• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Efterlyser ny byggnad storlek 1x2

Liliros

Legend
Hej!

Håller på att bygga om min stad, och stöter ofta på ett problem då jag spelar som människa. Jag tänker på de hål man kan få vid vägar som inte går så bra att fylla. 2x1 går utmärkt, både med vagnbibliotek och mini-marmorfabriker. Men jag kan inte sätta ut brädfabriker i de hål som är 1x2 då den är storlek 2x2. Det enda jag har som passar är Godisståndet som är vänd åt rätt håll, 1x2. Och de har jag inte tillräckligt av för att fylla de enstaka hål som blir åt detta håll. Och att sätta dit något som inte kräver väg, det känns inte så bra, jag vill ta tillvara på mina vägar. Skulle vi kunna få en ny byggnad som är den storleken som kräver väganslutning?

Godisståndet ger frön. Skulle vara roligt med en ytterligare frö-byggnad, som kanske har mindre kultur men ännu mer fröer i utdelning? Hur den ser ut är underordnat men gärna en liten ekorre eller drake som samlar på fröer mest hela dagen. Och som tycker att det är märkligt att förrådet aldrig blir fullt... ...så det gäller att smyga när man skördar, så ekorren/draken inte märker att vi stjäl av dem.

Och att det då kommer att finnas två lika stora fröbyggnader kan inte vara någon fara, det blir i så fall precis som skillnaden är mellan Svart Lotus och Höstdamm (2x2), eller hur?

Jag skulle bli glad om detta gick att ordna, men ännu hellre, att brädfabrikerna blir i samma storlek som för alver.

Tack för mig.
 
Topp