• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyhet Feedback: Spelarförflyttningar

Rosis

Mästare
Jag hade bra många mindre grannar som putsade mig förut, och som var aktiva på marknaden, som har ersatts av guldhögar i den stora flytten, det tycker jag är märkligt och tråkigt. Det har kommit in nya grannar, men inte alls så många, utan det är rätt så avfolkat på många delar av min karta. Och inte så aktivt med puts. Jag är glad för de få tappra som trots allt spelar aktivt.

Men vad avgör egentligen att en aktiv spelare måste stanna kvar på ett område ganska lågt bort från smeten, och inte får flytta till något bättre? Är det bara att några måste hålla liv i ytterområdena å? :oops:

Fast nog är det bättre med guldhögar än med icke-aktiva-spelare, det anser jag absolut, för då går det snabbt att plocka guldet. Tack för mig.
 

Gaiona

Mästare
Men vad avgör egentligen att en aktiv spelare måste stanna kvar på ett område ganska lågt bort från smeten, och inte får flytta till något bättre? Är det bara att några måste hålla liv i ytterområdena å? :oops:
En sådan algoritm skulle nog inte vara så enkel att redogöra för även om jag hade kunskap om hur den vore skriven, men vi lär aldrig få reda på hur innogames har tänkt här mer än vad de skrev i nyheten.

De som placeras i ytterkanten borde rent logiskt vara inaktiva spelare och ju mer aktiv spelare så borde man hamna närmre mitten och därmed omgärdas av andra aktiva spelare.

Det är bara att hålla tummarna kommande måndagar (då förflyttningar sker) att det blir bättre för er som är missnöjda.
 

Mirabella77

Legend
Som tur, fick jag mycket bra grannar, mycket aktivitet och det är kul och marknaden har nu gått mycket bättre än vad gjorde förr med många spelare som hade slutat spela :) Och jag hoppas inte att jag flyttas från min plats nu, jag har några vänner runt mig ju hahaha så hoppas de får i så fall flytta med mig :D
@Rosis du får gärna bli min granne ♥
 

Elvenlis

Legend
Min flytt blev ju ett totalt nerköp och flera i mitt bs har också hamnat på sämre platser,, bara ett par veckor innan de flyttade mig flyttades en av mina bs vänner till min del av kartan ,,så att flyttas till en aktivare del av kartan,, nja , undrar också om man även här får skit för att man är hjälpsam,,ser inno att man hjälper nya spelare och flyttar en dit det är väldigt många nya på liten yta?? Nyårs löfte till mig själv , sluta vara trevlig och hjälpa andra
 

Legopil

Kändis
konstigt, har under en längre tid haft rekord många tomma provinser runt mig, typ ett 20-25 tal. Så funktionen verkar funka dåligt...
 

Macbolan

Mästare
Jag har frågat Om denna biten förr i tiden.dock utan nån respons ifrån Inno!
Jag har samma bekymmer...att Handelsbuden..puttar Ut de som har putsat..så man får Ut på kartan å försöka leta Upp spelare! :(
Mitt förslag är att dela Upp Handelsbud och Grannputs i 2 olika flikar i Averseringar..låt flikarna blinka gult typ..när det kommit In något!
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@Macbolan Inno accepterade det förslaget när jag gav dem det, tyvärr blev det lågt prioriterat och det har inte hänt något med det.
Det har inte direkt kommit liknande förslag från andra servrar, men efter spelar förflyttningarna som skett på alla servrar så har det i princip blivit den mest efterfrågade funktionen.
Du och andra som föreslagit det här på svenska servern är bara lite före alla andra ;)
 

AlienPoppy

Medlem
Åh, jag blev flyttad till en av mig oerhört uppskattad plats på kartan! Massor mer med grannhjälp att både ge och få :) Hoppas innerligt att inte bli flyttad till en mindre aktiv del *blundar och önskar intensivt som Mr Potato Head
 

Rosis

Mästare
Då verkar det vara som att Inno behöver fler påtryckningar? Och då är frågan, även om vi vet att Inno sagt ja till detta men att det inte är prioriterat i tid här och nu, så kanske Boefst ska tala om för Inno att vi tjatat om det några gånger sedan sist han påtalade det för dem? Bra länk Midgard.
 

Rosis

Mästare
Och för att återgå till spelarförflyttningar - jag är fortfarande kvar i utkanten av Elvenar-världen. Men jag klarar mig ändå även fast det blåser lite ödsligt från både öster och norr, ja även lite uppe i söder också. Väst verkar vara ett bra väderstreck att förflyttas på, i alla fall för mig. Tycker bara att det är konstigt vilka val som görs med dessa spelarförflyttningar...
 

pling

Medlem
vi är i samma värld, rosis. men så tokigt är det väl inte. jag har många hjälpredor här;)
 

Rosis

Mästare
Het galet är det inte, eftersom det finns aktiva spelare runt om ändå, och inte bara guldhögar. Trots det var det var många aktiva som försvann i den stora migrationen - inte bara inaktiva spelare, och jag blev granne med massiva mängder guldhögar och byteshandeln plus putsen dog tillfälligt. Sedan tillkom det flera grannar som fick segla hit, men jag tycker det är lite konstigt system ändå. Jag hade gärna seglat iväg också. :cool:
 
Topp