• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Vintermagi

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Här kan ni skriva feedback om vintermagi evenemanget, jag är nyfiken på vad ni tycker om uppdragssystemet i detta eventet.
 

DeletedUser166

Guest
redan innan de börjar kan ja säga att med tanke på hur upplägget är i de här eventet så kommer ja inte spendera pengar/diamanter vilket ja hade tänkt göra i ganska stor skala om de varit som dom senast uppläggen. Känns inte som man kan gå lika hårt för de man är ute efter, har suttit och öppnat kistor i timmar i sträck i nått event tidigare, tiden tror ja ökar väldigt mycket för att kunna få ut samma vilket gör att de inte känns intressant för mig i alla fall.
 

DeletedUser514

Guest
Jag gillar idén att kunna spela på procenten med shuffle/tjuvkika och liknande möjligheter.
Får se hur jag känner för det faktiska användandet när det väl är dags.
Vore ju såklart tråkigt om man vill ha dagens pris och har klickat några lådor för att sedan få en shuffler och därmed starta om såklart. Men på det stora hela borde sannolikheten totalt kanske inte skiljas åt så mycket mot tidigare, eftersom en välplacerad shuffle eller visa presenter snarare höjer chanserna.

Intressant att se hur det går!
 

Rosis

Mästare
Det krävs ju egentligen lite testning innan jag kan säga riktigt vad jag tycker om detta, men redan nu, på den första dagen måste jag uttrycka min bestörtning... ...känns inte det lite väl barnsligt att behöva trycka på en hammare X antal gånger för att få till en bild av ett pepparkakshus? Det är liksom inte ens gulligt? (Enligt mitt tycke) med tanke på spelarnas medelålder, kanske det inte är rätt väg att utveckla spelet?

Att man dessutom inte kan spara shufflern för att använda den senare, vad är det liksom? Har man flera bra grejer kvar, och så har man öppnat halvtråkiga grejer och så får man shufflern? Eller fattade jag fel när jag fick den? Nu hade jag redan fått 200 rosetter innan jag fick shufflern, så den bästa grejen hade jag nog fått, eftersom jag inte ens vill ha dagens pris, önskebrunnen.

Och jag vet faktiskt inte om jag vill lägga pengar på detta event, säger precis som Rhavin skrev. Längtade efter att få KP-instanser i detta event, men de verkar inte man se röken av? Visst gillar jag tidsboostrar och magisk tillverkning, men inte tillräckligt för att det ska överväga det tråkiga i detta event. Verktygsinstanser hade jag behövt, hade inte tackat nej till pengainstanser heller, men det känns inte som om det kommer lika mycket av dem som i tidigare event. Nja, det blir nog att lägga mina pengar på annat, det här lockar inte mig. :(
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag har itne hunnit testa det så mycket ännu, men gillar att gissa paket och att bygga på pepparkakshuset, och så kul att få ett förstoringsglas som gjorde att man kunde kolla i två av paketen!

Ser fram emot fortsättningen =)
 

Josefin89

Legend
Jag gillar detta skarpt, men kanske för jag började bra och fått en massa husdjursmat som varit en bristvara. Kul att få mer val att välja bland paketen istället för endast 3 kistor som innan. Tycker även kistorna har gett dåliga belöningar de senaste eventen.
 

Rosis

Mästare
Nu har jag spelat ett tag i det här nya eventet, och jooo, lite mer positiv känner jag mig än under första dagen. Upplägget med flera julklappar att välja på känns ändå lite fräscht. Det som är synd är att man inte kan välja om man vill ha större chans på tex KP, som man kunde när man valde på kistorna. Så faktum kvarstår, några pengar sponsrar jag inte detta event med, men jag kommer att ha kul ändå och delta.

Däremot står jag fast vid att det inte känns så kul med hammaren och pepparkaksgubbe-upplägget. Nog var det roligare när man slapp trycka och belasta de stackars handlederna för att få artefakter, eller priser. Nu måste man trycka två gånger per hammarslag, därav också en orsak att inte köpa fler rosetter för pengar - karpaltunnelsyndrom vill jag inte betala för. ;)

Sedan tycker jag att de singlande snöflingorna i appen är jättevackert. Och rosetterna syns bra, så man kan va lite skumögd och ändå hitta dem. :p
 

Gaiona

Mästare
Jag gillar inte det här uppdraget...
20191207_224302.jpg

Det blir inte många varor per tre timmar och även om man aktiverar magisk tillverkning så blir det bara 50% fler, uppdraget tar ju mer än ett dygn (och pandan kan inte ger något mer förrän i övermorgon...)
 

Rosis

Mästare
Har man spelat ett tag och har olika eventbyggnader i sin stad, kan de ge stora mängder varor, mycket mer än fabrikerna ger på ett eller två dygn. Eventbyggnaderna räknas också in, som om man producerar varorna. Men, har man otur kan det ta lång tid ändå, beroende på när man skördade sist. och har man inga eventbyggnader får man försöka så gott det går, och skaffa bra byggnader för att ha bättre förutsättningar till de kommande eventen.
 

DeletedUser514

Guest
@Gaiona, när jag kikar i din bas ser jag att du producerar alla tre basvarorna. Spelet uppmuntrar till att endast producera sin boostade vara, så det uppdraget är troligt anpassat därefter. Hade alla dina produktionsbyggnader varit endast din boostade hade det troligt gått betydligt snabbare. Så det kan ju vara något att tänka på inför framtida event =)
------------------------------------------------
@Boefst, har testat lite grann nu och ogillar upplägget. Känns jäkligt tråkigt att man i princip endast har 5% chans på dagens pris varje runda (eventuellt lite högre om man kan räkna in nyttjande av tjuvkiken). I tidigare event har 5% chans ofta kostat ca 18-21 "eventvaluta" så det känns som en markant sänkning av chans att samla byggnader i eventet när man nu betalar 50 oavsett.
Utöver detta är det väldigt tråkigt att om man råkar få en shuffle innan man fått dagens pris så nollställs allt, och då båda har 5% chans att dras så lär det hända rätt ofta.
Sedan har vi problemet att även om man fått dagens pris om det är det man är ute efter så måste man fortsätta spela och vinna "dåliga" priser tills dess att man hittar shuffle för att kunna få en ny chans.
Känns dessutom osannolikt att man skulle ha turen att hitta 2x och därefter välja det pris man vill ha, men kanske underskattar sannolikheten på det stora hela eftersom det kan finnas flera saker man vill ha...

Jag undrar om detta verkligen har räknats på? Är det ett medvetet val att man velat begränsa mängden byggnader folk kan samla ihop jämfört med tidigare event? Jag ogillar att man blir fastlåst och inte får välja själv vilka priser man vill tävla om/försöka vara sparsam med eventvalutan om man vill få ihop det största priset, pepparkakshuset i detta fall.
 

ZpaRoW

Mästare
ingen kp i dagliga priset än :O men verkar vara svårt å vinna dagens ändå! Roligt med lite nytänkande med "färg femman" men procenten minskar mer känns det som för få det man vill ha! Tur man inte vill ha det stora priset upp lvlat ändå för få lvl 10 verkar blivit mycket svårare :) Uppdragen klagar ja inte på denna gång så där var en stor förändring :) (vill ha tumme upp )
 

harpan

Legend
producera en god mängd antingen basvaror eller hantverksvaror... jojo basvaror brädor marmor och stål ,men det är bara stålet som räknas morr ska få ihop 3000 ...trist
 

Gaiona

Mästare
producera en god mängd antingen basvaror eller hantverksvaror... jojo basvaror brädor marmor och stål ,men det är bara stålet som räknas morr ska få ihop 3000 ...trist
Om det är stål som är din boostade T1-vara så är det nog den som räknas, om du har någon annan som gör en T1, T2 eller T3-vara så kan det bli den som räknas istället, det är den högsta siffran som används.
 

Rosis

Mästare
Håller med ZpaRoW. Uppdragen är mycket bättre. Till skillnad från att vara tvungen att skörda både endygns och tvådygns T1 fabriker i de tidigare eventen, så kan man nu skörda en stooor mängd varor istället, oavsett tid det tar att få ihop mängden. Varor är ju det som får Elvenar att gå runt, så de behöver vi ju ändå ha. På detta vis premieras de som har många uppgraderade fabriker av sina egna boostade varor, och de som spelar med alla olika fabriker får det svårare. Precis som spelet är upplagt i övrigt. Det är så skönt att slippa bygga alla dessa minifabriker för att göra uppdrag. Men några miniverkstäder har jag slängt fram ändå, för att kunna sätta längre produktioner på dem. Men gillar helt klart mängd-uppdragen, och ju mer jag vänjer mig vid dem desto bättre tycker jag de är.
 

Mammio

Mästare
producera en god mängd antingen basvaror eller hantverksvaror
När man får en sånt uppdrag så finns det en ikon med i = information. Där står det vilka varor dom menar att man kan välja att producera. Det går tyvärr inte att blanda varorna utan man måste välja en sort. Då väljer man med fördel sin boostade vara som producerar mest antal.

Basvaror= marmor, stål, brädor Hantverksvaror= kristall, skriftrullar, siden Det kommer också att dyka upp uppdrag där man förutom basvaror, och hantverksvaror också kan välja att producera magiska varor. Magiska varor= elixir, magipulver, juveler

Men som sagt det går bara att producera en vara av samma sort, annars räknas de inte.
 

Rosis

Mästare
Men som jag förstått detta så spelar det ingen roll vad man börjar att skörda, för om man skördar mer av en hantverksvara, så räknas den istället, eller hur? Så fungerar ju andra uppdrag i tidigare event, tex strida i turnering eller på karta. Har man stridit 5 av 15 strider i relikturneringen, och sedan kan man inte göra mer, så syns inte de första striderna man gör på kartan. Även om det bara krävs 7 strider på kartan, så syns alltså inte de första striderna förrän man övergår den procentandel som man klarat på relikturnering. Samma antar jag att det blir när man samlar varor? Så man slipper tänka på det över huvud taget - det är bara att skörda varor. Förresten passar inte den här tråden bra i den riktiga Vintermagi tråden?

Tråden är nu flyttad
 
Senast redigerad av en moderator:

harpan

Legend
När man får en sånt uppdrag så finns det en ikon med i = information. Där står det vilka varor dom menar att man kan välja att producera. Det går tyvärr inte att blanda varorna utan man måste välja en sort. Då väljer man med fördel sin boostade vara som producerar mest antal.

Basvaror= marmor, stål, brädor Hantverksvaror= kristall, skriftrullar, siden Det kommer också att dyka upp uppdrag där man förutom basvaror, och hantverksvaror också kan välja att producera magiska varor. Magiska varor= elixir, magipulver, juveler

Men som sagt det går bara att producera en vara av samma sort, annars räknas de inte.
Tack för snabbt svar ;) fattar men det tar tid har bara 2 stålverk.... jaja bara att kämpa vidare !!!
 
Topp