• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Majfirande

Elvenlis

Legend
Inte jag heller. Jag blev inloggad på web versionen och det var mest bara svart och provade på datorn, där var det färg men jag fick inget för det,,,, det står också öppna en julklapp,,, jag appar det står inte så på datorn och jag har inte fått plätten att bygga trädet på heller,,,
 
Senast ändrad:

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det verkar som att länken i mailet inte fungerar för någon som ni säger.
Det kommer ett nytt under dagen imorgon!
Verkar även som att present har blivit kopierat från juleventet så det står julklapp istället, det kommer fixas i uppdateringen på torsdag.
Har fått rapporter om att det tar lite tid innan man får Majträdet också så får ni inte den direkt som ni tryckt på den, så bör den vara på väg.
 

Rosis

Mästare
Jag är besviken på just denna typ av event. Viktigaste anledningen är att detta event handlar enbart om tur. Men här kommer mitt lååånga inlägg om vad jag tycker.


Kritik 1: Man kan inte styra själv och välja om man vill ha större chans att få tex verkstadsinstanser, eftersom det bara är en sörja av en massa grejer i en enda hög.

Förslag 1: Varför inte dela upp presentbrädet i tre kolumner, en verkstadsinstansdel, en myntinstansdel och en tidsboostersdel, där man dessutom kan få olika andra typer av belöningar? (Som även de kan variera beroende på vilken kolumn man rör sig i, eller så är de desamma på alla tre kolumner) Viktigt här i mitt förslag är då att dagens byggnad kan finnas som en vinstchans på de grejer som man öppnar, precis som i Spiran, och inte dold bakom en enda present. Detta innebär att man kan vinna mer än en dagens byggnad om man har en redig tur... Vilket känns som lättare och roligare, men som ändå InnoGames bestämmer ration för helt själv. Självklart ska man kunna hoppa mellan kolumnerna på ett och samma bräde.


Kritik 2: Att tvinga oss att trycka på en grej för att få en present är helt okey, eftersom det är en valmöjlighet vi har. Men att lägga in att vi dessutom måste trycka inte bara en, utan två gånger till, för varje poäng vi samlar in för att avancera så vi får våra artefakter, så i detta fall körsbärsträdet utvecklas med blommor, känns helt onödigt. Dessutom smärtar det mina handleder.

Förslag 2: Om ni verkligen vill ha kvar att vi aktivt måste välja när belöningen ska räknas mot det stora målet, som nu, när vi måste trycka två gånger för att få in en poängs värde i körsbärsträdet, gör det då gärna med färre knapptryckningar tack. Varför inte erbjuda valmöjligheten att slänga in alla poäng på en och samma gång? Den som vill se varje poäng för sig, kan ju sitta och trycka då... Jag tycker annat i spelet är roligare.


Kritik 3: Utseendet på illustrationerna är fortfarande liiite för gulligt/barnsligt. De flesta som spelar detta är vuxna med barnasinnet kvar, men det går inte att lita på det där barnasinnet hur mycket som helst. Visst är körsbärsträdets utseende i detta event ett steg i rätt riktning om man jämför med pepparkakshuset man skulle snickra på förra gången denna typ av event gick, men förbättringspotential finns. OBS, nu pratar jag absolut inte om eventbyggnaden i juleventet, för den var fullkomligt bedårande enligt min mening, jag pratar om utseendet i själva eventet.

Förslag 3: Testa att illustrera nåt elakt någon gång, ondskefullt, och ruskigt... Eller, om det ska vara gulligt, jaaa... Varför gulligt jämt? Varför inte magiskt? Eventet med rymdtema, där man skulle trycka på planeter och man fick se konstellationer var helt magiskt. Nu var det en typ av kistevent med större valmöjlighet, men utseendemässigt så var det mer vuxet, men ändå otroligt snyggt, gulligt, och kul. Så magiskt behöver inte betyda trollkarlar jämt.


Jag hoppas att fler säger vad de tycker om eventet. Håller ni med mig, vill lägga till något, eller tycker det jag säger är helt förkastligt, skriv då. Vi kan inte påverka om vi inte skriver här på Forumet.

Det var allt från mig. Kram till alla som vill. <3
 

Gaiona

Mästare
@Rosis, du ser många bra åsikter, jag hoppas att innogames tar till sig kritiken och gör något åt saken.

Jag har en punkt till, "högsta vinsten" (byggnaden som vi vinner och utvecklar med artefakter) under både detta event och hjärtans-vagnen från valentineventet är inte tillräckligt bra ens fullt utvecklad för att vara värd att sätta ut vilket är tråkigt. De ger för lite belöningar för de 16 rutor de tar upp.

Pepparkaksgården däremot var helt ok som ger hyfsat med T2-varor. Ser fram emot en byggnad som ger hyfsat med T3-varor och framöver gärna en som ger kännande varor (jag är än så länge bara på kapitel 7, feerna).

Vore inte heller dumt att kunna vinna en med en byggnad som ger ritningar, kanske inte jämt men mer som önskebrunnen...
 

RosCool

Legend
Eventet känns omständligt och väldigt överarbetat. När jag läste beskrivningen före eventet började fattade jag nästan ingenting. Så många olika steg och otydligt vad man fick till slut. Nu när eventet startat så förstår jag ju hur man ska göra. Men beskrivningen var inte lätt att förstå. Och jag håller med Rosis, för många moment för att få belöningen = man ledsnar, vägen dit blir för lång.

FoE har precis likadana event. Vilket är lite trist när man spelar båda. Det blir ingen variation. Men utseendet på eventet är så mycket bättre än i FoE. Särskilt händelserna man plockar upp, som har ett utseende som matchar temat för eventet. I FoE verkar man inte tycka det är så viktigt, vilket gör eventet mindre intressant. Så plus till Elvenar-teamet som utvecklar alla moment i eventet och inte struntar i vissa delar.

Om man ska fortsätta jämföra med FoE, så är belöningarna som finns under blomknopparna mycket bättre än i FoE. Här får man belöningar som man verkligen har nytta av. I FoE får man 90% skräp som samlar damm i lagret. Så ytterligare ett plus till Elvenar-teamet.

Beskrivningen av eventbyggnaden behöver förbättras. Är det inte meningen att beskrivningen av eventet ska locka till att spela? Men här kunde man inte avgöra ifall byggnaden var intressant eller inte, och då om eventet är värt att spela eller inte.

Annars gillar jag utseendet på byggnaden, den passar in i Elvenar och den är inte bunden till en viss årstid. Jag tror det är en bra byggnad, fullt uppgraderad. Men helt säker är jag inte :)

Men som vanligt är det för många nivåer på byggnaden och eventet är för långt. Känns som en evighet att nå målet. Även i FoE tycker jag eventen har blivit för långa. På 20 dagar har man hunnit ledsna 10 gånger. Och som vanligt med event i Elvenar, kommer jag förmodligen inte få alla uppgraderingar till byggnaden och då blir den oanvändbar.
 

Aurene

Legend
Och i mitt tycke, eventen är ok, men varför jämt nya evolverade byggen som inte ger något vettigt, och sällan man får dem färdig byggt för att det skulle löna sig och lägga upp dem, istället ge oss möjlighet och få artefakter till de gamla byggen tx. björnarna, stenmonument mm. Mer valfrihet! :)
 

Gaiona

Mästare
Beskrivningen av eventbyggnaden behöver förbättras. Är det inte meningen att beskrivningen av eventet ska locka till att spela? Men här kunde man inte avgöra ifall byggnaden var intressant eller inte, och då om eventet är värt att spela eller inte.
Vi som ser texterna innan eventen har väldigt svårt att bedöma om den text vi får är relevant eller inte men det du kan se är vad byggnaden kommer att ge genom att klicka på knappen Utvecklingar.

Knappen finns på (minst) på ställen, dels högst upp till höger i eventet där Majträdet bygga upp, dels på själva byggnaden, oavsett om den finns i lager eller är byggd (vilket f.ö. gäller samtliga byggnader som utvecklas med artefakter).
 

RosCool

Legend
Vi som ser texterna innan eventen har väldigt svårt att bedöma om den text vi får är relevant eller inte men det du kan se är vad byggnaden kommer att ge genom att klicka på knappen Utvecklingar.

Knappen finns på (minst) på ställen, dels högst upp till höger i eventet där Majträdet bygga upp, dels på själva byggnaden, oavsett om den finns i lager eller är byggd (vilket f.ö. gäller samtliga byggnader som utvecklas med artefakter).

Jo det har jag sett. Men jag hade gärna fått lite mer detaljerad information i beskrivningen av eventet.
 

Gaiona

Mästare
Jo det har jag sett. Men jag hade gärna fått lite mer detaljerad information i beskrivningen av eventet.
Vi får snällt be innogames att göra mer detaljerade beskrivningar inför eventen om det är en allmän uppfattning att det behövs.

Jag misstänker att de flesta inte bryr sig utan tar eventen som de kommer och listar ut hur man ska göra när eventet är på plats. Jag själv är inte intresserad av att läsa detaljerade beskrivningar.
 

RosCool

Legend
Vi får snällt be innogames att göra mer detaljerade beskrivningar inför eventen om det är en allmän uppfattning att det behövs.

Jag misstänker att de flesta inte bryr sig utan tar eventen som de kommer och listar ut hur man ska göra när eventet är på plats. Jag själv är inte intresserad av att läsa detaljerade beskrivningar.

Men det är jag... ett exempel från FoE...

 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag kan tänka mig att anledningen är att det blir 10 utvecklings nivåer * 16 kapitel med olika data, så en tabell på 160 rader (minst).
Det betyder ju så klart inte att den inte bör finnas, så jag skickar vidare feedbacken (tillsammans med allt annat här i tråden).
 
Topp