• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Dvärgarnas bosättning - öka produktionen

RosCool

Legend
Jag har kommit till Dvärgarnas bosättning och börjat producera koppar och granit. Men jag tycker det går trögt med produktionen. Har uppgraderat Dvärgportalen till max. Men undrar om ni har något tips på hur man kan öka produktionen? Hur många produktionsbyggnader behöver man?
 

Gaiona

Mästare
Jag har kommit till Dvärgarnas bosättning och börjat producera koppar och granit. Men jag tycker det går trögt med produktionen. Har uppgraderat Dvärgportalen till max. Men undrar om ni har något tips på hur man kan öka produktionen? Hur många produktionsbyggnader behöver man?
Jag hade som mest fem koppargjuterier, två på level 4 och tre på level 3.

Jag hade även då fyra granitgruvor som jag levlade max men det räcker inte till, jag har sen dess rivit tre gjuterier och byggt elva nya gruvor (ej levlade).

Nu kan jag inte skörda gjuterierna och samlar granit, ska få ihop 150.000 till sista forskningen i kapitlet, efter det så behövs produkterna bara till vägar vad jag kan se.

Kan rekommendera minst tre gjuterier (riv när du har en forskning kvar och lämna max en eller två kvar) och så många gruvor du får plats med, minst åtta, gärna fler...
 

RosCool

Legend
Tack för tipsen! Särskilt länken till elvengems. @Rhavin, jag försöker låtsas som att jag inte såg ditt inlägg, för det lät inte så upplyftande hehehe... no pain, no gain...
 

RosCool

Legend
Jo, undrar om man kan riva alla dessa byggnader sen när kapitlet är över? Eller behöver man de längre fram? Tänkte på en långsiktig planering av plats i lilla byn.
 

Gaiona

Mästare
Skönt att höra, tänker behålla en av varje för att bygga Dvärgiska gator för att få upp kulturen men när det är gjort river jag det sista.
Just nu har jag två av varje men det tar ändå lång tid att bygga varje gatstump, fick dessutom upp ett uppdrag där de är nödvändiga för att klara uppdraget (man kan avbryta det uppdraget om man vill).

Med några portalförtjänster (som I huvudsak kommer från handelsutposten och spiran) så går det lite fortare... :cool:
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Ofta är belöningarna ganska usla, lite pengar och/eller lite verktyg är inte mycket att kämpa hårt för...
 

Macbolan

Mästare
Oftast är det bättre att gå vidare in i nästa kapitel...och avböja tidigare Quest!
Och att stanna kvar för att bygga gator..är definitivt bortkastad tid!
 

Gaiona

Mästare
Jag ringer dvärgportalen om några timmar, då ska jag göra plats för BÄ, fram tills dess kan jag bygga några till dvärgiska gator...
 

Gaiona

Mästare
Jag ringer dvärgportalen om några timmar, då ska jag göra plats för BÄ, fram tills dess kan jag bygga några till dvärgiska gator...
Ha ha, ringer... Så kan det bli med automagisk rättstavning...

Nu är dvärgarnas byggnader rivna och har gjort plats för BÄ, fick lite mer kultur på dvärgiska gatorna, det var inte så fel...
 
Topp