• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Försvunna staden!

Mirabella77

Legend
Hej!
Et jätte stort problem o_O
Förut tog utomgjordingarna bara min marknad men igår på kvällen tog de min karta så jag kan inte gå till kartan och göra mina provinser i tn;et och annat där men nu kommer jag inte enns in i spelet, jag är bortkastad från hela elvenars vackra värld :oops: Jag kommer fram till "arendyll" men sen blir deet stopp:
1602326305423.png

(Obs! Bilden vart lite konstig pga att den klagade att bilden är för stor!)
Och då är det bara stopp även om jag väntar tills mitt hår blir vitt kommer den inte längre fram än 18. Jag har tömt cache men det hjälpte inte denna gång tyvärr, var har då utomjordingarna stält strul för mig?

Allt gott♥
Utkastade Mirabella 77
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Gissar att du sitter på dator och använder Google Chrome som webbläsare.
Det verkar vara något problem med Chrome som uppstått efter deras senaste uppdatering av webbläsaren.
Det går bra att spela genom en annan webbläsare, t.ex FireFox så länge tills problemet är löst.
 

Mirabella77

Legend
Har provat på både Google Chrome och Firefix nu men kommer inte in och inte Edge heller det är det som är så konstigt för mig. JAg spelar mest med Firefox för den är jag van vid.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag skickar det jag ger som svar i supporten till de som har problem här också ifall någon tittar i denna tråden:

Efter Google Chromes uppdatering med versionsnummer 86 har vissa inloggningsproblem uppstått.

Något som kan hjälpa är att aktivera hårdvaruacceleration:
  • Tryck på de 3 prickarna uppe till höger i webbläsaren och välj inställningar i menyn.
  • Scrolla längst ner och tryck på Avancerat
  • Scrolla ner igen tills du kommer till System.
  • Aktivera "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt " och tryck sedan på knappen "Starta om" som kommer upp när den ändrats.
Testa sedan att starta spelet igen.

Fungerar det fortfarande inte så behöver vi mer information:
  • Klistra in detta i webbläsarens adress-rad: chrome://gpu/
  • Längst upp på den sidan finns en knapp "Copy Report to Clipboard", tryck på den så kopieras texten på sidan
  • Gå in i supporten och skapa en ny supportbegäran och klistra in, så skickar jag vidare det till våra utvecklare

Under tiden går det bra att spela genom en annan webbläsare så som FireFox.
 
Senast ändrad:
Topp