• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nytt problem För korta sessioner

DeletedUser43

Guest
I princip varje gång jag kommer tillbaka till fliken som jag har spelet på så får jag upp en ruta som säger att sessionen har tagit slut. Hur korta är egentligen sessionerna om man måste ladda om spelet stup i kvarten?!
Ett tag lyckades jag avhjälpa detta fel genom att trycka på R så att bilden bytte till forskning istället och rutan försvann, men nu ligger den tyvärr kvar överst så att jag är tvungen att trycka på ok och spelet laddas om.
Jag kör spelet på fiberuppkoppling 100/10 lina så hastigheten och stabiliteten kan det nog inte vara något fel på.

Kolla upp detta är ni snälla för det är en aning störande!
/LadyT
 

Bilagor

  • session.png
    session.png
    92,6 KB · Visningar: 51

DeletedUser138

Guest
Hej LadyTardis!

Tackar för felrapporten :) Spelet timar ut om det inte har tillgång till skärmen på ett tag, t.ex. om man jobbar i andra flikar och inte plockar fram spelet emellanåt.
Men jag får intrycket att det här sker väldigt fort för dig, LadyTardis? Ungefär hur länge kan du lämna spelet innan det timar ut och du får ladda om?
Du kan prova två saker:
- Ha Elvenar i ett separat minimerat (nedklickat, alltså) fönster ist.f. i en undangömd flik. Berätta gärna om det gör någon skillnad.
- Nästa gång det händer: Starta om webläsaren och undvik sen att gå in på forumet och se om det gör någon skillnad. Det är två olika inloggningar som inte ska störa varandra, men prova gärna ändå ;)
 

DeletedUser43

Guest
Jag har spelet igång i en fastnålad flik vilket innebär att den aldrig blir ur fokus (mej veterligen).
Jag brukar sätta mina verkstäder på 1 timmes produktion och nästan varje gång jag ska gå in och hämta upp dessa så måste jag ladda om spelet. Det blir ju 24 gånger om dygnet om man ska hårddra det hela. Men det kan ske även oftare om jag tittar in innan dessa produktioner är färdiga.
Jag är ofta utloggad från forumet när jag väl går till den fliken. Min session går ut även om jag inte har gått in på forumet.
 

DeletedUser43

Guest
Hur går det med detta? Jag har fortfarande samma problem att varje gång jag kommer tillbaka för att plocka ut verktyg ur mina verkstäder så måste jag ladda om spelet! Fortfarande lika störande!
 

DeletedUser223

Guest
Hej Lady!
Jag jobbar inte på InnoGames eller frilansar på något sätt för företaget, men jag känner att om inte någon annan i support-teamet har möjlighet att svara så kan jag väl skjuta in med en kommentar.

Det är rätt vanligt att man blir utloggad från spel om det inte sker någon action på ett tag. Till och med de stora spelen som Wow, och Eso loggar ut efter att man varit inaktiv. Vissa till och med innan en timme. Detta sker ofta pga ett kö-system. När andra loggar in i världen så prioriteras inaktiva konton bort så att andra kan få komma in och spela. Inte pga att just DU tar sista platsen på servern utan mer för att hålla en jämn nivå för spelare som är aktiva så att servrarna inte blir överbefolkade. Vore dumt om det kryllade av massa spelare som är inaktiva och tar upp platsen för folk som vill spela. :)

Sen finns det även andra orsaker till detta. När det gäller just Elvenar vet jag inte om det handlar om det här, men jag kan lova dig att det finns anledningar till att man blir utloggad med jämna mellanrum. Det händer alla. Till och med mig. Det handlar även ofta om säkerhetsåtgärder också.
Så det är ingenting som jag tror att de kommer att ändra på. Det är bara så det är helt enkelt. Man blir utloggad från spel efter att man är inaktiv.

Ta det från en person som spelat nästan alla online-spel som existerat samt existerar och troligen kommer att existera. Den röda tråden är

"You´ve been logged out due to inactivity"

Må väl! =)
 

DeletedUser133

Guest
Efter en timmes inaktivitet är det inte alls orimligt att man blir utloggad
 
Topp