• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Avslutad Ett paket från Boblin: Tredje tävlingen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sompote

Tävlingsledare
Förra vintern lärde vi känna Ulla, som såg till att paketen levererades luftvägen när det blev för mycket snö i Arendyll.
Denna vintern lär vi känna Boblin, som ser till att paketen levereras under jorden istället.
Men hur känner Ulla och Boblin egentligen inför varandra?

Info


Slutdatum: Onsdagen den 22 december 2021
Vinster:
:diamond:
En vinnare får 600 diamanter. :diamond:
:diamond:Två vinnare får 400 diamanter var. :diamond:

Tävling


Du är ute och njuter av den härliga vinterdagen. Du och Boblin närmar er varandra, samtidigt som Ulla är på väg åt ert håll.
Du hör klart och tydligt vad Ulla och Boblin säger till varandra när Ulla flyger över.
Så, vad säger de?

December - tävling III.jpg


Regler


  • En post per spelare.
  • Du kan redigera ditt bidrag så länge tävlingen är öppen.
  • Godkänt tävlingsbidrag är på max 20 ord per pratbubbla, mer hinns inte med innan avståndet är för stort igen.
  • Det spelar ingen roll vem som börjar och vem som avslutar, men det ska tydligt framgå vem som säger vad.
  • Vad som sägs ska vara lämpligt för alla åldrar.
  • Inlägg kommer vara dolda i tråden medan tävlingen pågår, så ni inte kan se andras bidrag.
  • Team Elvenar utser fyra vinnare bland godkända tävlingsbidrag.
  • Team Elvenars beslut kan ej överklagas.
Lycka till!
Team Elvenar
 
Senast redigerad av en moderator:

Rosis

Mästare
Nr 1, Ulla: Du har fått en tung börda på dina axlar Boblin, hur ska du hinna med allt utan att kunna flyga?

Nr 2 Boblin: Jag har ju ändå axlar att bära bördan på i mina gångar under jorden! God Jul Ulla!
 
Senast ändrad:

Vinjala

Medlem
Ulla: Hoho, nu är jag allt lite frusen om näbben efter en magisk natt av julklappsutdelning!

Boblin: Men så flyg ner till mig då, jag har varm glögg att bjuda på!
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ulla: Härligt att se dig! Vi ses väl på det lyxiga krabbhotellet som vanligt efter jul för en tripp runt världen?

Boblin: Självklart! Vi får inte bryta traditionen. Jag tar med jordgubbsölen! Ska bli skönt med lite vila.
 

Komigen

Kändis
- tjenare Boblin! Ingen rast och ingen ro! Vi ses senare hos jetin för en jordgubbsöl!

- Hallå Ulla! Utmärkt så spelar vi lite poker också. Du ligger back!
 

anga

Mästare
U - Boblin min bästa vän, ropa högt, om du behöver hjälp. Så ska jag flyga dig vart du vill.
B - Tack min vän, men snön är ej så djup, så jag ska nog klara mig fint :)
U - Då önskar jag dig en trevlig färd, så ses vi till jul, i Fru Sniffels hus.
B - Må vindarna ta dig dit du vill, så vi tillsammans får vara igen.
 

Alvros

Medlem
Ulla till Boblin: Hej Boblin hur går det för dig?
Boblin till Ulla: Hej Ulla, det går bra. Är väldigt många paket i år. Måste tyvärr fortsätta jobba. Ha det bra och vi hörs senare.
 

pling

Medlem
ulla: Ho,ho,ho. Hej Boblin. Du kämpar på. Du får nog placera dit en raket i baken om du ska hinna fram i tid med leveransen. Eller sjung "tänk om jag hade vingar". Ho,ho,ho.

Boblin: Jag ska nog hinna din rugguggla. Jag är snabb i benen med lite av Fru Sniffles magiska dryck i kroppen. Ha,ha, nu tappade du paket! Vi får se vem som levererar först.;)
God Jul
 

abigbear

Medlem
Ulla: Hoho, här kommer jag med paket den enkla snabba vägen
Boblin: Flyg och far säger jag bara. Inte ens hälften av paketen du startar med kommer ju fram, du tappar ju de flesta på vägen. Mitt sätt är långsammare men mina paket kommer i alla fall fram.
 

Zanath

Medlem
Ulla: Hej min lilla vän! På väg för att leverera paket till elvenarerna?
Boblin: Ja, de måste ju komma fram i tid. God jul!
 

zacce511

Medlem
ULLA :Åh hej Boblin hur går det för dig?Det har kommit mycket nytt både folk och fä

Boblin:Bra tack,trollen har lånat ut mängder med både slädar och renar så vi hinner gott till nyår
 

Midgard

Kändis
Ulla släpper en julklapp framför Boblin och hoar - "Hohoho, God Jul!"
Boblin lyfter på luvan och ropar till Ulla - "Tack för julklappen och Gott Nytt År!"
 

Sompote

Tävlingsledare
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp