att allt är översatt.
Jag skickade vidare feedback om att det var väldigt många översättningar som saknades i både Kitteln och Drömmarnas säsong denna gång.
 

AlienPoppy

Medlem
Tyvärr är det nog så att släppa en ny funktion har högre prioritet än att kolla att allt är översatt.
Jag skickade vidare feedback om att det var väldigt många översättningar som saknades i både Kitteln och Drömmarnas säsong denna gång.
Det är bra att feedback skickats, men anser det lite märkligt att prioritera att släppa nya funktioner framför att kolla om all text i den/dessa är översatt till alla språk. Det skapar onödig irritation bland spelare.
 
Topp