• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Elvenariska spelen

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback och diskutera eventet!

Förslag på frågor ni kan svara på:
  • Hur var grafiken?
  • Vad tycker du om storpriset?
  • Hur var de dagliga priserna?
  • Ni som spelat tidigare event med samma system, har det blivit bättre eller sämre?
 

Midgard

Kändis
Fantastik grafik det här eventet och jag älskar undervattenstemat! Många snygga byggnader bland de dagliga priserna (roligt att man spelar på mana/manta)! Hade gärna sett åtminstone ett dagligt pris som ger kännande varor.

Tidvattnets triumf är riktigt snygg i de tidigare nivåerna, med människorna som fiskar. Jag gillar att man kan välja vad den ska producera, men är den inte lite svag jämfört med tidigare evolverande byggnader? Om jag jämför produktionen av verktyg och mana med andra evolverande byggnader så är den förhållandevis svag givet att man bara får ett pris per dag och inte 3-4 stycken priser.
 

Gaiona

Mästare
Det är bara 5% av spelarna som når till silver, det krävs lite extra för att vara bland dem.
 

potter

Mästare
Jag anser att belöningarna med extra sjöhäst mat som bonus (även i framtida nya event) borde vara högre i %.
Som det är nu så får man inte så stor chans på extra sjöhästmat.
 

Jian

Mästare
Hobby.png

Vilken härlig tävling
här får man belöningar bara man öppnar spelet :)
 

Rhavin

Medlem
Ja vill bara nå brons, för är man ute efter kp så är de bättre med ett vagnsbibliotek än pariserhjul även om man får 30 kp mindre i priset direkt ger de mer kp totalt att få brons.
 

Mirabella77

Legend
Denna var helt ok och jag ska sätta ut storpriset!


***
1628702507586.png

Jag hamnar alltid i brons även om jag kämpar hårt, kommer till de dagliga väldigt snabbt o får många sjöhästmat! Det går inte komma över borons om man inte köper sjöhästmat, vilket jag tycker det är inte så rimligt då som de som inte köper sjöhästmat behöver mest dessa sjöhästuppgraderingar, medans man måste köpa för att få den i guld!
 

Gaiona

Mästare
Jag har kört med en konsekvent (hemlig) taktik och kommit upp i Silver (om det håller ända in i mål) men guld ser jag som helt omöjligt att nå utan att använda några pengar.
 

Jian

Mästare
Järn vägars.png

Järn vägars

Det har betydelse var i spelet man är också, jag har fått vänta, inaktiv, i över 1 dygn, t.ex. när det gällde att fixa en ny provins.

Någon som kommer ihåg hur det varit i tidigare Ligor?
Det är betydligt högre poäng/deltagande i det här evententet. Reklaminsatserna har också varit högre.
 

Mirabella77

Legend
Visst har ens kapitel till en viss grad påverkan i den saken. I början, kapitel 1 och 2 var det hopplösst med kapitlen men sen när man växte fick man tidsbooster och andra grejer som underlättade uppdragen vart det lättare och man lyckades. Men tyvärr när man hamnar i höga kapitel så är det inte lika lätt att kartlägga och göra klart en forskning som i lägre kapitel för det helt enkelt tar för långt tid. Så jag tycker att både hög kapitel och låg har sina fördelar och nackdelar.
 

Gaiona

Mästare
Med tidsboostrar så kan man fixa en hel del uppdrag ganska enkelt, mitt tips (som inte är hemligt), slösa inte bort tidsboostrar, låt saker ta tid när det inte är viktigt att göra klart snabbt.
 

Macbolan

Mästare
Jag har kört med en konsekvent (hemlig) taktik och kommit upp i Silver
Min "Hemliga" taktik är att öppna plånboken..å bara Ösa Ut Svenska statens Riksdaler! ;):rolleyes:
..Sen gillar Jag att Skattefuska Oxå..samt lura staten på Momspengar!...Allt för att lyckas får GULD i Elvenar! :cool::p
/Mac
 
Topp