• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event Feedback: Fenixens gryning

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback och diskutera eventet!

Förslag på frågor ni kan svara på:
  • Hur var grafiken?
  • Vad tycker du om storpriset?
  • Hur var de dagliga priserna?
  • Hur var uppdragen?
  • Ni som spelat tidigare event med samma system, har det blivit bättre eller sämre?
 

macaroj

Medlem
Håller med dig till 100 %, bara KP köp och konfrontationer. Eventen har blivit tjatiga, tråkiga o dyra och inte får man speciellt mycket för besväret heller . Synd för de brukade vara roliga förut med flera bra byggnader och något att se fram emot
 

Gaiona

Mästare
Håller med dig till 100 %, bara KP köp och konfrontationer. Eventen har blivit tjatiga, tråkiga o dyra och inte får man speciellt mycket för besväret heller . Synd för de brukade vara roliga förut med flera bra byggnader och något att se fram emot
Det kan ju vara så att delar i spelet har annorlunda krav, när det var dags för mig att börja tillverka orcher så vann jag en massa orchskepp i det då pågående eventet, när det var dags att samla mana så vann jag byggnader som tillverkade mana och motsvarande för frön men nu har det inte dykt upp några nya behov sen dess, byggnaderna i eventet har då blivit relativt ointressanta så jag satsar istället på att vinna Episka instanser som ger trupper!
 

Taj-Lej

Kändis
hej jag bara undrar hur man kan ha en vinst på kedjan som undrens bok i värsta fall är den ju inte värd mer än en skärva????
skärpning nog ska det väl vara bättre vinst efter 20 fjädrar och hur många uppdrag det är orkar jag inte räkna ut
näää skäms

Mvh Taj
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Ett fel i texten, tror det var i uppdrag 47. Såg det i en annan häromdagen men han inte fota eller ta nr på det uppdraget då, gissar dock på uppdrag 40.

1649656063618.png
 

Gaiona

Mästare
Tack för länken! Vad betyder symbolerna till vänster? Är det basvaror, förädlade, magiska och kännande varor?
Placera muspekaren över respektive symbol så ser du vad de representerar (engelskt namn förstås), om du använder en mobil enhet så håll en stund på varje enskild symbol så dyker det upp en meny där det engelska namnet står överst.
 

potter

Mästare
Varför finns "Kartlägg provinser" kvar i eventet? När man kan tillverka Marmor mosaik x antal ggr. Eller Dekorativa pelare x antal ggr?
Alternativen borde finnas där vad det gäller Kartlägg provins, eller hur?
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Varför finns "Kartlägg provinser" kvar i eventet? När man kan tillverka Marmor mosaik x antal ggr. Eller Dekorativa pelare x antal ggr?
Alternativen borde finnas där vad det gäller Kartlägg provins, eller hur?
Hängde inte riktigt med på det sista, men jag funderar på om det är lättare/snabbare för små nya spelare att kartlägga en provins än att göra ett antal varor i tillverkningen? Jag minns en gång en tid då det bara tog några timmar för att kartlägga en provins (ja, jag vet att det är år sedan... men ändå ;) )

En tanke bara =) Jag använder aldrig kartlägg en provins alternativet längre. Så tacksam att de lagt fram alternativ :)
 

potter

Mästare
Hängde inte riktigt med på det sista, men jag funderar på om det är lättare/snabbare för små nya spelare att kartlägga en provins än att göra ett antal varor i tillverkningen? Jag minns en gång en tid då det bara tog några timmar för att kartlägga en provins (ja, jag vet att det är år sedan... men ändå ;) )

En tanke bara =) Jag använder aldrig kartlägg en provins alternativet längre. Så tacksam att de lagt fram alternativ :)
Ja kartlägg provins har vi tagit upp ett antal gånger och det verkar finnas någon typ av samstämmighet att den borde tas bort ur eventuppgiften och bytas till ett annat moment.

Ja det är ju så att provinserna i början av en spelares medverkan i Elvenar gör att man har kortare tid för att utforska provinser då dem ligger närmre ens egen stad.

Därför tycker jag att den borde lyftas bort mot något annat uppdrag i eventen. :rolleyes: :cool:
 

AlienPoppy

Medlem
Ja, både Kartlägg provinser och Köp KP finns det en samstämmighet på den svenska servern, som jag förstått det, om att de borde tas bort som uppdrag från evenemangen. De dyker upp relativt ofta också.

Ett argument för att Kartlägg provins borde tas bort, förutom att det tar lång tid efter några kapitel, är att det, och det här har jag tagit upp tidigare, vid början av varje kapitel i Forskning står hur många provinser som behöver ha utforskats, och att det är väldigt lätt att ha utforskat för många provinser. Missförstå mig nu rätt. Det hela handlar om balans. Det är många som kommit långt i kapitlen, som muttrar över att där är ont om plats i deras städer. Min poäng är att om en spelare redan från början bara utforskar det antal provinser som krävs för nästa kapitel, istället för att slutföra mängder med sådana uppdrag i evenemangen, så kan spelaren ha bättre balans på plats i sin stad över längre tid. Uppdraget skulle kunna flyttas från evenemangen till Kapitlens uppdrag. Precis som att få ett uppdrag att ha 30 landsvägar i sin stad och få en belöning för det, kan spelaren få i uppdrag att utforska det antal provinser som krävs för att kunna öppna nästa kapitel i Forskningen, och få en belöning för att uppdraget är slutfört. För de uppdragen är ju till för att guida och stödja spelaren att på bästa sätt komma vidare i spelet och stadsutvecklingen. Då borde balans vara en nyckelfaktor. Jag kopierar detta och lägger det som ett förslag också, inte bara som feedback i denna tråd.
 
Senast ändrad:

potter

Mästare
Provinser ger inte den effekten utan är ett komplement som var och en kan utföra under den tiden som man "återhämtar" sig och vill ha tid till att just utforska provinser men min poäng är att det blir kontraproduktivt att ha med detta som en del i eventen!

Balansen kommer automatiskt men som sagt, ju större stad desto längre tid tar det att utforska provinser. Att då vänta in denna forskningen i ett event blir bara fel. Om man har 3 eller 4 alternativ till eventet, kanske "kartlägg provins" inte skall vara ett uppdrag är mitt argument, då det blir kontraproduktivt. samma tycker jag det är med "uppgradera en byggnad till nivå 5 eller högre".

Se mitt inlägg ovan.;)
 

Midgard

Kändis
Ja, både Kartlägg provinser och Köp KP finns det en samstämmighet på den svenska servern, som jag förstått det, om att de borde tas bort som uppdrag från evenemangen.

Det är bra att det finns alternativ till kartlägg en provins. Att köpa kp tycker jag är ett lätt uppdrag, så att att det finns samstämmighet på servern håller jag inte med om.
 
Topp