• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nekad Förslag på ny förtrollning

Rosis

Mästare
Hej!
Jag har flertalet vackra, sparade byggnader som enbart ger kultur och befolkning i mitt lager. De tar plats i mitt lager eftersom jag tycker de är så fina, men ändå vill jag inte placera dem i min stad då jag behöver byggnader som ger fröer, unurium eller andra resurser än mer.

Så kul det vore att ha olika typer av instanser som kan förtrolla en byggnad i en viss tid, säg 30 dagar, så den ger en bestämd skörd från förtrollningen en gång om dagen. Som tex fröer, unurium, soldater, ja vad som helst som Inno tycker passar. Man ska inte kunna lägga fler än en sådan förtrollning per byggnad, men man ska kunna boosta kultur om man vill samtidigt. Men storleken på byggnaden borde avgöra hur mycket man får ut av förtrollingen. Är det en byggnad med två rutor eller en med åtta rutor ska det självklart vara mer fördelaktigt att förtrolla den större byggnaden.
Att det enbart ska gå att lägga förtrollningen på just de byggnader som enbart ger befolkning och kultur, är för att inte få för mycket boost i sin stad om man har många set...

Spinn gärna vidare på min tanke, det här är något jag skulle vilja ha i alla fall.
Ha det gott!
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
 

Taj-Lej

Kändis
hej rosis det kulle ju ta bort en del med utmaningen med spelet som har ändrat en hel del

först kom portalinsatserna vilket gjorde att man slapp bygga en massa kapittelbyggnader ..lite senare kom ju inno på att det inte var en så god ide ...så i dom senare kapitlen blev dom mer o mer värdelösa för att i det senaste inte ha i stort sätt ingen påverkbar funktion

sedan kom ju inflyttningar i lagret som gjorde det enkelt på många sätt

jag minns när det här på forumet pratades om att det var roligt att flytta om o knåpa med att få ihop det
det var en del av spelets utmaning

det du föreslår tror jag bara att kommer att göra nästa kap ännu segare ...för då måste ju inno komma på hur det ska motverkas

själv så ser jag hellre mer snabbare kap ...för sanningen på hjärtat så är ju bara varje kap en upprepning av dom föregående
nä med sådana saker kommer dom bara att begära hutlöst mycket av varor tro mig i uppgraderingarna och byggnader för att kompisera det

mvh Taj
 

Sompote

Tävlingsledare
Hej!
Jag har flertalet vackra, sparade byggnader som enbart ger kultur och befolkning i mitt lager. De tar plats i mitt lager eftersom jag tycker de är så fina, men ändå vill jag inte placera dem i min stad då jag behöver byggnader som ger fröer, unurium eller andra resurser än mer.

Samma här, det är lite tråkigt att byggnader man gillar så småningom "försvinner", just för att de bidrar inte speciellt mycket på på spelplanen efter ett tag. Jag gillar din idé, det vore kul att låta sina favoritbyggnader få stanna kvar och komma till nytta, även om de inte är på nuvarande kapitels nivå.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Tycker det är en rolig idé. som man verkligen skulle ha nytta av. Har många gamla byggnader som jag inte har hjärta att slänga (även en del köpta med diamanter någon gång i tidigare kapitel) som jag gärna skulle uppgradera till nuvarande kapitel och boosta lite. Det kan ju även vara så att man inte kan få eller göra denna förtrollning så ofta, och på så sätt inte förstöra något av den utmaning som Tajlej kanske tänkte på. Det skulle bli ett nytt spännande tillskott.
 

Rosis

Mästare
Väntar nu på att Boefst ska ge hiss eller diss på att skicka in det här till InnoGames. :cool:
 

Macbolan

Mästare
Ni är enbart Nostalgiska..i ett spel som kräver Progress"
..så gör som Jag gör...bara Fraggar gammal skit..å tittar framåt emot nästa utmaning--Och Nya byggnader! :cool:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det kommer inte hända tyvärr, man får avväga utseende mot effektivitet :)
 
Topp