• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Förenkling av marknaden

Gaiona

Mästare
Det skulle vara trevligt på marknaden om flera likadana anbud inte visades som separata rader, det skulle räcka om en siffra visade hur många sådana anbud som finns och man kunde välja direkt hur många av dessa anbud som man vill köpa (det minskar risken att råka köpa något man inte tänkt sig att köpa).
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag tänker mig som i Tribal wars. När man skapar ett bud så anger man hur många bud, så ex:
Jag vill lägga upp 10 bud där jag erbjuder 1000 marmor mot 1000 järn.
Så en annan spelare som kanske vill ha 5000 marmor och ge 5000 järn så anger spelaren att den accepterar 5 bud.
 

Rosis

Mästare
Endast om de är som alternativ ja vill se vilka buden kommer ifrån dom som lägger skambud brukar ja inte byta med då dom lägger vanliga bud heller.

Tja, en som vanligtvis lägger skambud tycker jag ska få en belöning när de väl lägger bättre bud. Så på det viset bryr jag mig inte hur spelare gör som, jag tittar på nuet, i stunden, och dissar de bud som jag anser vara förskräckliga. Eller ska man straffas för alltid för en sak man gjort?

Och att man ibland lägger så kallade fulbud kan vara ett avtal mellan brödraskapsmedlemmar, för att hjälpa varandra, och då kallar vi de hellre för hjälpbud. Men alla spelar förståss som de vill. Cheers.
 

DeletedUser166

Guest
Tja, en som vanligtvis lägger skambud tycker jag ska få en belöning när de väl lägger bättre bud. Så på det viset bryr jag mig inte hur spelare gör som, jag tittar på nuet, i stunden, och dissar de bud som jag anser vara förskräckliga. Eller ska man straffas för alltid för en sak man gjort?

Och att man ibland lägger så kallade fulbud kan vara ett avtal mellan brödraskapsmedlemmar, för att hjälpa varandra, och då kallar vi de hellre för hjälpbud. Men alla spelar förståss som de vill. Cheers.
Nä ja lägger inte folk på minnet så om de inte görs dagligen. Men många blandar och vissa försöker lägga några bud i samma vara som är 2 stjärniga och smita in med skambud i samma och hoppas att dom lägger sig så tätt att nån ska plocka upp de av misstag.
Sen är de i stort set samma som gör de och har du satt de i system då kan man dra åt hällvette och kommer aldrig få nån hjälp av mig om ja bara märker de:)
 

Rosis

Mästare
Aha, då fattar jag hur du menade. :p Men det bästa med den nya marknaden är ju att de dåliga buden hamnar långt ner i listan, så kommer man ner till dem, då kan man lägga ner å kolla någe mer.
 

DeletedUser544

Guest
Är inte det lättaste att de som uppdaterar spelet lägger in en fråga som innehåller "skambud" att vill du genomföra köpet, tex eller något liknande, så borde de verkligen göra om man behöver använda diamanter man köpt för riktiga pengar, det är lika lätt att man av "misstag" råkar klicka på den med diamanter som att man råkar klicka på skambud.
 

Macbolan

Mästare
Alla har väl rätt att lägga vad du kallar skambud, det är ju ditt eget val om du vill acceptera det eller låta det ligga kvar.
Tyvärr så ser man vissa individer som lägger in helt absurda skambud..med viss regelbundenhet!
Dom "gömmer" sina Bud ibland vanliga Bud..och hoppas på att någon skall se/klicka Fel...
Ett Ex/ Någon har lagt ut Bud om 30 000x flera Brädor..sen finns det helt plötsligt ett Bud om 300k Brädor..?
 

Gaiona

Mästare
Annars ligger de tre-stjärniga anbuden överst på marknaden så de är åtminstone vettigt sorterade.
 

Oktan

Legend
Vill fortfarande hellre se en förmåga att uppgradera marknaden (i stil med Byggmästarstuga och Magiakademin) så man kan låsa upp byteshandel med skärvor och artefakter för event-byggnader :p
(Mitt andra event, nu, som jag kommer sitta på för många artefakter som kommer ligga o skräpa, men för få till övers för att fixa en ny byggnad att uppgradera)
 
Topp