• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Exklusiva belöningar?

Nivea

Medlem
Vad är det för exklusiva belöningar man kan se fram emot? och när? Någon som vet?
-------------------------------------------------------------------------------------------
1642207869459.png
 

ZpaRoW

Mästare
Ni samlar poäng inom erat BS, som ge grannhjälp, 10poäng för en grön hand och 20poäng för en gul hand. sen får ni poäng för varje kista ni tar i en Turnering, och poäng för varje nivå i Spiran ni tar! Dem poängen kan ni spendera på 4 olika förmåner,
1-Kunskapsdelning - Får ni ex. antal kp varje dag som endast kan spenderas inom erat brödraskaps underverk! (ej era egna)
2-Turneringsarkiv - Får ni ex. antal poäng som ni kan spendera i turneringen så ni kan få en kista till där!
3-Spirarkiv - Får ni ex. antal spirpoäng som kan hjälpa er att nå nästa nivå!
4-Avanceradhjälp - Ökar er grannhjälpstid ex. antal timmar, att ha en gul hand ist för grön. I princip har ni större chans att få 20 poäng ist för 10 poäng när ni ger grannhjälp inom erat bs och ökar chansen att oxå få verktyg av resterande grannar.
Vid varje nivåökning så ökar era förmåner och tar ni en förmån så ökar antalet poäng som behövs till nästa nivå oxå på ALLA förmåner och inte bara den förmån ni Valt!
Har ja missat något får ni gärna fylla på! :)
förmåner.jpg
 

Nivea

Medlem
Jojo, men vad är de "exklusiva belöningar"?
- Uppgradera förmåner för att höja brödraskapsnivån och låsa upp exklusiva belöningar!
 

Nivea

Medlem
exklusiva belöningarna är väll allt du låser upp med poängen
En exklusiv belöning kan väl inte var självaste upplåsning av nästa nivå av förmånen.
- Att uppgradera ett förmån låser upp nästa nivå på den förmån jag uppgraderade och höjer priset med 25.000 samtidigt som priset på alla 4 förmån höjs med 25.000 poäng. Är det det som är den exklusiva belöningen kanske ;) - nej, kan inte tänka mig dig det.
En Belöning är något man får såsom efter turneringens och spirans slut tycker jag.
En exklusiv Belöning är något du får exklusiv d.v.s.

exklusiv
  • uteslutande
  • endast tillgänglig för utvalda
  • ensam i sitt slag
  • utsökt, högklassig, elegant
Belöning:
  • gåva för visad uppskattning vid prestation
--------------------------------------------------------------------------------------------
I och med texten stå i info rutan för Brödraskapsnivå antar jag att brödraskapens nivå ökning ge någon gång en exklusiv belöning?

1642263311652.png
 

ZpaRoW

Mästare
haha vet inte vad de står på engelska men kan bli fel vid översättningar! men som det är, du får inget mer än 1kp och nästa nivå 2kp ... vid spendering av poängen iaf, hur du tolkar exklusivt är upp till dig men kanske tryckfelsnisse är farten och valt ett dåligt ord som kan misstolkas! ;) ett ord som dem kan i princip ta bort för det verkar vara förvirrande! Vill verka som dem nya förmånerna ska vara något exklusivt å de låter bättre! kunde skrivit fina belöningar ist för exklusiva! så hade detta "prb" varit löst fort ;) kanske kommer en exklusiv belöning när du nåt maxpoäng men vad vet ja! :)
 

Nivea

Medlem
Det är det jag undrar om någon vet om det kanske blir en exklusiv belöning vid t.ex. nivå 10 ?
Här är den engelska texten:
--
1642277745802.png


Engelska texten verkar inte korrekt för att det är inte 'Experience points' som höjer brödraskapsnivån (du kan ha 1.000.000 poäng samlade; de har ingen påverkan på nivån) utan det är uppgraderingen av förmån som höjer brödraskapets nivån.
--------------------------------------------
Men du har tydligen rätt. Om du t.ex. uppgradera kapaciteten av ditt Turneringsarkiv från 5.000 till 7.500, ja då ha du fått ett exklusiv belöning. WOW!
1642279194455.png


Jag tror att min fråga är besvarade :) fast än jag föredra skattkistor som belöningar och dem guld färjade som exklusiva belöningar :)
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
Jag önskar att man kunde få en lättare förklaringsmodell för alla dessa olika förmåner och hur dem påverkar hela teamet eller enskilda spelare.
På lätt svenska om ni förstår vad jag menar.;).
Jag har svårt att förstå den modell som vi har fått förklarad för oss vad som påverkar BS och/eller spelaren individuellt när dessa förmåner får kraft.

Vad händer om man ställer om dessa förmåner m.m Finns här någon som kan/vill förklara det "glasklart" så att en annan fattar hur allt hänger ihop?
Typ en "dummies for förmåner" i elvenar.

Vilka strategier har ni gjort i ert BS? Vore kul att få höra era erfarenheter som är stora och starka! ;)

Ett alternativ skulle kunna vara att man gör en sifferkolumn för att förklara modellen.
1.

2.

3.

Osv, ni fattar.
 
Topp