• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

e det min dator som e bäng??

Gaiona

Mästare
Om du använder Windows, kolla i aktivitetshanteraren vad det är som gör att det går segt.
 

harpan

Legend
skaffa ccleaner och rensa cookis å massa skit så kanske det går snabbare sen :)
Har jag, ska jag det konstiga e att jag gick ut på Firefox, å det går lite,lite fortare... hm, ska köpa nytt batteri till datorn , den indkerar på det , en gamal hög jag har till lap.... det löser sig nog !
 

Gaiona

Mästare
Chrome använder mycket minne, ibland verkar det ligga kvar och skräpa och blockera minnet till de processer för det egentligen behövs...

Det kan löna sig att starta om datorn så att gammalt minne frigörs (om man förstår sig på aktivitetshanteraren så kan man frigöra minne den vägen istället).
 

Mammio

Mästare
Det var fler spelare som hade problem med Chrome igår och idag. Kolla så att Chrome är uppdaterad.
Rensa Cache:
För webbläsare:
Tryck på CTRL+R när du är inne på sidan.
Hur?
Håll inne CTRL som är knappen längst ner till vänster på tangentbordet och tryck på bokstaven R
Varför?
Detta tvingar sidan att ladda om allt innehåll.

För appen:
  1. Gå in i telefonens inställningar
  2. Gå in på appar
  3. Leta upp Elvenar appen och tryck på den
  4. Leta upp där det står "Lagring" och tryck på den
  5. Tryck på "Töm Cache"
 

Elvenlis

Legend
Och Denna procedure får man göra varje gång man går mellan världarna,,,, lite frustrerande,, men nu har jag en fusk lapp så det går bättre Jobbigt med dåligt minne
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Och Denna procedure får man göra varje gång man går mellan världarna,,,, lite frustrerande,, men nu har jag en fusk lapp så det går bättre Jobbigt med dåligt minne
Bara så länge som båda har event igång samtidigt, det är inte så långt kvar på ordinarie eventet...

Förhoppningsvis löser inno det tills nästa gång som ett event körs på både beta och ordinarie servrarna samtidigt.
 

harpan

Legend
Det var fler spelare som hade problem med Chrome igår och idag. Kolla så att Chrome är uppdaterad.
Rensa Cache:
För webbläsare:
Tryck på CTRL+R när du är inne på sidan.
Hur?
Håll inne CTRL som är knappen längst ner till vänster på tangentbordet och tryck på bokstaven R
Varför?
Detta tvingar sidan att ladda om allt innehåll.

För appen:
  1. Gå in i telefonens inställningar
  2. Gå in på appar
  3. Leta upp Elvenar appen och tryck på den
  4. Leta upp där det står "Lagring" och tryck på den
  5. Tryck på "Töm Cache"
Tack för hjälpen Du är bästa, det är ni alla förresten!!!
 
Topp