• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Fallna hjältar

fieldstar

Medlem
Hej

Jag har spelat Elvenar i stort sätt sedan det började och det har hänt tre gånger att en medlem i mitt brödraskap bara har försvunnit. Två av gångerna så har det visat sig att medlemmen inte längre varit i livet :-/ Eftersom det är ett spel och alla vill komma framåt så hamnar man till slut i ett läge, där man måste plocka bort spelaren och det känns olustigt och tungt. Men där finns inget val helt enkelt, så därför tänkte jag föreslå att man kan gör medlemmar till Heders Medlemmar. Spelaren blir nr:26 men är utanför de aktiva. Det här är som tur inte så ofta förekommande men jag tycker det hade varit ett fint sätt hedra en sådan medlem.

/fieldstar
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ja, vi är nog många som varit med om detta nu. Vi är flera som fortfarande tänker på och saknar Rheinstahl trots att det gått lite mer än 2 år sedan nu. Vissa spelare hjälper och inspirerar många andra spelare och därmed ger de ett starkt avtryck. Tog nog över ett halvår innan vi orkade ta bort Rhe från vårt BS. Tycker ditt förslag låter som en fin idé.
 

anga

Mästare
Håller med den dagen då vi förstod att Rhe inte längre var med oss var en dag då jag nästan slutade spela, sen när vi skulle ta bort han från BS var jag så förtvivlat ledsen. Så bra idé gillar den. Trevlig helg :)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag har skickat in förslaget men jag skulle gissa att det inte kommer att implementeras, eftersom det hade varit rätt svårt att ändra hur medlemskap i brödraskapen fungerar.
Jag förstår ju såklart att det hade varit fint att kunna hedra gamla medlemmar men det måste ju tyvärr vara teknisk möjligt också (efter förutsättningarna som finns).
Vad ni skulle kunna göra redan nu är att skriva upp spelarna som hedersmedlemmar på brödraskapets beskrivning.
1599220614911.png
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag har skickat in förslaget men jag skulle gissa att det inte kommer att implementeras, eftersom det hade varit rätt svårt att ändra hur medlemskap i brödraskapen fungerar.
Jag förstår ju såklart att det hade varit fint att kunna hedra gamla medlemmar men det måste ju tyvärr vara teknisk möjligt också (efter förutsättningarna som finns).
Vad ni skulle kunna göra redan nu är att skriva upp spelarna som hedersmedlemmar på brödraskapets beskrivning.
Visa bilaga 533
Det har vi reda gjort ❤❤
 

fieldstar

Medlem
Det måste inte vara en extra medlem, jag tror vi alla bara vill ha ett formellt sätt att hedra de "fallna hjältarna" och då menar jag inte skriva BS beskrivningen
 

anga

Mästare
En egen flagga som bara supporten har tillgång till,och när dom får info om att en spelare gått ur tiden byter dom flagga. Då ser man på kartan vilka som är dom fallna hjältarna :)
 

ZpaRoW

Mästare
Ingen aning mac, borde finnas bra tecknare lr va de kallas som gör olika förslag sen får spelarna välja
 
Topp