• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat Ett internt fel har inträffat....

DeletedUser158

Guest
När jag ska lägga in mina kunskapspoäng i forskningsboken så står det helt plötsligt att det har inträffat et internt fel. Sedan startar spelet om, och jag har förlorat ett kunskapspoäng.
Det är ju inte rätt?
Det händer inte alltid, men alltför ofta!


PS. Jag är inte säker på om detta är ett nytt problem, men det suger!
 

Vega

Medlem
Jag har samma problem ibland och det är något som uppstått efter dom nya besökarna kom.
 

DeletedUser158

Guest
Jag har haft det problemet väldigt, väldigt länge. Det är väldigt frustrerande.
 

DeletedUser3

Guest
Det här är en bugg som utvecklarna är medvetna om. För första gången har vi äntligen hittat bevis för den och kan därmed ta ett steg närmre att lösa den. Jag ber er skicka ett supportärende när det här sker så detaljerat som möjligt. Vad som hände när felet skedde, vad ni gjorde innan och vad som fattas. Tackar!
 

Vega

Medlem
Nu har det hänt flera gånger att när jag putsar hos en av mina grannar på kartan så blir jag utloggad det står något om ett internetfel.
Trycker jag då på uppdatera så kommer jag in i spelet igen
 

DeletedUser138

Guest
Hej Vega!

Internt fel och inte internetfel, hoppas jag? I så fall är den här buggen också känd. Om man besöker en granne samtidigt som någon annan spelare besöker samma granne så kommer samma byggnad se ledig ut för putsning för båda.
Men bara den som hinner putsa först kommer att lyckas. Nästa som försöker putsa byggnaden som nu inte är putsbar längre kommer att få "internt fel" och spelet kommer att ladda om. Ett fel i felhanteringen, så att säga.
 
Topp