• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event "Björnar"

ZpaRoW

Mästare
Kommer snart nytt event och då man får 3 björnar som ger olika så min undran på
BROWN BEAR – UNIT PRODUCTION BONUS så kan man få 50% (lvl10) mer trupper om man matar den! ökar tiden om man får 50% mer lr är det samma tid men bara trupper ökar? ökar tiden oxå så är den ju total meningslös för min del :(
mvh Z
 

ZpaRoW

Mästare
men aktiv 12 h hmm.... får man 50% under dem timmarna lr hur funkar det, om man tillverkar typ 1000 soldater i timmen å "matar" björnen så får man 1500 i timmen lr ökar tiden oxå till 1:30? och får man 1500 i timmen i 12h? hjäälp tack hahaha :oops:
 

Aurene

Legend
50% mer trupper under 12t skulle jag säga :) "Just like with other enchantments, adding more will extend the duration, but not impact the effect."
 

DeletedUser598

Guest
Det ena utesluter ju inte det andra. Tycker det är bra dom satsar på saker som ger mer trupper till spelarna.
 

Aurene

Legend
Det beror väl på de uråldriga under effekt och vapenkammare också vad man har, jag skulle välja allafall nalle puh i första hand :) sedan isbjörnen och till sist pandan, fast jag gillar pandan <3 bäst :)
 

ZpaRoW

Mästare
Har gnällt på den som faen ja och den är "skit" om man inte gör rätt enligt mitt tycke, kanske finns smartare folk som förstod hur man skulle göra :p och gnäller lite att den kunde gett lite mer soldater på 48h iaf ;) MEN nu när ja fatta hur man skulle göra så är den jätte bra :D
min lösning var att typ först tillverka max trupper i Legosoldatslägret, när det är klart tillverkar man max i Baracken, sen slutligen max i Övningsfältet och när alla är klara att "skörda" så matar man Brunbjörnen och får 50% (lvl10) på ALLA soldaterna istället för man matar björnen och tar det lila man får på 12h. nu har du maxat utnyttjandet av björnen plus du har ytterligare 12h på tillverka mer soldater med bonusen :D men man får ha tungan rätt i munnen att man inte skördar soldaterna innan då får man göra om. så hoppas det hjälpte fler som tyckte den var "dålig" ;P
 

Gaiona

Mästare
Det beror väl på de uråldriga under effekt och vapenkammare också vad man har, jag skulle välja allafall nalle puh i första hand :) sedan isbjörnen och till sist pandan, fast jag gillar pandan <3 bäst :)
Gillar pandan jag med men jag förstår inte riktigt det där med matningseffekten, någon som kan förklara?
 

ZpaRoW

Mästare
Pandan är ingen höjdare men fin att se på :D .. Ingen ja skulle slösa "mat" på direkt! Men vi kör på att jag har den och på max lvl10 då så skulle den ge mig 27900 varor /husdjursmatning! Så då börjar vi, jag matar björnen EN gång och då händer inget förutom du har startat nedräkningen på den och det är 1 timme, så nu har ja ju en flammande fenix som jag vill mata och det är nu pandan ger effekt när ja matar fenixen. då får ja 27900 stål/marmor och brädor. Matar ja nån annan byggnad som man kan mata så ger den alla 3st tier1 saker igen, så länge pandan är aktiv så får du dem produkterna så fort du matar nån byggnad som går mata! När den inte är aktiv så får du lite kultur och befolkning som är inget att tala om sen får du efter var 48h runt 9k av tier2 varorna och 2st magisk tillverkning. men som sagt allt beror vilken kapitel du är på och vilken lvl du har på pandan!! Personligen skulle ja inte rekommendera den, bara den är sååå gullig haha
 

DeletedUser598

Guest
Har gnällt på den som faen ja och den är "skit" om man inte gör rätt enligt mitt tycke, kanske finns smartare folk som förstod hur man skulle göra :p och gnäller lite att den kunde gett lite mer soldater på 48h iaf ;) MEN nu när ja fatta hur man skulle göra så är den jätte bra :D
min lösning var att typ först tillverka max trupper i Legosoldatslägret, när det är klart tillverkar man max i Baracken, sen slutligen max i Övningsfältet och när alla är klara att "skörda" så matar man Brunbjörnen och får 50% (lvl10) på ALLA soldaterna istället för man matar björnen och tar det lila man får på 12h. nu har du maxat utnyttjandet av björnen plus du har ytterligare 12h på tillverka mer soldater med bonusen :D men man får ha tungan rätt i munnen att man inte skördar soldaterna innan då får man göra om. så hoppas det hjälpte fler som tyckte den var "dålig" ;P
hehe ja har man inte gjort så från början förstår jag att du tyckte den var dålig! Själv är jag bra förtjust i den och mina trupper staplar upp sig bättre än någonsin! =) Hann få upp en isbjörn till nivå 10 med men pandan den kommer jag skippa =)
 

Gaiona

Mästare
En jobbig sak är att texten vid uppgifter är så liten och ibland syns inte ens hela texten (åtminstone i appen) men det finns gott om plats.

Det borde kunna åtgärdas till nästa event.
 

Aurene

Legend
jipikajee nallen är 10 :D, det krävdes bara lite hjälp från godispeng, orkade inte sitta uppe till mittinatten:rolleyes:, så gav lite boost, från mitt tycke, mer rättvist en förra event, och så slapp man bygga nivå 1 byggen och riva, riktigt bra, mera balans för nivån var man är, fast de samma upprepande uppdragen efter varandra var lite väl, dock de som var för få, var typ verkstäder och fabriker, lagom svår, vacker grafik. :)
 

RosCool

Legend
min lösning var att typ först tillverka max trupper i Legosoldatslägret, när det är klart tillverkar man max i Baracken, sen slutligen max i Övningsfältet och när alla är klara att "skörda" så matar man Brunbjörnen och får 50% (lvl10) på ALLA soldaterna istället för man matar björnen och tar det lila man får på 12h. nu har du maxat utnyttjandet av björnen plus du har ytterligare 12h på tillverka mer soldater med bonusen

tack för tipset! Nu fattar jag med hur man ska maxa björnen :D
 

Macbolan

Mästare
Hmm?...å Jag som trodde att man måste mata Nallen först!...för att få utdelning av denna bonus..??
..tja där ser man...Man lär sig hela tiden i detta spel! :rolleyes::D
 
Topp