• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Favoritunder/sämsta under

Josefin89

Legend
Vilket är ert favorit underverk och varför?

Mitt är hittills:
Stormens nålar, det känns som det är det undret som gett mig mest hittils.:cool:

Vilket under ångrar ni eller tycker sämst om?

Hemligheternas bok, tycker det ger förlite valuta för platsen den tar. Men har inte hjärta att ta bort det. :confused:
 

ZpaRoW

Mästare
Min"a" är Kristallfyren för då får man längre tidsboost och sen Blommande handelsmansgille, mer portalproduktion och sen kan man köra grossisten varje dag! Enars ambassad och Oundlig utgrävning är inga höjdare enligt mitt tycke ;) o De högas tron :p:eek:
men man skulle vilja ha alla för få "berget" mer utsmyckat :cool: så alla underverk skulle man ha i en separat underjord/himmel:rolleyes:



555.jpg
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
:kp::kp::kp::kp::kp: Absolut prio ett att uppgradera är Drakklostret, åtminstone till nivå elva, men gärna till nivå 26, eftersom man då kan strunta i några andra under som har med mana-förfall och tillverkning att göra. Med drakklostret får man mana på beställning varje gång man använder besvärjelser, hur smidigt som helst. Dessutom är den flygande draken så otroligt söt. :kp::kp::kp::kp::kp:

Sedan är alla militära under viktiga för mig personligen, eftersom jag gillar att se mina soldater överleva striderna. Vid svårare strider överlever soldaterna inte i alla fall, så därför är det lika viktigt med de under som snabbar på soldat-tillverkningen i de olika byggnaderna: Stormens nålar, Den flygande akademin och Segerkällorna. Men jag rekommenderar varmt varje under som ger soldater, som ökar slagkraft, hälsa, mm, där har jag inte hoppat över något alls.

De under som jag har valt bort är dessa: Hemligheternas bok: trodde först att den var bra, sedan insåg jag att jag hade kastat bort de KP som jag stoppat i undret, så bedrövligt dålig utdelning - Oändlig utgrävning: Det fulaste undret av dem alla, det ger mig rysningar, en lerpöl med sandhögar i min fina stad, nej tack, Välståndets torn är mycket bättre i jämförelse. - Enars Ambassad: ger mana och runskärva vid kartläggning av provins, platsen i min stad behövs till annat, tex Pariserhjul (Runskärvor) och Drakklostret (Mana) - Mörkrets labyrint: Minskar manaförfall, och producerar mana. Stort och inte så snyggt under, Återigen: Drakklostret ersätter detta lätt. - Det goda grannskapets fyr: läs vad den gör själv, jag valde bort den till förmån för alla andra jag ville ha, den är inte dålig, men inte helt bra heller.

En särställning har De högas tron: Jag kommer att ta fram och utveckla det undret så småningom, för att komma högre upp i rank, men känner inte att det är min prio just nu. Det kan vara så att jag aldrig sätter ut den, eftersom jag hellre lägger KP på att förbättra de under jag redan har, men som sagt, man vet aldrig... Jag har slängt fram den tidigare ett par gånger, för att genast riva den, och första gången fick jag en ny profilbild. Men viktigast var att jag kunde sätta in runor som jag hade massor av till just den, så jag fyllde raden med run-skärvor och kunde skräddarsy en runa till ett annat under som jag ville ha klart. Jag hoppas ni fattar vad jag försöker förklara här... o_O Det är ett bra sätt när man är otålig, förutom att tillverka run-skärvor i akademin, pariserhjul, eller att få dem i turneringar och så. Ibland har jag bara så bråttom... Tålamod? I detta spel? Hmmm... :rolleyes:

Sedan har jag valt att använda alla andra under och de fyra under som kom från de två sista kapitlen (för närvarande), Konstruktioner och Elvenarer är riktigt bra varenda en. Jag älskar verkligen Tidsportalen. :diamond::diamond::diamond:
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Sedan vill jag lägga till De tre vackraste undren i min stad, för det är också ett kriterium till varför de får finnas eller ej i min stad:

Segerkällorna
1573343567661.png


De flesta av undren är dessutom vackrare när man ser animationerna, och det gäller allrahelst Välståndets torn, och Vakttornets ruiner. Så de måste ses in action, för att man ska kunna uppskatta dem till fullo, men jag visar dem med en stillbild här ändå.

Välståndets torn
1573343490629.png

Välståndets torn med dess glittrande vatten som faller ner på sidan om hörnen på det kantiga tornet måste verkligen ses animerat för att man ska se hur välgjort det är.

Vakttornets ruiner:
1573342849830.png

De tre fåglarna som cirkulerar runt Vakttornets ruiner gör undret komplett tillsammans med flammorna som brinner så hett att de lyser blått. Det verkar vara väldigt syrerikt i luften kring dessa ruiner.

:)
 

DeletedUser578

Guest
Än så länge har jag bara Stormens nålar. Spelar kanske inte så mycket att jag hinner med att underhålla fler än så. Men lyssnar gärna på tips, och blir det ett till under får det nog bli Drakklostret när jag väl får möjlighet till det.
 

Mammio

Mästare
Älskar mitt militära kloster (heter Fristaden för människor) många soldater är evigt tacksamma för denna byggnad :)
Fulaste (enligt mitt tycke) som aldrig kommer in i min stad är utan tvekan Mörkrets labyrint. Den tjänar inget som helst syfte om man istället har Drakklostret, en utmärkt toppenbyggnad.
Men alla Under spelar olika roll och ska passa ens egen spelstil, det är det viktigaste :)
 

Mammio

Mästare
Senast ändrad:

Josefin89

Legend
Lite extra tips: På den här sidan kan ni läsa på djupet om varje Under, fördelar/nackdelar och också jämföra liknande Under med varandra

Glöm inte heller att det finns mycket att läsa om Uråldriga Under i vårt wiki https://se.wiki.elvenar.com/index.php?title=Uråldriga_under
Har allt läst där men gillar att få andras perspektiv på vad dom tycker. Inte alltid man tänker på vissa saker mm. :)
 

Rosis

Mästare
Och jag tycker det är kul att fler och fler skriver här på Forumet, det var en bra tråd du startade Josefin89. Tycker också det här är intressant, fler borde skriva i denna tråd, strunt samma om vi säger liknande saker... Då förstärker vi ju bara varandras åsikter... Och har vi olika åsikter, desto bättre! Då kan man fundera på de olika sidorna av mynten, eller undren... :D
 

DeletedUser166

Guest
Drak klostret är utan tvekan bäst sen avgrunden, ja gillar handelscentrum gillar ja oxå eftersom ja gör mycke varor. Viktigare är nog att lista dom sämsta. De Högas tron är ju de sämsta undret i spelet. sen oändligutgrävning och enars ambassad.
 

Macbolan

Mästare
Rhavin har helt klart en "Poäng" i att lista dom sämsta UV...Men å andra sidan så bör man beakta att även dom "sämsta" kan vara nyttiga för nya spelare!
Men som så mkt annat...så finns det ett "Bäst före Datum"...vilket gäller även för Elvenars olika UV! ;)
När man kommer upp i Rank/kapitel..så blir vissa UV överflödiga..och man måste bita i det "Sura Äpplet"..å dumpa vissa UV! :(
/Mac
 

Macbolan

Mästare
Sen håller Jag med Rhavin..Om att Drakklostret är grymt Bra!
Har man forskat fram detta UV samt byggt ut det rejält..så behöver man Inte bekymra sig för Mana i framtiden!
Detta förutsätter att man har en fullt utbyggd Magiakademi eller är aktiv i Turneringar..så det kommer in Spells!
Och genom att anv. Spells för sitt Manainföde..så behöver man inte bekymra sig över att 10% försvinner varje dygn..Man styr infödet av Mana själv..När man behöver detta! ...en annan Stor fördel är att man kan skippa Byggen som ger Mana...till fördel för annat! :cool:
/Mac
 
Topp