Ja, både Kartlägg provinser och Köp KP finns det en samstämmighet på den svenska servern, som jag förstått det, om att de borde tas bort som uppdrag från evenemangen. De dyker upp relativt ofta också.
Ett argument för att Kartlägg provins borde tas bort, förutom att det tar lång tid efter några kapitel, är att det, och det här har jag tagit upp tidigare, vid början av varje kapitel i Forskning står hur många provinser som behöver ha utforskats, och att det är väldigt lätt att ha utforskat för många provinser. Missförstå mig nu rätt. Det hela handlar om balans. Det är många som kommit långt i kapitlen, som muttrar över att där är ont om plats i deras städer. Min poäng är att om en spelare redan från början bara utforskar det antal provinser som krävs för nästa kapitel, istället för att slutföra mängder med sådana uppdrag i evenemangen, så kan spelaren ha bättre balans på plats i sin stad över längre tid. Uppdraget skulle kunna flyttas från evenemangen till Kapitlens uppdrag. Precis som att få ett uppdrag att ha 30 landsvägar i sin stad och få en belöning för det, kan spelaren få i uppdrag att utforska det antal provinser som krävs för att kunna öppna nästa kapitel i Forskningen, och få en belöning för att uppdraget är slutfört. För de uppdragen är ju till för att guida och stödja spelaren att på bästa sätt komma vidare i spelet och stadsutvecklingen. Då borde balans vara en nyckelfaktor. Jag kopierar detta och lägger det som ett förslag också, inte bara som feedback i denna tråd.