• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Förslag till brödraskap - utifrån vad?

Jian

Mästare
Nytt brödraskap.png
BS på bilden är slumpmässigt utvalda och bara med för att exemplifiera frågeställningen.

För ett tag sedan kom en nyhet - spelet skulle generera matchningar mellan spelare utan BS och möjliga/lämpliga Brödraskap.
Det skulle inte längre behöva skrivas några "kontaktannonser" som man gjort tidigare.
Jag har prövat att söka kontakt på det nya sättet och fick 10 sidor svar, vid varje sökning.
Väldigt många förslag var BS med bara 1 deltagare. För kul skull letade jag upp några BS på ElvenStats.com för att se hur aktiva de är.
Av de som är på bilden gick det inte att få fram data över 2 BS (brukar innebära att de är inaktiva/nedlagda under/sedan en längre tid)
1 BS har haft 3 deltagare och nu är det bara ärkemagikern kvar.
Under den tid jag letade bland alla 10-sidiga förslag kom det aldrig upp något BS med tilläget "rekryterar", "söker" "välkommen" el liknande.
Nu undrar jag - vilka kriterier går spelet efter för att matcha sökanden och BS?
Vad tycker andra spelare om det nya sättet att rekrytera? Vilka är erfarenheterna?
 

Gaiona

Mästare
Jag misstänker att Innogames inte kommer att gå ut med vilka algoritmer som används för att välja ut brödraskap (de går inte ut med några algoritmer över huvud taget, det tillhör företagshemligheter) så den frågan kommer du sannolikt aldrig att få något svar på (enda sättet att få svar är att bli anställd av dem på den avdelning som sitter inne med svaren men för att komma dit så krävs det dels att du har rätt kompetens, dels ställer upp på de premisser som krävs och sannolikt att du måste skriva på ett avtal om tystnadsplikt).

Jag kan definitivt hålla med om att algoritmen som används i de exempel du nämnt verkar inte vara speciellt bra och behöver förbättras, jag har inte provat att söka brödraskap på det sättet du nämner så jag har ingen egen erfarenhet.
 

Jian

Mästare
Jag skickar in denna feedbacken som ett förslag att algoritmen som föreslår brödraskap ska kolla så att spelarna i brödraskapet är aktiva (typ senaste inloggningstillfälle).
Ta gärna med ett minsta antal deltagare.
Det blir ju svårt i Spiran & BÄ om man bara är 2 i det nya BS ;)
 
Topp