• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Halloween event, Dr. Freakenspleen

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni ge feedback om halloween eventet "Den skakande berättelsen om Dr. Freakenspleen".
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Vilket slott menar du? Det i tillkännagivandet eller när man laddar spelet?
 

Aurene

Legend
denna :)
shivering-tale-of-dr-freakenspleen-large.png
 

RosCool

Legend
Uppdraget "Samla in 4 visionsdimma eller forska fram en teknologi" känns som att välja mellan pest eller kolera. Jag försöker verkligen tillverka katalysatorer när jag kan och spara dem till speciella grejer jag vill tillverka. När man inte är med i nån relikturnering är reliker väldigt sällsynta och tillverka katalysatorer är inte nåt jag gör varje dag. Och som kommer ett uppdrag som det här, då jag får kasta bort de stackars katalysatorer jag kunnat tillverka. Känns en aning meningslöst. Nu har jag inte ens tillräckligt för att kunna samla in 4 visionsdimma.

Det andra alternativet, forska fram en teknologi kommer ta mig minst två dagar och då har man tappat rätt mycket tid i eventet.
 

RosCool

Legend
Sedan var föregående uppdrag, "Samla in en mindre mängd brädor" missvisande, för det var inte en mindre mängd jag behövde producera utan väldigt mycket.

Jag ger nog upp nu... synd för jag ville verkligen ha byggnaden.
 

Gaiona

Mästare
Uppdraget "Samla in 4 visionsdimma eller forska fram en teknologi" känns som att välja mellan pest eller kolera. Jag försöker verkligen tillverka katalysatorer när jag kan och spara dem till speciella grejer jag vill tillverka. När man inte är med i nån relikturnering är reliker väldigt sällsynta och tillverka katalysatorer är inte nåt jag gör varje dag. Och som kommer ett uppdrag som det här, då jag får kasta bort de stackars katalysatorer jag kunnat tillverka. Känns en aning meningslöst. Nu har jag inte ens tillräckligt för att kunna samla in 4 visionsdimma.

Det andra alternativet, forska fram en teknologi kommer ta mig minst två dagar och då har man tappat rätt mycket tid i eventet.
Håller med dig, det här blir tufft, vi klarar det tack vare att vi har tillräckligt med kombinationskatalysatorer eftersom vi tillverkar den hela tiden (men nu börjar magipulverrelikerna ta slut).

Mindre mängd marmor fick vi men det tog nästan ett dygn det med...

Blir nästa uppdrag för tufft så ger vi nog upp vi med...
 

Gaiona

Mästare
Tack för tipset, ska analysera listan och se vad den innebär.

Just nu är vi på punkt 7, är lite osäker på vad det innebär i praktiken men hoppas på föremålen som är på G från några av våra byggnader såsom önskebrunnen.
 

DeletedUser598

Guest
Tack för tipset, ska analysera listan och se vad den innebär.

Just nu är vi på punkt 7, är lite osäker på vad det innebär i praktiken men hoppas på föremålen som är på G från några av våra byggnader såsom önskebrunnen.

aah! ok Enchantment är förtrollning så uppdraget är att skaffa förtrollningar (T.ex Förtrollad begåvning, provisionens kraft eller katalysatorer) . Kan man få från turnering, göra i magiakademin eller dom 3 putsningskistorna man får per dag om man har lite tur =)
 

Gaiona

Mästare
aah! ok Enchantment är förtrollning så uppdraget är att skaffa förtrollningar (T.ex Förtrollad begåvning, provisionens kraft eller katalysatorer) . Kan man få från turnering, göra i magiakademin eller dom 3 putsningskistorna man får per dag om man har lite tur =)
Tack, några turneringskonfrontationer löste problemet så att jag fick förtrollningarna.
 

Gaiona

Mästare
Jag med, nu när jag tittat efter. Hittills har jag inte klarat av ett enda event fullt ut... yippie! ;)
Vi hittade Elvenar i september och lyckades ganska bra i hösteventet, satsade på pandan (eftersom vi inte vill kriga) och fick upp den till utvecklingsnivå 8 vilket vi är väldigt nöjd med.

Nu vill vi bygga upp vår stad och få igång tillverkningen ordentligt så vi kan bygga upp lagret och ta nya provinser samt forska.
 

Aurene

Legend
Jo det blir lite svårt att få ihop T1 (Stål ) varor för mina fabriker producerar kännande T1 ( Platina ):confused:
 

Rosis

Mästare
Men... Producerar du inte enbart kännande i den du har boost? Om du har standardboost av Stål :steel:, så är ju din boostade kännande vara Alvträdgummi
sentientplanks-e1537716603174.png
, dvs bäst är då att tillverka mängder av vanligt stål i stålfabriken, inte platina. Istället ska du tillverka mängder av Alvträdgummi i brädfabriken och byta dig till de andra, platina och månsten, precis som du byter din boostade vara stål mot marmor och brädor. Att tillverka det man inte är boostad i är en stor förlustaffär.

Så, om ens standardboost är stål :steel: är ens boostade lännande vara Alvträdgummi
sentientplanks-e1537716603174.png

Om ens standardboost är Marmor :marble: är ens boostade kännande vara Platina
sentientsteel-e1537716655195.png

Om ens standardboost är Brädor :plank: är ens boostade kännande vara månsten
sentientmarble-e1537716562270.png


Var och en spelar så klart som man vill, men det går myyyycket snabbare att utvecklas om man gör så. ;)
 

Aurene

Legend
Alvträdgummin behöver man till månsten som man också behöver till forskningen och uppgraderingar, jo verkligen vi spelar alla olika, poängen är att man är tvungen att avbryta sin forskning, uppgraderingar under eventet om man försöker få byggnaden. ;)
 
Topp