• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Event-artefakter

Oktan

Legend
Hej
Har tänkt en del på artefakterna man får via evenemang den sista tiden
Och i varje fall personligen, så är jag inte vidare förtjust i hur det funkar (visst, man kan inte få allt man vill ha, haha, men man kan ju få önska :) )
Som exempelvis att 2-3 fenixartefakter kan göras om till 1 enda av den andra typen av fenixartefakt

Det jag skulle vilja föreslå är två saker
Antingen ett slags auktionshus, eller en utökad Marknadsplats if you will, där man kan byta artefakter o dylikt med andra spelare (handelsavgift kan självklart förekomma, och om inte annat kan man lägga till en Marknadsplats nivå 2 som låses upp med diamanter, som i sin tur låser upp den möjligheten?)
Alternativet är att vi inför en slags artefakt-valuta som du kan köpa artefakter för, och har du för många artefakter av en sort, så kan du byta dem mot artefakt-valutan
och sen byta mot den artefakten du önskar få. Och då kan ju till och med Brödraskapsäventyren ge artefakt-valuta som spelarna själva kan bestämma var man spenderar dem, istället för en bestämd artefakt.

Hoppas ni gillar mina idéer :)

MVH
Oktan
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Det var både genomtänkt och intressant tyckte jag :) Att kunna uppgradera marknadsplatsen till att hantera det du beskriver via diamanter skulle ju dessutom gynna Inno och alltså vara en genomförbar grej :diamond: :diamond:
@Boefst, skicka vidare kanske?
 

Oktan

Legend
Tack :)
Jo jag tänkte det med, sen om man även tänker ett steg längre så kan det ju även göra att folk vågar satsa mer på events (och därmed spendera pengar/mer pengar) då man vet att om man får artefakter över så kan de faktiskt bytas o inte enbart "antiförtrollas"
Så vill iallafall tänka mig att även det blir en liten kassako för Inno
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Så detta kom upp innan eventet och Inno har (haft) en annan synvinkel på det där spelare kanske inte försöker lika mycket varje event för att de vet att de bara kan skaffa sig artefakterna i ett senare event.
Så detta med att man kan byta i detta eventet är lite som ett test och se hur spelare agerar och tycker om det.
 

Oktan

Legend
Men kan de inte också få folk att även känna sig lite handfallna inför själva eventet, då de kan känna "äsch, jag lyckas ändå inte"?
Och även att de blir väldigt konstigt om man satsar för mycket?
Själv har jag några event-byggnader på nivå 7 och 8, några på nivå 10, och sen mitt Pepparkakshus som jag även har 2 artefakter för mycket av, vilket gör att jag hamnar i ett slags limbo, om du förstår vad jag menar (vågar inte göra av med, men att skaffa ett hus till för o ha på nivå 3, eeeeeh :p )

Så om man får möjligheten att mer fritt köpslå, så kan man även satsa hårdare, o ta igen tidigare missade grejer, o inte heller va rädd att övergöra.
Du blir på ett sätt belönad att köra med hårdhandskarna, men du ska även kunna känna att man faktiskt KAN stå över en utan att behöva prestera järnet

Du får ursäkta mitt ordbajsande, hoppas du förstår
 

Aladar

Medlem
Vid olika tillfällen i spelet får man Artefakter som man ej kan använda, borde inte det finnas ett bytes system mellan spelarna.

Moderator Gaiona: Flyttade inlägget till befintlig tråd.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp