• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Felaktig beräkning av bostäder i uppdrag (Amuni)

DeletedUser514

Guest
Hej.

Jag har precis kommit in i Amuni-kapitlet och håller på med de första uppdragen där.
Är på Templet och Kistan vilket kräver att jag ska uppgradera mina bostäder.
Som ni kan se på min bifogade skärmdump har jag inte låst upp forskningen ännu, men ändå räknas det som att 3 bostäder redan är uppgraderade.
Jag gissar på att detta är mina 3 magiska bostäder, vilka såklart inte är nivå 30. De har inte heller uppgraderats till kapitlets nivå ännu.
 

Bilagor

  • Templet och Kistan.jpg
    Templet och Kistan.jpg
    810,9 KB · Visningar: 54

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det räcker att du sätter igång uppgraderingarna, och du har 3 bostäder som just nu håller på att uppgraderas till lvl 30. Så det är därför den har räknat med dessa.
 

DeletedUser514

Guest
Hej igen.

För att förtydliga, när jag tog skärmdumpen hade jag inte startat någon uppgradering utan alla mina bostäder var som högst på nivå 29. De tre du nämner har startats efter att bilden togs.
När bilden togs så hade jag som man kan se på bilden inte forskat klart möjligheten att uppgradera bostäderna utan detta blev klart senare under dagen idag.

För ytterligare information har jag nu även uppgraderat mina magiska bostäder (även det efter att bilden togs) och de har i alla fall inte triggat så att antalet uppdateras med hänsyn till uppgraderingen av dem, såsom det bör vara.
 

DeletedUser514

Guest
Uppdatering.
Nu när mina tre första lvl 30 bostäder är klara räknas de som tre nya, jag har nu alltså 6 st avklarade i uppdraget. trots att jag endast äger 3.
Jag avvaktar med att uppgradera fler bostäder under dagen om du vill kika in i staden igen Boefst.
Bifogar även en ny bild där man kan se de tre uppgraderade byggnaderna i bakgrunden.
 

Bilagor

  • Templet och kistan 2.jpg
    Templet och kistan 2.jpg
    694,8 KB · Visningar: 51

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Konstigt, när jag kolla i mina verktyg står det att du bara har 1/10. Jag testar starta om uppdraget till dig så tror jag det ska lösa sig.
Annars fortsätt du bara uppgradera, om det inte fungerar så färdigställer jag uppdraget åt dig manuellt när du har 10 bostäder.
 
Topp