• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat För gammal app-version enligt betaservern, finns ingen uppdatering och kan ej backa för att logga in på SE-servern som funkar...

Rosis

Mästare
Hej!
Problem: För gammal app-version enligt betaservern kommer som en skylt när jag försöker logga in i appen på Beta, men det finns ingen uppdatering och jag kan ej backa från "logga in" för att istället logga in på SE-servern som funkar... Tråkigt. Varje gång jag startar upp appen kommer jag direkt till felmeddelandet och kan inget göra.
Har påtalat förut att man borde kunna backa från felmeddelanden i spelet och logga ut från tex SE- servern, eller i detta fall Beta servern för att logga in där det fungerar. Nu kan jag inte spela i appen förrän problemet löser sig. Om jag avinstallerar spelet helt och loggar in på SEservern kommer det att lösa problemet men så angelägen är jag inte. Tycker bara att det borde gå att lösa det här lite smidigt.

Är något fel på spelet i webläsarversionen kan man ju alltid byta server och spela ändå, men inte i appen...
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Kan du ta en skärmbild på felmeddelandet så jag kan se hur det ser ut för dig?
 

Rosis

Mästare
Screenshot_20230512_153643_Elvenar.jpg
 

Rosis

Mästare
Och då har jag testat att avinstallera appen å installera den på nytt igen, kunde då logga in på SE servern. Testade återigen med Beta och då blev det återigen som bilden ovan. Och i o med att jag skrivit in spelarnamn å lösen så kommer jag direkt till det där fellmeddelandet så fort jag startar appen, och det går inte att backa. Så ska jag spela nåt på SEservern som funkar får jag avinstallera igen...
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Som det är nu försöker jag inte ens logga in på mobilen, utan spelar bara om jag har tillgång till dator. Har hört att fler har problem med inlog på Beta-servern, någon i samma BS/FS skrev om det.
 

Rosis

Mästare
Som det är nu försöker jag inte ens logga in på mobilen, utan spelar bara om jag har tillgång till dator. Har hört att fler har problem med inlog på Beta-servern, någon i samma BS/FS skrev om det.
Men som jag skrivit om tidigare, det som jag efterlyser är att man ska kunna backa från denna meny, eller infoskärm för att komma tillbaka till inloggnings-skärmen och byta server till det som funkar. Det går inte att stänga ner felmeddelandet och då går det inte att göra något alls.
 

Rosis

Mästare
Hur Inno löser det är irrelevant, det viktiga är att det går att byta server och att byta inloggning innan spelet har gått igång.
Ojsandå, ja inte var det meningen att trampa nån på tårna, jag ville bara säga ungefär det du skrev. Ursäkta att jag gav ett för precist förslag. :D
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@Rosis
Det är rätt komplicerat problem och egentligen borde det inte uppstå från början. Får du upp det felmeddelandet så ska det gå att uppdatera spelet också utan problem, så något har gått fel i hela flödet.
Sen ska det så klart gå att backa ur det på något sätt om det väl uppstår.

Jag har skickat in en felrapport och utvecklarna kommer kolla på det, tack för att du rapporterade problemet!
 
Topp