• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Fenixkulternas sammankomst

ZpaRoW

Mästare
when you feed the Coldfire Phoenix, it will award you with additional KP with each completed scout tolkar iaf jag som man bara "hittar" den och inte klarar av den med stid/förhandling efter man upptäckt den
 

Mammio

Mästare
Om kylflammande Fenixen: matningseffekten ger kunskapspoäng per slutförd kartläggning. Man behöver alltså inte göra klart provinsen med strider/ge varor, enbart kartlägga den.
Matningseffekten varar i 24 timmar, så man får vara uppmärksam så effekten fortfarande är igång när en kartläggning blir klar.
 

Mammio

Mästare
Jag har fått intrycket att en Provins är klar å utforskad först när man har fixat striderna i den!?
Vilket skulle innebära att man kan ha en massa öppna provinser...som behöver Forskas/strida klara...Och mata Fenixen strax innan man slutför dessa provinser!?
Du har rätt i att utforska/göra klart en provins innebär att strida/ge varor. Men i det här fallet med Kylflammande fenixen behöver inte provinsen göras klar, bara kartläggas.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Ja det blir tokigt, framförallt för er/oss som är långt fram i spelet. Det tar ju fantastiskt lång tid att spana en provins och när matningen varar i 24 timmar räcker det bara till 1 provins (om man vaktar tiden noga).
Nej jag omskapar mina artefakter till förra årets fenixar istället :)
 

harpan

Legend
Hmm...Jag har fått intrycket att en Provins är klar å utforskad först när man har fixat striderna i den!?
Vilket skulle innebära att man kan ha en massa öppna provinser...som behöver Forskas/strida klara...Och mata Fenixen strax innan man slutför dessa provinser!?

OM INTE..så är den värdelös...så Inno behöver tänka Om...;)
Jag har massa förberedda provinser men det e 10 konfrontationer som räknas, trodde det var 10 klara men nix , håller på dom , vill fylla upp med kraschade ägg , påsk på er
 

DeletedUser166

Guest
Ja tycker den är ganska tydlig och de är ju kanske inte en byggnad som är värd att ha om man inte har en plan att gå för de, för mig är den redan värd har redan dragit in 70kp på den och den är inte särskillt gammal
 

ZpaRoW

Mästare
Håller med dig mac, 5-6 dar å vänta in en och aktivera fågeln, klantar man sig så får man vänta 5-6dagar till för några kp... nee som du skrev innan hade man behövt strida lr förhandla fram den så hade fågeln varit hmmm bra! bara har 10 provinser liggande å sen aktivera fågeln å ta alla provinserna och få massa kp. men då det finns uppdrag med utforska så vill man ju kunna ha nån kvar till eventen med.. nepp denna fågeln får ligga å gotta sig i "påsk ägget" på lagret
 

Elvenlis

Legend
Den ger iaf kännande varor,,,, annars tycker jag detta event var boring, bara samma uppdrag flera gånger om och jag fick inte ens dom kraschade äggen, inte för man kan göra nåt med dom men dom var fina att se på.
 

Aurene

Legend
Kundskaps poäng per slutfört kartläggning, jag la ut den bara för månsten, kp får man ju 10 per dag och från provinser samt turneringar och vissa byggen/uråldiga.
 

DeletedUser166

Guest
Kundskaps poäng per slutfört kartläggning, jag la ut den bara för månsten, kp får man ju 10 per dag och från provinser samt turneringar och vissa byggen/uråldiga.
Va säger du 10 per dag du får ju en i timmen de är ju 24 per dag:) Kp är ju de viktigaste i spelet om du inte kan va inne så du sammlar in dom så lägg spellen som gör att du kan hålla 20 kp.
 

Gaiona

Mästare
I kalendern från den franska revolutionen så var det tio timmar per dygn, hundra minuter per timme och hundra sekunder per minut, dessutom tio dagar per vecka (det sistnämnda gjorde arbetarna revolution mot pga det var för långt mellan helgerna så kalendern slog aldrig igenom)...
 

ZpaRoW

Mästare
Varför gjorde dem inte så att man får fenixens bonus när man STARTAR en utforskningen av en provins och inte en slutförd kartläggning,??
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Varför gjorde dem inte så att man får fenixens bonus när man STARTAR en utforskningen av en provins och inte en slutförd kartläggning,??
För att man inte ska kunna avbryta det efteråt? :);)

Jag tyckte inte att det var några speciellt spännande byggnader i detta event, men gillar att man kunde fixa artefakter till de gamla byggnaderna, nu fick jag en möjlighet att bygg en till av de gamla fåglarna. Tack för det :D

Har inte använt de nya plutonerna ännu men ska bli spännande och se vad de kommer innebära för spelet framöver.
 
Topp