• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fenixar

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Har fått frågor om fenixarna och i synnerhet den flammande varianten av jågeln. Vet att det tidigare dök upp recept för den i magiakademin men vad hjälper det om man inte får tag på artifakter så att man kan utveckla pippin. :rolleyes:
Frågan är helt enkelt: kommer fenixen med tillhörande artifakter tillbaka någon gång?
 

DeletedUser598

Guest
Den kan ju komma tillbaka som påskevent! Håller tummarna för det! =)
 

DeletedUser576

Guest
Ja, det verkar vara många rykten som spinner omkring, men det skulle verkligen behövas lite gamla artefakter, gärna precis de man behöver också. En universal-artefakt kanske? Som ett storpris? Värt mer än något annat i spelet?
 

DeletedUser514

Guest
Tror att universalartefakter skulle kunna ställa till lite problem inför framtida event.
Tänk om man skulle samla sådana och ha ett gäng på lager, sen kan man uppgradera en ny eventbyggnad på dag 1!
Är väl inget egentligt problem i långa loppet, men gissar på att Inno kanske inte vill ha det så.

Men en artefaktritning kanske? Som man sedan kan använda i magiakademin för att tillverka artefakter såsom man gör med kunglig restaurering? Då kan Inno själva välja när de vill göra nya artefakter tillgängliga för produktion.
 

Gaiona

Mästare
Vilket inte betyder automagiskt att det blir så för all framtid... :rolleyes:

De kanske ändrar sig om de får rätt argument och en rimlig lösning som gör att man inte kan använda dem på den nya eventbyggnaden, vem vet. ;)
 

DeletedUser514

Guest
Vilket smicker, tackar tackar =)
Tycker själv att det är frustrerande nu när mitt lager är fyllt med massa reliker och eventbyggnader som inte är värda att sätta ut. Men som man vill sparat utifall att man någon gång får fler reliker!
Antar att Inno har någon långsiktig plan för det, men känns lite konstigt under tiden.

Samtidigt förstår jag ju att de vill att nya spelare ska kunna skaffa exempelvis den flammande fenixen igen, men det finns ju ingen poäng med att kunna konstruera den i magiakademin om man inte kan uppgradera den.
 

harpan

Legend
Har fått frågor om fenixarna och i synnerhet den flammande varianten av jågeln. Vet att det tidigare dök upp recept för den i magiakademin men vad hjälper det om man inte får tag på artifakter så att man kan utveckla pippin. :rolleyes:
Frågan är helt enkelt: kommer fenixen med tillhörande artifakter tillbaka någon gång?
Fick En Flammande Att tillverka i Akademin nu för Nån timme sen, Sitter å funtar på att tillverka den ,tar 5 tim ock kostar 8 kobinationskatalysator... jäla ord...
alla dessa val man måste göra ;)
 

DeletedUser578

Guest
Jag tänker så här: Det jag vill ha, som jag än inte har, väntar jag med att tillverka till jag har artefakter. Eller till jag har kommit så högt upp i kapitlen som det går. För det är ju värdelöst att tillverka en byggnad på en låg kapitelnivå och sedan när man väl börjar fylla den med artefakter s är byggnaden tre kapitel gammal, och ger sämre stats än den annars skulle.
 

Gaiona

Mästare
Jag tänker så här: Det jag vill ha, som jag än inte har, väntar jag med att tillverka till jag har artefakter. Eller till jag har kommit så högt upp i kapitlen som det går. För det är ju värdelöst att tillverka en byggnad på en låg kapitelnivå och sedan när man väl börjar fylla den med artefakter s är byggnaden tre kapitel gammal, och ger sämre stats än den annars skulle.
Samtidigt så kan man göra som vi gjorde, vi har en panda och för att få matningseffekten på den så behövde vi ett annat djur så vi tillverkade en Fenix så vi får T1-varor när vi matar pandan först och Fenixen sen, annars ger
bara pandan T2-varor.

Flera byggnader kan man annars uppdatera om man bara kan få tag i ritningar...
 

harpan

Legend
Samtidigt så kan man göra som vi gjorde, vi har en panda och för att få matningseffekten på den så behövde vi ett annat djur så vi tillverkade en Fenix så vi får T1-varor när vi matar pandan först och Fenixen sen, annars ger
bara pandan T2-varor.

Flera byggnader kan man annars uppdatera om man bara kan få tag i ritningar...
yes det funkade ju kanon bra tack!
 

Gaiona

Mästare
Jag tillverkar även de evolverande byggnader jag inte vill ha, så kan dom ligga och vänta i lagret. Anledningen till det är att jag då slipper få dom i recepten sen och istället få de recept jag vill ha i Magiakademin.
Det kan man göra när man är i kapitel XV (som du) men om man är i kapitel V (som jag) så kostar det lite väl många ritningar för att levla...

Jag har inte ens fått tag i en enda ritning än...
 
Topp