• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Förslag på navigering vid grannhjälp

DeletedUser164

Guest
Hej,

Jag har ett förslag som är bra ur flera aspekter. I dagsläget fungerar piltangenterna enbart på världskartan. Mitt förslag handlar om att man ska kunna använda piltangenterna när man är inne i en stad. Om jag exempelvis är i min egna stad och trycker på högerpilen så ska jag direkt komma till staden som är belägen direkt till höger om mig UTAN att komma till världskartan. Trycker jag UPP så kan jag exempelvis komma till staden belägen närmast nordöst om den staden som jag befinner mig i, trycker jag NER så kommer jag till staden belägen närmast sydväst.

Detta ger flera fördelar. Framförallt så går det snabbare för spelarna att putsa grannarna, men framförallt så innebär det en rejäl minskning i serverbelastning då man i dagsläget först måste ladda världskartan, sen ladda staden som man klickar på och sen världskartan igen.

// Daniel
 

DeletedUser138

Guest
Tja Vukken!

Typisk funktion som man som spelare nog skulle använda en hel del och skulle som du skriver spara en del kraft i servrarna och bandbredd i linorna dit. Tackar för förslaget som förstås skickas vidare :p
 

Vega

Medlem
Det vore bra om man kunde använda ett knapptryck så hade man putsat hela världskartan man utforskat.
Ett förslag från en latmask :)
 

DeletedUser138

Guest
Du måste vara synsk, Vega! Det kommandot är på g och släpps samtidigt som ettknapptryckskommandot "packa-ihop-min-stad-så-att-alla-småutrymmen-(som-jag-i-alla-fall-inte-kan-bygga-något-på)-försvinner" :p
 
Topp