• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Enkla byggnader - växter med kultur och befolkning?

Rosis

Mästare
Jag skulle önska att det fanns enkla byggnader som växter (grönt eller blommande spelar ingen roll), som gärna tar enbart en ruta i plats, och som inte kräver väganslutning. Helst med stats liknande regnbågsblomsterbur eller regnbågsenhörningen, alltså både kultur och befolkning som ökar för varje kapitel, men som ser snyggare, och mer naturligt ut ihop än flera regnbågsblomsterburar eller enhörningar.

Dessutom skulle jag önska att dessa byggnader kom i tre-fyra olika utseende-stilar, så gärna en blandning av blommor, buskar och miniträd, dvs flera nya byggnader, fast i samma miniversioner. Gärna med lite varierande höjd, från jättelåga till något högre. Och varför inte några två-ruts-byggnader, vända åt båda hållen, också med liknande stats som ökar för varje kapitel? Den orangea, höga tulpanen, som egentligen är en stilig fotogenlykta vore en fin byggnad, om kulturen hade följt värdet i kapitlet man är i. Fast egentligen är den för hög för att ha framför en byggnad som man vill framhäva, men perfekt att ha bakom en sådan byggnad... Om nu fattar hur jag menar.

Detta för att kunna bygga städer med byggnader som accentueras av lägre "byggnader" runt omkring som då består av lågväxande växter. Visst har vi tex svart lotus, men för det första kräver de väganslutning, och sedan är det just variationen som jag är ute efter, och att det kan se mer naturligt ut, tillsammans. Plus, svart lotus tar fyra rutor, jag är ute efter mer lätt-placerade byggnader. Det finns så många fina stora byggnader som inte kommer till sin rätt, för att vi pressar samman flera sådana (olika, eller likadana) byggnader bredvid varandra,... Så ge oss en chans att kunna visa upp de fina illustrationer ni faktiskt har gjort på de flesta byggnaderna som finns.

Vad tycker ni andra om mitt förslag?
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Tänk om vi till exempel skulle få flera stiliga fotogenlyktor, som följer kapitlet man är i när det gäller befolkning- och kultur-värde, och som kommer i flera färger, ungefär som frusen flamma gör? Och dessutom i olika höjder? Många nya byggnader blir det, och det skulle kunna bli massor med nya recept i akademin, som får oss att behöva gröna kulor ännu mer...

Eller, växter, precis som jag skrev i första förslaget. För jag vill inte sätta ut de som redan finns, som statyer, utedass, eller förråd (olika typer av burar) runt mina byggnader, för då blir det bara ett plotter. Då kan jag lika gärna ställa ihop alla stora byggnader bredvid varandra.... o_O
 

Pisellan

Legend
Jag tror att det blir plottrigt i alla fall.. Önskar att jag slapp helt dessa små. Jag skulle kunna plantera ut massor mad manaplantor i hela min stad, men jag vill inte ha dom.
 

DeletedUser166

Guest
Skulle verkligen inte vilja ha dom i akademin, de är ju nog mycke skräp där som tar bort chansen att få nått vettigt att tillverka.
 

Mammio

Mästare
En tanke är ju att dom gör själva byggnaden på antal rutor mindre och fyller på med växter/skyltar o.d. runtom. Då får man automatiskt lite fri luft runt byggnaderna. Fast det var ju inte riktigt din idé :)
 

Rosis

Mästare
En tanke är ju att dom gör själva byggnaden på antal rutor mindre och fyller på med växter/skyltar o.d. runtom. Då får man automatiskt lite fri luft runt byggnaderna. Fast det var ju inte riktigt din idé :)
Håller med, och det tror jag flera av oss har skrivit om på olika ställen i Forumet, men vet inte riktigt om det kommer fram till Inno, eller om de har fått veta vad vi tycker, och inte håller med oss?
 

Rosis

Mästare
Se här:

Städerna blir väldigt "plottriga". Skulle vilja ha lugna ytor i städerna t.ex. gräsmattor, parker och torg för att t.ex. kunna skärma av ett bostadsområde mot ett fabriksområde. Dessa ytor skulle givetvis också generera olika typer av poäng.
Tror städerna skulle bli snyggare och lättare att hitta i dom vid t.ex. putsning.// Xyria

En annan tråd från undertecknad:

Platsbrist är en av svårigheterna i spelet, som också gör att det är ett utmanande spel. Men visst vore det kul med en gästras som tillhör pyttefolket, men samtidigt att man har kvar sina normalstora byggnader och befolkning. Då kan pyttefolket göra så att de vanliga byggnaderna blir lite mindre än de är nu, med lite natur runt istället, så det blir lite lugn och ro när vi packar och sätter allt vägg i vägg i våra städer. Lite magi så där, så vi får snyggare städer? :elf: :human:

Eller denna, en variant på samma tema...

Förminska byggnader
I Forge of Empire kan man Vinna "Förminska" byggnader , det skulle ju vara kanon här oxå !!!
 
Topp