• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Förbättringsförslag för uppdrag.

potter

Mästare
Hej.
Jag har funderat över hur det skulle kunna bli snabbare att hämta föremål under uppdrag och tänkte att inno kunde gör som i brödraskapsäventyrets upplägg.

Då behöver man inte leta efter föremålen eller leta efter uppdragen när dom är klara. Som det är nu måste man klicka sig fram i meny 40 - 50 gånger innan man kommer till det klara/färdiga föremålet man vill skörda.

Det vore trevligare om man fick en indikering direkt vilket föremål som är färdigt. Precis som i brödraskapsäventyret.

Kan man få önska sig detta till spelet? Tack för ordet.

Potter
Prosperity
 

DeletedUser514

Guest
Jag håller med om att det vore en bra funktion på de repeterbara uppdragen, är oerhört tröttsamt att behöva cykla runt till det uppdrag man har klart. Särskilt på datorn.

Dock tror jag att det skulle göra det för enkelt att utnyttja med dagens produktionsnivåer i förhållande till belöningarna, så belöningarna bör sänkas om man kan klara alla samtidigt utan att behöva tänka på det.
Från gästrasen dvärgar till orcher så hade jag exempelvis två små verksätder lvl 1 som alltid producerade 3 timmars, vilket gav mig en belöning från uppdrag på typ 13 k verktyg? (Kommer inte exakt ihåg mängden), detta gav mig en rejäääl bost jämfört med de typ 7 uppgraderade verkstäder jag hade som körde timmesproduktioner. Men då krävdes det en insats från min sida, att jag faktiskt satte mig ner och cyklade uppdragen.
Om man hade fått belöningar från alla uppdrag automatiskt såsom det är nu i BÄ så hade behovet av vanliga produktioner minskat rätt kraftigt tror jag.
Det är ju såklart inte nödvändigtvis dåligt, då kan man istället ha fler fabriker! Men det skulle innebära att spelstilen förändrades i de "lägre" kapitlen.
 

potter

Mästare
Hej, Aque. Ingenting förändras mer än att man skördar lättare och slipper klicka fram rätt uppdrag för att skörda resurser eller vad det nu är som kommer upp. Detta förslag gör bara skördandet enklare, inte fabrikers eller verkstäders inställningar för du måste fortfarande starta produktionerna. Men jag upplever klickandet som enerverande när jag skall klicka 40 - 50 gånger innan jag kommer till rätt plats.
 

DeletedUser514

Guest
@potter, jag förstår precis vad du menar och jag håller med om att det vore ett bättre alternativ för de uppdrag som är repeterbara. Mycket trevligare att klara av dem på det sättet!

Jag bara påtalar att det kan få som effekt att gemene man helt plötsligt får tillgång till mycket större mängd belöningar än vad som kan anses normalt. Jag utnyttjade ju själv denna möjlighet i det exempel jag gav. Där tog ju jag och använde mig av en "dold möjlighet" att skaffa mer resurser än så som Inno hade tänkt att uppdraget skulle nyttjas (antar jag i alla fall).
Hade uppdragen varit av karaktären att man måste ha en verkstad på aktuell nivå hade det ju varit en annan sak, men mina två lvl 1 verkstäder drog in ungefär lika mycket som mina övriga maxuppgraderade, vilket kändes som en exploit.
 

potter

Mästare
Ok, Aque.
Men som du vet så är brödraskapseventet ganska bra uppstyrt, så jag tänker att om det fungerar där precis som du skriver, att man är på aktuell nivå, så tänker jag att detta vore svårt att fuska med.

Men det skulle underlätta för samtliga om detta kunde genomföras. Och till syvende och sist så finns det alltid någon/några som vill tänja på gränserna och fuska eller försöka gå fram snabbare.
Om detta förslag jag fört fram kan underlätta för alla dem som är trötta på (inklusive jag), att, klicka oändligt många gånger innan man kommer till rätt plats, vore nog jag glad. Och förmodligen fler med mig.
 
Topp