• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Majfirande

DeletedUser644

Guest
Hej! Jag vet inte om jag är blind eller har missat nåt. Vart är Majträdet?? =)
 

Mammio

Mästare
Vart är Majträdet?? =)
Du måste hämta dina belöningar i milstolparna, så du får en grön bock :) Sen hittar du mycket riktigt Majträdet i lagret.
Visserligen en bild med engelsk text men du förstår nog ändå :)

hämtamaj.jpg
 

Macbolan

Mästare
Ytterligare en skräpvinst! :(
Jag spelar Eventen endast för att sidovinsterna är mera Värdefulla för Mig..än slutpriset!
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Feedback från brödraskapet Ragnarök:

* Tycker som vanligt de är snåla med priserna. Kunde varit mer KP vikta för Undren. Svårt att säga om huvudpriset är så värdefullt, egentligen...
* Jag tycker att det är tråkiga priser.
* utbudet på brädet är kasst. Jag menar, 1 relik för 10 fröer?
* Föredrar systemet med kistor även om de kostar olika mycket. Då kan man välja vilka belöningar man har chans att få och hur mycket man vill spendera.
Man kan också satsa hårt när det är en daglig belöning man gillar.
* håller med alla föregående synpunkter.
* nä dåliga belöningar inte mycke o ha

Sammanfattning från diskussioner i chatten:

Generell uppfattning från våra 25 spelare är att systemet med brädet är dåligt och med de "utfyllnadspriser" (t ex 1 relik) känns det inte värt att lägga för mycket energi på det. De som i vanliga fall använder en hel del diamanter känner inte att det är något de vill använda :diamond: :diamond: :diamond: till.
Vissa av de dagliga belöningarna är måhända intressanta men chansen att få dem vs kostnaden och möjligheten är för dålig.
 

Gaiona

Mästare
Jo, det här eventet är inte mycket att satsa på, jag siktar in mig i huvudsak på en byggnad som ger hyfsat med kultur och invånare per ruta, annars går jag sällan in och använder fröer...

Uppdragen skyndar jag därför inte heller på speciellt mycket, någon enstaka tidsboost har det gått åt men inte många...

Det är roligare att lösa problemen i det nuvarende kapitlet (feer), hoppas bli klart med det lagom till nästa BÄ... ;)
 

macaroj

Medlem
Men du milde ! Vad är fel med Inno ....senaste året har eventen bara blivit sämre och sämre . Sämre eventbyggnader , sämre uppdrag , sämre allt!! Varför en massa militär boostar och reliker , blääää Ge oss sånt vi behöver i spelet istället utan att behöva gå i konkurs i spiran. Alla krigar inte så det blir himmla dyra tidsboostar
 

DeletedUser345

Guest
Men du milde ! Vad är fel med Inno ....senaste året har eventen bara blivit sämre och sämre . Sämre eventbyggnader , sämre uppdrag , sämre allt!! Varför en massa militär boostar och reliker , blääää Ge oss sånt vi behöver i spelet istället utan att behöva gå i konkurs i spiran. Alla krigar inte så det blir himmla dyra tidsboostar
Måste både hålla med och säga emot. Det stora priset kommer att hamna i lagret med de senaste storpriserna. Dock tycker jag detta event har bättre dagspriser än förra, då förra i stort sett enbart hade kultur/befolkning/varor/pengar. Nu har man iaf möjligheten att välja enheter om inga byggnader passar. Saknar givetvis önskebrunnen. ;)
 

DeletedUser166

Guest
Ja säger bara som ja sa sist dom hade de här upplägget, de är helt värdelöst och de kommer inte spenderas en diamant.
 

potter

Mästare
Jag tycker att det finns för få/lite vårfrön att plocka men hoppas trots det att finna 10 artefakter så att man kan vid lämpligt tillfälle bygga upp den.
Sedan kunde man hoppats på att vinna en expansion så att man kan bygga ut sin stad!
 

Rosis

Mästare
Idag tänkte jag satsa på att få minst en svart lotus. Jag hade ett helt gäng med fröer eller vad eventvalutan heter denna gång, men fick tre eller fyra "blanda om". och någon enstaka relik = flera gånger. Jag blev faktiskt sur. Så nu surar jag. :( Och är lite arg samtidigt. :mad: Och min eventvaluta är slut, utan att ha fått något intressant alls. :eek:

Men jag älskar smileys, så de får mig på bättre humör, för det är ju bara ett spel. :p

Men om InnoGames fortsätter med den här typen av event, utan att lyssna på vad vi basunerar ut, hur kommer det då att kännas att spela i fortsättningen tro? Tveksam om jag kommer att finna det vara så roligt i fortsättningen i så fall... Eventen är en ganska stor del av spelet, och är det bara ett lotteri, satsar jag hellre på Drömvinsten i Eurojackpot, eller Lotto, och sitter och tittar på dragningen för det skulle troligtvis kännas lite roligare än vad detta spel utvecklas till i så fall. o_O

Och ja, jag låter kanske lite hård nu, för det finns så mycket mer i spelet att göra än bara eventen, men nej, ryter jag ifrån! :( Det är min bestämda åsikt att alla saker hör ihop och är lika viktiga för att utgöra en hel enhet, och om ett ben haltar som nu eventen gör, då kan man inte galoppera fram över spelvidderna heller. Utan man snubblar fram, det gör ont och går sakta och är retsamt. Usch! Skärpning. Har vi inte pratat om det här förut? :confused:


Lite redigering här då. Lyckades skrapa ihop till två tryckningar till, och fick en "se två-förstoringsglas", vilket gjorde att jag såg två jag inte alls ville ha, och den sista jag sedan chansade på innehöll äntligen min svarta lotus. men den blev alldeles för hemskt dyr. och vägen dit gav bara skit. Om man får säga så. :oops:
 
Senast ändrad:
Topp