• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Fler medlemmar i brödraskapen

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Jag har funderat runt detta ett tag och ska utveckla mina tankar nedan, men kort och gott - jag tycker att det är dags att utöka antalet medlemmar i Brödraskapen till 30.

Varför? :rolleyes:
Jo för att det finns massor av spelare som hade gynnats av att kunna komma med i lite större BS för sina städers skull, för att få mer ut av spelet och för att i största allmänhet ha kul och trevligt när de spelar.
Behövs det fler skäl egentligen? :cool:

Då kanske det hade blivit fler städer som växte istället för städer som dog ut och bara ligger och tar plats på världskartan.
Då kanske fler hade hittat hit till vårt förnämliga forum och kunde förgylla tillvaron här.
Då kanske fler kunde få känna samhörighet!
harts.png


Kanske skulle fler spendera stålar också, det borde ju Inno tycka är en bra grej. ;)
 

Jian

Mästare
Jag har funderat runt detta ett tag och ska utveckla mina tankar nedan, men kort och gott - jag tycker att det är dags att utöka antalet medlemmar i Brödraskapen till 30.

Varför? :rolleyes:
Jo för att det finns massor av spelare som hade gynnats av att kunna komma med i lite större BS för sina städers skull, för att få mer ut av spelet och för att i största allmänhet ha kul och trevligt när de spelar.
Behövs det fler skäl egentligen? :cool:

Då kanske det hade blivit fler städer som växte istället för städer som dog ut och bara ligger och tar plats på världskartan.
Då kanske fler hade hittat hit till vårt förnämliga forum och kunde förgylla tillvaron här.
Då kanske fler kunde få känna samhörighet! Visa bilaga 731

Kanske skulle fler spendera stålar också, det borde ju Inno tycka är en bra grej. ;)
Jag har tittat runt lite på kartan och det är väldigt många städer utan BS-tillhörighet där ute. Samtidigt finns det ett flertal (inte riktigt säker på hur många) BS som har både 1 och flera platser lediga i dagsläget. Bland nämnda städer kan det både finnas övergivna städer och spelare som inte har lockats till befintliga BS med lediga platser.

Ett annat sätt att locka spelare till aktiva BS skulle kunna vara att uppdatera och rensa bland trådarna på Forum och kanske till och med bland beskrivningarna hos de enskilda BS. Där ute finns det ju flera som hälsar välkommen även när det är fullt ... ;)
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Förvisso, men kanske det också skulle göra att folk inte blev utsparkade för att någon "bättre" dök upp?
Det kan ju vara så att de som du menar inte har lockats av befintliga bs helt enkelt visst har lockats men inte ansetts tillräckligt bra så att platser lämnas öppna av den anledningen?
 

Oktan

Legend
Jag har funderat på samma sak!
30 låter som en bra siffra, nu när vi liksom fått ytterligare kistor på turneringen o allt.
En grej som verkligen skulle uppskattas
 

Jian

Mästare
Förvisso, men kanske det också skulle göra att folk inte blev utsparkade för att någon "bättre" dök upp?
Det kan ju vara så att de som du menar inte har lockats av befintliga bs helt enkelt visst har lockats men inte ansetts tillräckligt bra så att platser lämnas öppna av den anledningen?
Kan det vara på det sättet att deltagare har olika status och utifrån detta får/får inte vara med för att statusen inte är tillräcklig.
Den tanken/förhållningssättet finns inte ens på kartan för mig
 

anga

Mästare
Kan det vara på det sättet att deltagare har olika status och utifrån detta får/får inte vara med för att statusen inte är tillräcklig.
Den tanken/förhållningssättet finns inte ens på kartan för mig
En spelare som bara söker till vårat BS utan att skicka ett pm vem personen är, och varför den söker till oss, kommer inte in oavsett storlek.
 

Aurene

Legend
Vissa BS har för stora krav för de nybörjare, du skall prestera si och så, det kan man inte när man just har landat till spelet, de behöver hjälp till början men är ivriga, de gör många gånger bättre resultat än de "gamligar" i BS. En ny vet inte att du skall ta kontakt med pm. Det står inte i "manualen" istället är de gå med och där efter behöver de lite hjälp på traven. En ny vågar sig nog inte och söka ens till BS som har beskrivningen regler, typ du skall kamma hem vid varje turnering minst 1000 poäng eller så blir du kickad. ;)
 

Rosis

Mästare
:eek: Vilken himla tur att det finns olika typer av Brödraskap. o_O Det finns ett där ute för var och en, det är jag helt säker på. :cool:
 

Jian

Mästare
Vissa BS har för stora krav för de nybörjare, du skall prestera si och så, det kan man inte när man just har landat till spelet, de behöver hjälp till början men är ivriga, de gör många gånger bättre resultat än de "gamligar" i BS. En ny vet inte att du skall ta kontakt med pm. Det står inte i "manualen" istället är de gå med och där efter behöver de lite hjälp på traven. En ny vågar sig nog inte och söka ens till BS som har beskrivningen regler, typ du skall kamma hem vid varje turnering minst 1000 poäng eller så blir du kickad. ;)
Vad står PM för i det här sammanhanget. Jag tillhör "de nya" och oerfarna. Det är rimligtvis inte en titel i brödrasällskapet, varken på svenska eller engelska.
 

Jian

Mästare
:eek: Vilken himla tur att det finns olika typer av Brödraskap. o_O Det finns ett där ute för var och en, det är jag helt säker på. :cool:
Himla bra - men hur hittar man dit?
Tråden i Forum, BS söker medlemmar / Medlem söker BS borde uppdateras och ta bort poster som inte längre är aktuella.
Tycker samma om presentationen av BS - är det fullt så behövs inte rekryterar (eller vad man valt för motsvarighet) stå i BS-namnet
 

potter

Mästare
Vad står PM för i det här sammanhanget. Jag tillhör "de nya" och oerfarna. Det är rimligtvis inte en titel i brödrasällskapet, varken på svenska eller engelska.
Pro Memoria (Prime Minister) En promemoria (en eller ett PM eller pm, med både n- och t-genus), latin "för minnet", eller memorandum (memo) är ett kortfattat dokument som utgör minnesanteckningar; numera i synnerhet en sammanfattad redogörelse för ett avgränsat ämne.
 

Gaiona

Mästare
Pm står snarare för Personligt meddelande, i princip samma sak som mail.

Flera BS har i sin beskrivning att de önskar att medlemmen som söker dig behöver skriva pm till en (eller flera) namngivna personer (pm kan ha flera mottagare) och Jian, du har skickat pm och vet hur det fungerar.
 

Rosis

Mästare
Man kan också Googla alldeles själv och välja vilket svar man vill tolka in i förkortningen och detta svar fick jag från Google:

Sökresultat
Utvalt utdrag från webben
Post meridiem[redigera | redigera wikitext]
PM motsvaras på svenska av förkortningen e.m. (eftermiddag). Motsatsen heter AM (ante meridiem), och är latin för 'Före middag' och till exempel om den är "6 AM" betyder det att den är klockan sex på morgonen (06.00).

Post meridiem – Wikipedia
sv.wikipedia.org › wiki › Post_meridiem



Feedback
Om utvalda utdrag
Webbresultat

Vad menas med kontakt via PM? - Frågor & Feedback ...
www.edgeflyfishing.com › General › Frågor & Feedback


Det betyder att man ska skicka personligt meddelande (PM) istället för att ta all diskussion i ...
 

Jian

Mästare
Ibland skrivs det saker som bara får en att bli less här. Tycker att detta verkar vara en trollfråga. Internettroll-fråga
Alla har ju inte varit med så länge. Det framkommer ju med tydlighet i ursprungsfrågan att det gäller i det här sammanhanget. Då finns det ju ingen anledning att komma med en massa alternativa förklaringar. Samtidigt slipper man då att trötta ut sig med att antingen leta reda på dessa alternativ eller att skriva så mycket om en så "enkel" frågeställning.
 
Topp