• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Majfirande

Macbolan

Mästare
Vad som gör Detta spel värt att hålla fast vid..är den sociala sammanhållning som utvecklas inom en BRA grupp! :cool::)
Vi "Anarkister" skiter oftast i BÄ..och kör övriga Event efter bästa förmåga och Ork! ;)
Men Vi Älskar å logga in en Fredagskväll å hålla partyn å skåla med varandra..då diskuterar vi dom mest osannolika ämnen! :p
Detta gör Elvenar till Ett Underbart spel! :D hehe!
 

Mammio

Mästare
Min avighet mot majeventet är lotteriet. Jag vill kunna välja vad jag ska satsa på och ogillar starkt slumpvisa vinster. 1 relik i vinst hade jag absolut uppskattat om jag var nybörjare men inte nu. Blanda-knappen ska inte dyka upp bland blommorna, den ska vara separat så spelaren själv kan bestämma när hen vill blanda. Då ökar chanserna att man kan få mer än ett dagligt pris om man nu skulle vilja det.

Jag gillar idén med att få 10 frön bara genom att vara en trogen "kund" och logga in en gång om dagen. Det kunde vi fått varje dag, en minipresent, även när det inte är event.

Jag är mycket nöjd med uppdragen. Så skönt att slippa bygga upp tillfälliga fabriker m.m bara för att sen riva igen när eventet är över. Bästa uppdragen på mycket länge. Bra alternativ fanns det också.

Det märks att spelutvecklarna den här gången försökt se till att alla ska kunna få ett fullt utvecklat Majträd. Plus för det.

Det här är ett kort event och jag tycker att värdena på priserna är helt okej. Jag hade 0 när jag började eventet, nu har jag mer. Med tanke på att jag slapp riva staden och eventet är designat så att jag i det närmaste är garanterad ett helt evolverat träd, så är priserna okej för mig. Om det hade varit ett mycket längre event hade jag förväntat mig lite mer krut, så att säga.

När man ser på värden på en eventbyggnad (eller byggnad tillverkad i Magiakademin) så är det lätt att glömma bort, att de sköter sig själva. Dom kostar inga folk, verktyg eller kultur, det sparar man, du får saker istället. Räknar man då värdet per ruta, så är det inte så lite som det först kan se ut.
Exempel: De små badhusen 2x2 (toaletterna) som är med som fyllnadspriser är toppen. I kapitel 16; befolkning per ruta är 352,5. Jämför med bostad nivå 35 5x3 ger befolkning 313,3 per ruta. Bostaden kostar massa verktyg och varor att uppgradera medans badrummen inte kostar nånting.

Jag tycker om utseendet på trädet och flera dagliga priserna. De blev ett fint lantligt, grönt inslag i staden. jag tillhör den sortens spelare som inte enbart går på effektivitet, utan också på vad jag gillar såsom utseende och liknande.
 

DeletedUser166

Guest
Att dom inte har nå skräp (extra skräp ;) ) i visionsdimmekistan den här gången är dock ett riktigt + hoppas de håller i sig till framvarande event
 

ZpaRoW

Mästare
Håller helt med där Rhavin! ;) De enda ja gilla med detta event var att det var snyggt och man fick 10st eventvaluta varje dag om man gick in varje dag, det kan dem fortsätta med :) men det andra hahah usch jaja man får en del fragmet om man säljer av byggnader så det är ju bra ;) fick en x2 men hinner inte få ihop 10st valutor innan eventet är slut så bara där är det ju dåligt! lite bortkastad men kul dem testar nya saker iaf
 

Skogsfina

Novis
Nu när Majfirandet är slut kan jag också konstatera några synpunkter.

*Saknar också Önskebrunnen i eventen
*Saknar även Pariserhjulet
*Anser också att kistorna är bättre eftersom det går att se vad man har chans att få, med presenterna är det ett himla chansade och spenderande av alltför många av eventvaluta innan det önskade objektet fås.
*Dock en synpunkt vad gäller alla event; Jag vill inte ha den offantliga mängden KP som Inno skyfflar ut omkring sig! Varför inte ersätta 3/4 av alla KP med Boostrar?
*Varför har Boostrarna flyttats från event till Tillverkningen i Magiakademin? Det är en himla tidsödande process och dyrt som snus att tillverka Boostrarna istället för att få dem från kistor under eventen.
*Ros för att det på nivå 7 i majträdet ristas runor! Mer sådant! Varför inte låta utvecklande byggnader ha runor på högre utvecklingar? I den här byggnaden finns de bara på en nivå. Eftersom jag inte vill ha alla dessa KP anser jag det inte lönt att utveckla byggnaden till högsta nivån,och då blir det heller inte intressant att samla ihop alla 10 artefakter.
*Ros också för att ett av Storpriserna är en Portalförtjänst eller vad de heter! Varför bara en sådan som Storpris?
*Lite irriterande att i stort sett alla uppdrag bestod av två uppdrag.
*Angående uppdrag så var det i detta event en himla massa konfrontationer att klara av. Jag skulle uppskatta färre konfrontationer och istället ha tillverkning av ett visst antal tusen magipulver, elixir och/eller juveler, så som uppdragen för tillverkning av förnödenheter är upplagd.
*Skulle önska fler kulturbyggnader med över 2000 kultur. I Majfirandet var det endast 2st,varav en fick jag inte med anledning av presenter istället för kistor. Skulle antalet kanske dubblas?
*Vacker design på Majträdet! Härligt med lite dans i staden
*Gillar namnen på de flesta kulturbyggnader som kunde fås under eventet Gör det mer värt att spendera eventvaluta för att kunna bygga och ha byggnader med finurliga namn i staden

Tack för ordet!
 

Skogsfina

Novis
Tänk om man finge en premiumexpansion som storpris, det vore nåt va?
Ja! Det vore verkligen något! Eller hur Inno?

Vore inte heller dumt att kunna vinna en med en byggnad som ger ritningar, kanske inte jämt men mer som önskebrunnen
Håller verkligen med! Det vore något det!

Ser fram emot en byggnad som ger hyfsat med T3-varor och framöver gärna en som ger kännande varor
Det ser jag också fram emot. Mycket.

eventet är för långt. Känns som en evighet att nå målet.
Jag gillar att eventen håller på under lång tid. Det ger tid till att samla ihop eventvaluta för att få artefakter så att högsta vinsten kan utvecklas till högre nivåer. Ju kortare tid ett event håller på, desto mindre chans att få artefakter, vilket gör att lusten att delta i evenemanget inte infinner sig och det känns inte lönt att anstränga sig.

Blanda-knappen ska inte dyka upp bland blommorna, den ska vara separat så spelaren själv kan bestämma när hen vill blanda.
Håller med! Irriterande att blanda och att priserna byts ut. Vid flera tillfällen fanns det första gången tex svart lotus, men jag hann inte få den innan det dök upp Blanda, och när jag blandat så var lotusen utbytt.
 

Skogsfina

Novis
De kan du väl använda till dina uråldriga under istället om du inte vill lägga dem i forskningen...
Ett litet urklipp från Skogsfinas hjärna:

Eftersom det tar lång tid att tillverka allt som krävs för att komma vidare i kapitlen när gästraserna är på besök så går det inte åt särskilt många KP. Många av de uråldriga undren ger inte tillräckligt bra avkastning, om de ens ger något intressant för min stad. Dessutom tar de otroligt stor plats i anspråk. Så det känns inte särskilt lönt att spendera KP i dem. Större delen av KP under Majfirandet investerade jag i grannarnas uråldriga under. Men hade hellre fått, som jag skrev, Boostrar istället.
 

Gaiona

Mästare
Jag misstänker att du skulle ha nytta av att läsa om gästraserna för att se hur du ska få bättre fart på varje kapitel, se här, se rubriken Guest race guide.
 

Mammio

Mästare
Jag vill inte ha den offantliga mängden KP
Kunskapspoäng är nummer 1 som får staden att växa. Jag kämpar för att få så många som möjligt. De behövs till att öppna nya forskningar, konfrontationer, uppgraderingar. Ju mer kp, desto snabbare växer staden.
*Varför har Boostrarna flyttats från event till Tillverkningen i Magiakademin?
De mesta av tidsboostrarna finns nu att vinna i Spiran. Hur spelutvecklarna har styrt om balansen på eventpriser till just Spiran är väldigt tydligt.
en himla massa konfrontationer att klara av
Jag håller med dig, det kan vara väldigt svårt att klara av dessa, beroende på var/vilket kapitel man befinner sig i.
 
Topp