• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Favoritunder/sämsta under

DeletedUser578

Guest
Hmmm, hur ska jag få plats...??? Det gäller att plocka russinen ur kakan. Så är russinen nålarna, avgrunden och bergshallarna?
 

Rosis

Mästare
Ett underverk som är ett tveeggat svärd är detta:

1578224959804.png


Eftersom det är superbra att uppgradera detta under för både portalproduktion och reducerad marknadsavgift, men till viss del negativt när det gäller grossisterbjudandet så får man tänka efter innan man uppgraderar för högt. Detta eftersom man ofta får uppdrag i event att handla X antal gånger med Grossisten, vilket kan dränera ens resurser enormt mycket om man har en hög level på detta under. Man får mer varor på grossisterbjudandet, men de kostar också därefter, och det blir värre och värre för varje uppgradering, så klart. Det kan göra riktigt ont. För de som redan har en för hög level, vore det bra att kunna backa levrar på ett under. I dagsläget finns det bara ett alternativ, och det är att förstöra det och börja om från början eller helt enkelt strunta att sätta fram det igen. Jag har mitt på level 14 nu, och funderar på att stanna där för gott, och strunta i att uppgradera till level 15, för efter den kommer en run-uppgradering, och den kommer jag inte kunna låta bli att göra, och då blir nog grossisten tråkigt dyr. Så, ett tveeggat svärd, som kan vara riktigt bra och ge fördelar mot "fienden", men som lika gärna kan orsaka blodvite på en själv.
 

DeletedUser166

Guest
Tycker Handelsmansgillet är ett riktigt då ligt under om man spelar hyfsat optimal använder man ju inte grossisten i stort set mer än för uppdrag så de enda riktiga värdet i undret är ju portalproduktionen och den nyttjar man ju inte ens en 3dje del av spelet om man avverkar kapitlen i en hyfsad fart.
 

Mammio

Mästare
Mitt blommande handelsmannagille är på nivå 7 och kommer inte att uppgraderas mer. Jag kanske tar bort det helt, har inte bestämt mig ännu. I och med att vi nu har portalförtjänster så känns det här Undret inte speciellt givande. Hade jag börjat om med en ny liten stad så hade jag inte byggt det.
 

harpan

Legend
Märkligt att Ingen av Er nämner Gyllene Avgrund?
Det Absolut BÄSTA UV som finns i spelet!

Men en yta på 3x3 så ger detta UV..fullt utbyggt lika myket population som 8-9 Magiska Bostäder!!
Har ju bara Gyllene Avgrund och Stormens nålar nu så det e bara att fortsätta "fylla" på i dom , bra tråd med massa bra tips ;)
 

harpan

Legend
Min"a" är Kristallfyren för då får man längre tidsboost och sen Blommande handelsmansgille, mer portalproduktion och sen kan man köra grossisten varje dag! Enars ambassad och Oundlig utgrävning är inga höjdare enligt mitt tycke ;) o De högas tron :p:eek:
men man skulle vilja ha alla för få "berget" mer utsmyckat :cool: så alla underverk skulle man ha i en separat underjord/himmel:rolleyes:



Visa bilaga 260
Hamnar alla under på berget ? tex gyllene Avgrund ??
 

DeletedUser514

Guest
Jag valde att riva mitt blommande nu när sista kapitlet kom, i och med portalförtjänsterna tyckte jag inte längre att undret var värt den plats det tar upp. Den har ju även en rätt bråkig storlek som inte har passat in bra i min stad generellt.
 

DeletedUser345

Guest
Bergshallar är helt klart nummer 1
Sedan gillar jag "Handelsmannagillet" då jag ofta slår i taket när det gäller verktys- och myntlagret så jag måste handla med "ockraren".
(och då har jag inte ens byggt "Väståndets torn".)
De sämsta för min strategi är "De högas tron" och "Enars ambassad". Rankingen bryr jag mig inte om och runskärvorna fyller jag lätt i veckoturneringen.
 

Rosis

Mästare
Efter att ha funderat hit och dit valde också jag att sälja "Blommande handelsmannagille", då det ger mindre än det "tar". Ska bli kul att få möblera om efter pågående Brödraskapsäventyr, och fixa till hålrummet efter det borttagna undret (som just nu är fyllt med level 1 verkstäder). Alla rutor ska ha en uppgift, inga tomma rutor ska förfaras! ;)
 

Gaiona

Mästare
Det gäller ju även att ha så lite väg som möjligt och om möjligt kortsidorna av byggnaderna mot vägen, visserligen ger vägarna kultur men ganska lite så inga vägar till byggnader som inte producerar något.

Det är pyssligt att få till det och rätt kul att hitta en bra lösning som man är nöjd med.

För de som ännu inte upptäckt elvenarchitect.com så kan jag varmt rekommendera den sidan.
 

harpan

Legend
De Under som man ska bygga om man vill se dom på bergsidan/klippan är:

*Miltärt kloster(alver) /Fristaden(människor)
*Kristallfyr(alver) /Den stora klockspiran(människor)
*Bergshallar
*Dvärgiskt bålverk
*Blommande handelsmannagille
*Välståndets torn
Tack ser framemot att skaffa dom ser så cool ut !!!!
 
Topp